بازدید 5103

کمک مالی شرکت فرانسوی به داعش در سوریه

کد خبر: ۷۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 02 December 2017

اولین مرحله از رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه شرکت فرانسوی لافارژ در رابطه با فعالیت‌های آن در سوریه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، تامین مالی گروه‌های تروریستی از جمله داعش و به مخاطره انداختن جان کارکنان شرکت فرانسوی لافارژ اصلی‌ترین اتهامات مطرح شده علیه مدیران این شرکت هستند.

اولین مرحله از رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه شرکت فرانسوی لافارژ مرتبط با فعالیت‌های آن در سوریه آغاز شد.

مدیر لافارژ در جلبیه در سوریه از سال دو هزار و چهارده یکی از سه مدیری است که در این زمینه بازجویی شده است. مدیر قبلی لافارژ در جلبیه و مدیر امنیت این شرکت نیز در چارچوب تحقیقات بازجویی شدند.

لافارژ به تامین مالی تروریسم از جمله داعش به طور غیر مستقیم متهم شده است. این اقدام لافارژ موجب شده است که شرکت یاد شده بتواند برغم جنگ درسوریه به فعالیت‌های خود در این کشور ادامه بدهد.

برونو پِشو مدیر لافارژ در سوریه از سال دو هزار و هشت تا دو هزار و چهارده، فدریک ژولی بوآ مدیر لافارژ در سوریه از سال دو هزار و چهارده و ژان - کلود وِیار مدیر امنیتی لافارژ که از چند روز پیش در بازداشت به سر می‌برند، در روز جمعه بازجویی شدند. این سه مدیر در دادگاه به اتهامات خود درباره تامین مالی تروریسم، نقض قوانین اروپایی و به مخاطره انداختن زندگی انسان‌ها پاسخ دادند.

لافارژ به واریز پول به حساب سازمان‌های افراط گرا به ویژه داعش متهم است. این شرکت فرانسوی بین سال‌های دو هزار و سیزده و دو هزار و چهارده به گروه‌های افراط گرا پول پرداخت کرده است تا بتواند به کار خود در جلبیه ادامه بدهد. برونو پشو همچنین متهم است جان کارکنانش را به مخاطره انداخته است.

یکی از کارکنان محلی لافارژ گفت: لافارژ از کارکنانش می‌خواست به رغم خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کرد، به کارخانه بروند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار