بازدید 7012
۴
شهادت یک مرزبان در این حادثه

ترکیه قول پیگیری فوری حادثه مرز ماکو را داد

در پی حادثه تیراندازی به مرزبانان ایرانی در منطقه ماکو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با دکتر ظریف با ابراز تاسف و همدردی این حادثه، قول پیگیری فوری داد.
کد خبر: ۷۵۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 05 December 2017

 در پی حادثه تیراندازی به مرزبانان ایرانی در منطقه ماکو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با دکتر ظریف با ابراز تاسف و همدردی این حادثه، قول پیگیری فوری داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام‌ خبر فوق گفت: در پی حادثه تیراندازی که عصر امروز در شمال منطقه مرزی ماکو رخ داد و به شهادت یک مرزبان و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که اکنون در مسکو حضور دارد، ضمن اظهار همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت یکی از مرزبانان کشورمان گفت که تروریست‌های پ ک ک عامل این حادثه بوده اند و مامورین ترکیه در حال پیگیری مسئله هستند و نتیجه را به اطلاع مقامات ایرانی خواهند رساند.

همچنین وزیر کشور ترکیه هم به سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا اطمینان داد موضوع با جدیت در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: علت دقیق حادثه توسط نیروهای ذیربط و نیز وزارت امور خارجه در دست بررسی و پیگیری است.

قاسمی همچنین اضافه کرد: تعداد مجروحان این حادثه ۴ تن بود که توسط نیروهای ترکیه به بیمارستان قارص منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
باز خوبه اون مملکت یه حساب کتابی داره و لااقل یه حرفی برای دل جویی میزنن، همسایه شرقی یعنی پاکستان که اصلا بی خیال مسئولیت خودش شده...
کار خود دولت ترکیه هستش تا به بهانه پ.ک.ک کوردها را میان مردم منطقه مرزی ، بدنام کند. تابناک لطفا این پیام را منتشر کن.
تنها راه حل مساله تروریستهای پ ک ک و شاخه اون در ایران بنام پژاک همکاری نزدیک ایران و ترکیه عراق و سوریه برای ریشه کنی این عاملان صهیونیزیم است هدف تروریست تجزیه خاک ایران و ترکیه و عراق و سوریه به کمک امریکا و غرب و صهیونیزم هست
ما که هنوز خبر را منتشر نکردیم اصلا برای وزارت خارجه ما اهمیتی نداره ولی مثل اینکه ترکها از ماجرای هواپیمای روسیه ترسیده زود معذرت خواهی کردند... یکی نیست بگه ما ایرانیم برامون فرقی نداره که چه اتفاقی افتاده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار