بازدید 3841

پیروزی احزاب جدایی طلب در انتخابات کاتالونیا

کد خبر: ۷۵۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 22 December 2017

شمارش ۹۸ درصد آرای انتخاباتی نشان می دهد که احزاب جدایی طلب باردیگر توانستند در انتخابات کاتالونیا اکثریت مطلق آراء را تصاحب نمایند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، شمارش ۹۸ درصد آرای انتخاباتی نشان می دهد که احزاب جدایی طلب بار دیگر در انتخابات پارلمانی کاتالونیا اکثریت مطلق آراء را بدست آوردند و بدین ترتیب، «کارلس پیگدمون» رهبر پیشین این منطقه توانست قدرتی را که توسط مقامات مادرید از وی سلب شده بود، مجدداً کسب نماید.

با شمارش ۹۸ درصد آراء، سه حزب جدایی طلب: «همه با هم برای کاتالونیا» به رهبری پیگدمون، «جمهوریخواه چپ» و «نامزدی وحدت عمومی» در مجموع ۷۰ درصد از کرسیهای پارلمان را تصاحب کردند. گفتنی است که برای کسب اکثریت مطلق در پارلمان ۱۳۵ کرسی کاتالونیا، تصاحب ۶۸ کرسی کافی است.

حزب «شهروندان حامی اتحادیه» با تصاحب ۳۶ کرسی بزرگترین حزب واحد در پارلمان این کشور است. اما این تعداد کرسی برای تشکیل یک دولت اکثریت با احزاب دیگر به طرفداری از باقی ماندن کاتالونیا به عنوان بخشی از اسپانیا کافی نیست.

حدود ۸۰ درصد از رأی دهندگان در کاتالونیا آرای خود را به صندوقهای رأی انداختند. گفتنی است که این انتخابات زودهنگام به دستور «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها