بازدید 3437

بودجه ۹۷ خالی از اسناد بالادستی است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اجرای اشتباه قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت ها با اجرای اشتباه هدفمندی سبد رای خود را افزایش دادند.
کد خبر: ۷۵۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 23 December 2017

 

محمدرضا ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم دولت در خصوص حذف 19 هزار و 500 نفر از یارانه بگیران در لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: هر چند دولت پیشنهاد حذف این میزان یارانه بگیر را در لایحه خود مطرح کرده اما برنامه منسجمی برای عملیاتی کردن این مهم ارایه نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها بهتر از ارایه هر نوع پیشنهادی در این باره از سوی دولت است، افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها 50 درصد برای پرداخت نقدی به اضافه غیر نقدی در بحث مسکن، ازدواج جوانان و بهداشت و 30 درصد برای بخش تولید و همچنین 20 درصد نیز برای کمک به زیرساخت در نظر گرفته شد که تاکنون هیچ یک از این درصدها در تخصیص ها رعایت نشد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آقایان احمدی نژاد و روحانی هر دو در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها دست به کار سیاسی زدند، تصریح کرد: متاسفانه دولت ها با این قانون سبد رای خود را افزایش داده و بدون آینده نگری برنامه های آتی جامعه را متوقف کردند.

تخلف در اجرای قانون هدفمندی محرز است

ملکشاهی با بیان اینکه تخلف در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها محرز است، گفت: طبق قانون 50 درصد وجوه حاصل از فروش حامل‌های انرژی باید به صورت یارانه نقدی توزیع می شد که در این باره تخلف صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تصمیم دولت در خصوص حذف 19 هزار و 500 نفر از لیست یارانه بگیران، افزود: این تصمیم خوبی است اما اگر از سال ابتدایی دولت یازدهم اجرایی شده بود و تاکنون هر سال این تعداد از سوی دولت از سبد یارانه بگیران حذف شده بود در حال حاضر 100 هزار نفر از جمعیت یارانه بگیران کاهش یافته و رقمی در حدود 100 هزار میلیارد تومان یارانه به اقشار پردرآمد پرداخت نشده بود.

ملکشاهی با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد رقم بالایی را به اقتصاد کشور کمک می کند، گفت: این میزان می تواند تحولی در حوزه زیرساخت و تولید ایجاد کند.

بودجه کشور همیشه رنگ و بوی سیاسی داشته است

وی با انتقاد از اینکه بودجه ما همیشه رنگ و بوی سیاسی دارد، افزود: دلیل سیاسی بودن بودجه این است که اصل اقتصاد ما سیاسی است از این رو باید اقتصاد و بودجه را از چنین تفکری خارج کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه امکان شناسایی دهک های پردرآمد با توجه به دولت الکترونیک وجود دارد، تصریح کرد:دولت می تواند با استفاده از توان نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد نسبت به شناسایی درآمد اقدام کرده و در این خصوص حذف پردرآمدها از دریافت یارانه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را از چنگال سیاست خارج کنیم، گفت: متاسفانه بودجه های سنواتی کشور تاکنون بر اساس اسناد بالادستی نبوده و بودجه 97 نیز کمترین شباهت را به قانون برنامه ششم توسعه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار