بازدید 22825
وبگاه «استراتژیک کالچر» عنوان کرد؛

نشانه هایی از افزایش احتمال برخورد آمریکا و ایران در عراق!

بسیاری از تحلیلگران و ناظران احتمال وقوع برخورد نظامی میان ایران و آمریکا را در دوره دونالد ترامپ بالا می دانند و بر این باورند که آمریکا تلاش دارد از افزایش روزافزون قدرت منطقه ای ایران در خاورمیانه جلوگیری کند. در همین زمینه، وبگاه «استراتژیک کالچر» نوشته است، جنگ آمریکا با ایران بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که تصور می کنید و در این میان، عراق یکی از صحنه های اصلی این رویارویی خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 25 December 2017

بسیاری از تحلیلگران و ناظران احتمال وقوع برخورد نظامی میان ایران و آمریکا را در دوره دونالد ترامپ بالا می دانند و بر این باورند که آمریکا تلاش دارد از افزایش روزافزون قدرت منطقه ای ایران در خاورمیانه جلوگیری کند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، وبگاه «استراتژیک کالچر» نوشته است، جنگ آمریکا با ایران بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که تصور می کنید و در این میان، عراق یکی از صحنه های اصلی این رویارویی خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا با وجود شکست داعش در عراق به حضور نظامی خود در این کشور پایان نمی‌دهد و قصد دارد عراق را به صحنه بزرگ جنگ خود با ایران تبدیل کند.

در این زمینه، باید به نامه «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس اشاره کرد که در این نامه، پمپئو به ایران در رابطه با حمله به منافع آمریکا در عراق هشدار داده است.

پمپئو گفته بود، ایران در حال تلاش برای اعمال نفوذ بر شمال عراق و نقاط دیگر این کشور و همچنین تقویت قدرت خود در خاورمیانه است.

در 28 نوامبر شمار چشمگیری نظامی آمریکایی جهت استقرار در پایگاه نظامی کیوان در غرب کرکوک وارد این شهر شدند. این گروه نظامی شامل هواپیماها و اتوبوس های جنگی است که با اجازه مقامات کرد در کرکوک و تصویب دولت عراق در این منطقه مستقر شده اند.

این نیروها به دو گروه تقسیم شدند: چند صد تن از این نیروها در پایگاه ماندند و گروه دیگر در پایگاه هوایی صدیق در نزدیک شهر طوزخورماتو در استان صلاح الدین مستقر شدند.

طوزخورماتو در 100 کیلومتری مرز عراق با ایران و در 163 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. نکته مهم اینکه نیروهای آمریکا از زمان حمله به عراق در سال 2003 تاکنون تا این حد به مرز ایران نزدیک نشده اند.

در اواسط ماه نوامبر، چند صد نیروی آمریکایی در حال ساخت یک پایگاه جدید در غرب عراق ـ حدود 20 کیلومتری شهر مرزی قائم در استان استراتژیک الانبار که از داعش پس گرفته شده ـ بوده است. بدیهی است، این حرکت بخشی از طرح ایالات متحده برای جلوگیری از ایجاد یک کریدور از مرز سوریه ـ عراق توسط ایران است.

در 22 اکتبر نیز رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته بود: «زمان آن فرا رسیده است که شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به وطنشان بازگردند.»

در 25 اکتبر نیز مک مستر، مشاور امنیت ملی ملی آمریکا نیز گفته بود، در حال طرح ریزی نقشه ای برای جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در خاورمیانه است که عراق بخش مهمی از این نقشه خواهد بود.

تقریبا همان زمانی که نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرز ایران مستقر شدند، اسرائیل نیز به مقرهای نظامی وابسته به ارتش سوریه و حزب الله لبنان را در اطراف شهرک الکسوه در حومه دمشق حمله کرد.

از سوی دیگر، یکی از بخش های مهم دیگر استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با ایران در عراق، ارتقای روابط میان بغداد و ریاض است تا از طریق عربستان با نفوذ ایران در عراق مقابله کند و در همین راستا نیز عربستان در حال ایجاد روابط نزدیکی با گروه های عراق و به ویژه جریان صدر برای مقابله ایران است.

در نهایت اینکه، حضور نظامی آمریکا در عراق می تواند مانع ایجاد راه ارتباطی زمینی ایران به دریای مدیترانه از طریق عراق، سوریه و لبنان شود، نقش آمریکا برای حل و فصل بحران سوریه را تقویت کند و از این طریق نیز عملیات های مخفی را برای بی ثبات کردن حکومت ایران راه اندازی کند. نشانه هایی وجود دارد که اقدامات هماهنگ برای عقب راندن ایران در حال انجام است؛ بنابراین، احتمال جنگ در برابر ایران به میزان قابل توجهی در روزهای اخیر افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۹
دیگر توان هیچ جنگی را برای دیگران نداریم فقط به ایران و جوانان آن و آینده فکر میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
تو اگر توان جنگیدن را نداری دلیلش به مفت خوردن عادت کردی کسانی هستند تا آخرین قطره خون از کشور ونوامیس مردم دفاع میکنند
حکایت ترامپ حکایت خرموشی است که با دم شیر بازی میکند...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
دم موش هم نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
الان کی رو شیر رفض کردی داداش؟
زیاد افسانه بافی های نئوکان های آمریکایی را دنبال نکنید نفوذ ایران در عراق نفوذی معنوی و مردمی و در بین توده هاست و تنها راه مقابله با آن هم این است که ماهیت مردم عراق تغییر کند که امری محال است وگرنه آمریکایی ها بدون برخورد با توده های مردمی عراق نمی توانند کاری از پیش ببرند مثلا می خواهند چه کنند؟شهرهای عراق را بمباران کنند؟یا دولت منتخب مردم را سرنگون سازند؟با کدام نیروی ایران و در کدام جبهه مقابله کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
نفوذ معنوی!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
دوست 14:43 اگر یکم دقت بفرمایید متوجه می شوید این بیشتر عراق است که نفوذ معنوی در ایران دارد و الا ما ایرانی هستیم و رسم و رسوم خودمون رو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
منظورت کدوم نفوذه؟ همونی که باعث شد هفت سال هرچی دستشون بود می کوبیدن تو ایران؟؟؟!!!!!!!!هموطنانت رو در جنوب کشور می کوبیدن و ..... بقیشم اینجا نمیشه گفت!!!!!!اگر این ها رو می دونی و میگی کهمتاسفم برات..اگر نمیدونی لازمه اول اطلاعاتتو کامل کنی بعد ادعای متوهم گونه مطرح کنی.
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
فکر کردی اینطوری میتونی به سهام دلخواهت دست پیدا کنی؟
هیچ اتفاقی نمی افتد.به راحتی بایک باج حل میشود.
آقا اینقدر برای خودمون نوشابه باز نکنیم و اینقدر خودمون رو تحویل نگیریم و جوگیر نشویم. حد و توان و اندازه ما چیست؟ آلودگی هوا و خشکسالی و فساد اقتصادی و اقتصاد داغون داره کشور رو نابود می کنه ، اون وقت شما هی از منابع خارجی با ترجمه ناقص و پر از اشتباه حکایت نفوذ ایران و قدرت ایران را می نویسید؟!!! کدام قدرت، قدرت در رضایت مردمه و بس. اندازه ایران از اقتصاد جهانی 0.54% است و اندازه آمریکا 23.3% و چین 13.9% و آلمان 5.6% . حالا هی برای خودمون نوشابه باز کنیم که ما چنینیم و چنان!!! بابا منابع کشور را صرف مردم خودمان کنیم تا قدرت واقعی رو ببینید و به دنیا نشان دهید.....
آمریکا هرگز با ایران وارد جنگ نخواهد شد و در راه مخالفت با ایران هر کاری ممکن است بکند به جز جنگ .
بعيد نيست.
من که حال جنگیدن ندارم تو رو خدا به فکر جوان های بیکار و تحصیل کرده باشید که دارن میرن. بها بدید به مردم خودتون عراق فلسطین و لبنان و یمن مال ما نمی شن ول کنید. تا دیر نشده و ایران خالی از سکنی نشده
ما مرد جنگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
مطمئنم هنوز سربازی هم نرفتی
به نظر من منطقه خاورمیانه دیگر اولویت امریکا نبوده و امریکا قصد دارد تمام توجه خود را به نفوذ روسیه در اروپا و مسئله شبه جزیره کره ومبارزه با چین معطوف کند وکشورهای خاورمیانه دیگر برای امریکا اهمیت سابق را ندارد و نگران نفوذ کشوری در کشور دیگر هم نیست چون با وجود سیستم کشورداری که در خاورمیانه و فرهنگ مردم این منطقه امریکا اطمینان دارد که پیشرفتی در این کشورها تا صد ها سال دیگر هم اتفاق نخواهد افتاد بنابراین اولویت خود را هم تغییر داده است .
بنابراین نگران جنگ با ایران هم نباشید
لطفا بگید از سمت سوریه بیان خط مقدممون اونجاست یهو از جای دیگه نیان نامردیه
باید با امریکا و عربستان و اسرائیل و امارات و بحرین و اتحادیه اروپا تا آخرین نفر بجنگیم ،جنگ جنگ تا پیروزی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
آلمان خوش میگذره امیر خان؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
اقای جنگجو لطفا به نظرات منفی توجه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
آقای جنگ جو میگوید آنهای که منفی دادند یک تعداد افراد گزینشی توسط افراد خاص سازماندهی شده اند تا به ضرر نظام ونفع دشمنان نظرات بدهند تا مردم فکر کنند مخالف نظام زیاد است ولی کور خوندید دیگر حنای شما رنگی ندارد
برادر نبرد ما و آمریکا نبردی اقتصادی و حتی نظامی نیست که این دوست ما به مقایسه حجم اقتصاد یا توان نظامی دو طرف پرداخته که این تفاوت فاحش هم مطلب صحیحی است که حالا به علت آن کار نداریم،بلکه این نبرد مولفه های دیگری دارد که با آن می توانیم علیرغم توان اقتصادی و نظامی خیلی کمتر با حداقل هزینه دشمن را بزانو درآوریم که همان نفوذ توده ای است. مگرمردم عراق و افغانستان توان نظامی یا اقتصادی بالایی داشتند که این بلاها را به سر آمریکا در اوردند که ترامپ از جنگ با آنها به فاجعه 7000 میلیارد دلاری یاد می کند؟قبل تر از آن هم تجربه ویتنام وجود داشته است.مطمئن باش که انها قبل از آن که روی توان نظامی یا اقتصادی خودشان حساب کنند روی وا دادگی عده ای عافیت طلب حساب کرده اند که خوشبختانه در اقلیت هستند و این نظریه جنبه سیاسی و جناحی هم ندارد کما اینکه خود من فردی اصلاح طلب هستم که همیشه به این جناح رای می دهم اما منفعل و خود باخته هم نیستم.
ما که مهاجم نیستیم شروع کننده جنگ هم نیستیم اما اگر او جنگی را آغاز کند قطعا از موجودیت خود و ایران دفاع می کنیم با هر وسیله ای که باشد و بدانیم ان تنصروا الله ینصرکم آیا حمله آمریکا به عراق به نفع آمریکا بود یا به نفع ایران؟ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
از علائم آخر زمان و پیشگویی های عهد عتیق . یکی یکی دارد به وقوع می پیوندد خداوند خودش عاقبت کار را به خیر کند.
اقای روحانی وقتی نیرو برای جنگ اماده میکنه ودر تمام کشورهای عربی پایگاه میزنه فرقی با امریکا نداره خودشون عاشق جنگند ما قریب چهل سال تو جنگ بودیم به کجا رسیدیم؟؟؟!!!!
باید آمریکارا باموشک بزنیم
دلار ده هزار تومان دور از دسترس نیست!؟
امريكا جرات حمله به ايران را ندارد . ايران پر از محسن حججي هاست . ما هم اماده براي نبرد ميشويم . روسيه هم ميداند كه اگر امريكا به ما حمله كند فرداي روزي نوبت اوست .و امريكا روسيه را با خاك يكسان ميكند و بعد ميره دنبال چين و اونها را هم نميگذارد نفس بكشن . و اقتصاد دنيا را مال خود ميكنه . كره شمالي هم در نهايت كوتاه مياد و نوكر امريكا ميشه . عربستان و اروپا هم كه از الان نوكري ميكنن.
اغاز يك نبرد گسترده در راه است. بايد دستگاه ديپلماسي ضمن اعلام اين مهم به چين و روسيه انها را باتفاق كره شمالي متحد كنن تا همانند ارايشي كه در روسيه داشتيم قبل از هر اقدامي از سوي امريكا ما خودمان باتفاق كشورهايي كه گفتم نيرويي بازدارنده ايجاد كنيم. همانند پيمان شاينگهان .
اما قبل از همه بايد با ملت صحبت كنيم و دلايل را صادقانه بگوييم ملت هم همراهي خواهد كرد. امثال شهيد حججي و تهراني مقدم و بابايي و همداني و همت و همه و همه در اين مملكت زيادند و نسل هاي انها هم وجود دارند. يا علي
امریکا داره کار نانمام داعش(بقول کیهان شما بخوانید عربستان) در اشغال مرزهای سوریه وعراق وبستن کریدور ارتباطی ایران با سوریه ولبنان‌را خودش بعهده می گیره.اما سئوال همراه با تعجب از دولتمردان مدعی عراقی است که چگونه چنین اجازه ای به امریکا می دهند؟!
مسولان ایرانی که نمبتونن قیمت یه تخم مرغ تو مملکت خودشو کنترل کنن من نمیدونم چه اصراری دارن به کار همه کشورها کارداشته باشن ودخالت کنن ومنم منم کنن اصلا ما تو عراق چیکار داریم که با امریکا شاخ به شاخ شیم یا نشیم
یعنی اینهمه پول که در منطقه پاشیدیم باد هوا شد
لطفا مسئولین از خودشون وبچه هاشون مایه بذارن برای جنگ اگه دلشون میخواد ..............روی جوانهای معصوم حساب باز نکنید که هیچ رمقی براشون نمانده ............و هر کی رانت میخوره اختلاس میکنه رای نا عادلانه میدهد اونو ببرین جنگ ...............
بهترین راه برای رساندن سلاح به مقاومت تاسیس یگ پایگاه دریایی در سوریه توسط نیروی دریایی ارتش است
آمریکا در عراق و سوریه منافع زیادی دارد در زمانی که نیرو های روسیه ایران و سوریه غرب فرات را پاکسازی می کردند آمریکا و نیرو های کرد مشغول تصرف چاه های نفت شرق فرات بوده اندازه و در چندی قبل با یک خط لوله قدیمی نفت چاه های کومیکو سوریه از طریق عراق صادر شد قضیه نامه رییس سیاه به سردار سلیمانی قطعا این بوده که به این منافع جدید آمریکا و گنج تازه تصرف شده اش نزدیک نشود
امریکا چشم به یاری خائنان در عراق برای یاریِ عزت الدوری دوخته
تابناک سرکاریه نه؟
البته که نه نیازمند یک توهم هستیم که ان را تو تولید می کنی!!!
حالا هی قسم بخور
قبل از شروع جنگ لطفا پایانکار مانده سه سال و اضافه کاری 8 ماه و حق ماموریت 9 ماه و پاداش ازداواج و ................ را بدهید بعد جنگ کنید. ممنون
هدف عقب نگه داشتن ایرانه.متاسفانه تا الانم موفق بودن.امریکا وانکلیس وروسیه دوست ما نخواهند شد چون پتانسیل ایران برا بزرگ شدن را می دانند..اما متاسفانه برخی مسولین ما هیچ درکی ازتحولات دنیا ندارن..واب به اسیاب انها میریزن
ايران درجهان كارى هايى كرد كه كشورهاى قدرتمندى مثل چين ورسيه جرعت انجامش را نداشتند بدون تكيه برغرب جلو شرق وبدون تكيه برشرق جلو زيادى خواهى غرب ايستاد ومهمتر اين بود كه جهانيان فهميدند بدون حسن جريان دلاركشور ايران تنفس ميكند وبه حيات خود ادامه ميدهد وحالا كشور چين هند روسيه تركيه پاكستان و٠٠٠دنباله رو ايران شده اند حالا جنگيدن مستقيم با ايران مستقل از نتيجه ان اين ترس ريخته شده ازتحريم هاى امريكا را چاره نميكند امريكا به زودى خواهد فهميد كه يكى از قدرت هاى جهان است نه تنها قدرت
خوش به حال دلواپسا ,به آرزوشون میرسن ...
مسلماً اگر جنگی در راه باشه ، شروع کننده آن متحدین منطقه ای امریکا به خصوص رژیم منحوس اسرائیل خواهند بود . انتظاری که از مسئولین دارم اینه که فقط غافلگیر نشیم . این حمله مثل حمله 31 شهریور عراق در سال 57 نحواهد بود بلکه حمله ای با هدف فلج کردن کامل توان نظامی و اقتصادی است . مثل حمله 1967 اسرائیل به اعراب. پس شش دونگ حواسا باید جمع باشه. دوم اینکه فشار اقتصادی رو از روی سر مردم بردارید به جای اون زودتر بدهکاران بزرگ بانکی رو قبل از اینکه غیبشون بزنه دستگیر و از .... آویزون کنید تا پولا رو برگردونن. بس دیگه ول گشتن.
جنگ روانی مضحک
امریکای مقروض ورشکسته دیگر توان جنگ ندارد
گردانندگان وبگاه استراتژیک کالچر فقط آروزها وتوهمات جنگ افروزان آمریکا را بیان کرده است ولی خیلی از اقدامات پنهانی رزمندگان ایران ودیگر مبارزان مسلمان منطقه را ار قلم انداخته است که عرصه جنگ را مدفن سربازان امریکای خواهند کرد
این قدر حرف های بی خود نزنید کدوم قدرت چه کشکی بس کنید تا کی می خواهید پول های مردم رو خرج کشورهای دیگه کنید پس کی قراره ایران رو بسازیم قدرت ایران به مردم داخلی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
تا وقتی که رانت خوارها ونجومی بگیرها وقاچاقچیان وپروشه سوارها تاچندیکه اینها هستند از ساختن ایران خبری نیست متاسفانه همون ها در شرایط سخت نق میزنند وبا دشمنان همراهی میکنند چون خدا را نمی شناسند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل