بازدید 11980

نظر «امروز» مصباح یزدی درباره احمدی‌نژاد

کد خبر: ۷۵۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 01 December 2017

آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی (ره) در قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به سؤال «خبرآنلاین» پیرامون تحرکات اخیر احمدی‎نژاد از جمله بست‌نشینی او و همراهانش در حرم شاه عبدالعظیم (ع) پاسخ داد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی! خیلی از مردم سؤال می‌کنند که آیت‌الله مصباح یزدی که معرف احمدی‎نژاد به جامعه ایران بود و از او طرفداری می‌کرد، امروز چه نظری راجع به اعمال و رفتار او دارد؟

اینجا یک جلسه علمی و فقهی است، نه سیاسی.

بالاخره مردم از شخص شما به عنوان یکی از حامیان اصلی روی کار آمدن آقای احمدی‎نژاد و مطرح‌شدن او سؤال دارند.

ما هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم، طرفداری‎اش می‌کنیم، هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.

یعنی تحرکات اخیر او را تأیید نمی‌کنید؟

نه، اعمال و رفتار امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۷
Too late ):
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
مگر امام خمینی حکم بنی صدر را برای ریاست جمهوری تنفیذ نکردخوب بعدش که تغیر مسیر داد امام از او رویگردان شد
حیف که ایشون دیر به این نتیجه رسیدند.
عجب جوکی بود
احمدی نژاد ،دیگر سودی برای ایشاندندارد ؟
اوغور بخیر ، ما 14 سال پیش فهمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
:))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
نخیر باز هم نفهمیدید چون هنوز هم فتنه گران را تایید میکنید شما هیچگاه از خواب گران بلند نمی شوید
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
ناشناس 18:48 بد جور تو توهم خود بصير پنداري هستي برادر يعني هنوزم نفهميدي چه خبره و چه گندي زديد؟ يا هنوز در خواب گران هستي و داري خواب ميبيني كه بقيه در خواب گران هستند !؟!! !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
بصیرت
پس بصورت روزانه باید بریم از ایشون نظر خواهی کنیم....و بگیم در این ثانیه نظرتون چیه بزرگوار؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
اگه سواد داشتی میفهمیدی که گفتند تا مادامی که در مسیر اسلام باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
ناشناس 18:50 ! با توجه به اینکه ما سواد فقهی نداریم که بفهمیم ایشان در مسیر اسلام هست یا خیر ، پس ظاهرا نظر خواهی روزانه جهت کسب تکلیف واجب میباشد
پس آقای احمدی نژاد که یه وقت فرشته و نعمت الهی بودند الان شدند منفور!! برعکسش هم امکان پذیره؟؟؟؟!!!
پس تکلیف این "بصیرت" که انتظار دارین عامه مردم داشته باشند چی میشه؟کمی بصیرت داشتن هم بد نیست تا این همه مملکت دچار زیان نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
اگر شما در میان اصحاب امام علی بودی یقیننا جزو خوارج قرار میگرفتی چون به حضرت اعتراض میکردی که مگر بصیرت نداشتی که چنین یارانی را در لشکرت اوردی یا امام حسن را متهم میکردی که بصیرت نداشتی که فرماندهانی انتخاب کردی که به تو پشت کردند امام بدان که گذشته و اینده کسی مهم نیست ملاک حال فعلی همه ماست چه بسیار گمراهانی که به حقیقت رسیدند و چه بسیار حق پویانی که به ضلالت رسیدند تاریخ سرشار از این افراد و اتفاقات پند اموز است
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
آقای ناشناس شما بهتره آقای مصباح رو که حرف چندسال خودش رو الان پس گرفته با ائمه اطهار مقایسه نکنین. یادمان نرفته آقای مصباح چه حرفهایی در تایید آقای احمدی نژاد زده.از خوابی که در مورد ایشان دیده تا ارتباط دادن سلیقه شخصی خودش به امام زمان. اون موقع اصلح مطلق بود الان حتی ایشون رو تایید هم نمی کنند. اگر قراره شخصی شخص دیگر رو تایید کنه بهتره نظر خودش رو بگه فقط نه دین و اعتقادات مردم مایه بزاره و ارتباط بده به نظر امام زمان
اگه کسی در جهت منافع من باشه بهترین موجود روی زمینه ! و اگر قدری از این مسیر خارج بشه میشه منفورترین شیطان!
مادامی که در مسیر اسلام (یا در مسیر منافع بعضی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) باشه حمایت میشه؟؟!
از کرامات شیخ ما این است/ برف را دید و گفت می بارد
نظر امام خمینی و امام خامنه ای همین هسش روسای جمهوری تا موقعی که از خط انقلاب اسلامی خارج نشدند مورد تایید هستند البته منبعث امامان (ع)هسش چیز تازه ای نیسش این مسله قرار نیس که چون عده ای جاهل فهمی از اسلام ندارند تعبیر دیگری داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
هسش ؟ نیسش ؟ با این طرز نوشتن فکر می کنی جاهل کیست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
پیامبر و ائمه بزرگوار هم اینچنین بودند کما اینکه شمر روزی در رکاب امام علی ع بود و روزی دیگر بر سینه امام حسین پس باید ملاک حال فعلی انسان باشد
صبح بخیر. بصیرت به این میگن. ما کم بصیرت ها که چهارده سال قبل گفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
شما از روی عقده گشایی میگفتین نه دلسوزی
بصیرت عمار
همیشه وقتی به افشاکردن میرسه برائت جستن ها شروع میشه ، جریان انحرافی از همون اول حضور ایشون درمقام ریاست جمهوری برهمگان مسجل بود ، بعشدم یه سئوال چرا روسای جمهور ایران اینطوری میشن ؟ 4سال اولشون بادومشون متفاوت هست ؟ 4سال اول اقبال عمومی دارن ولی 4سال دوم بی اعتمادی عمومی نصیبشون میشه ؟ چرابعداز ریاست جمهوری یاممنوع التصویر میشن یا برای حضور مجدد نامناسب تشخیص داده میشن ؟
چون احمدی نژاد دیگر شماها را قبول ندارد دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همین؟؟؟؟؟پس آن همه بصیرت ادعایی جنابعالی ودوستان کجا رفت؟در ضمن تابناک جان نان به نرخ روز خور شدی در حد زلزله !!!!!!!!!!!!!!!
آن آقای بنده خدا که کامنت گذاشته... خوب. خدای بزرگ همان میزان مغز. به من وتو هم داده همش منتظری ببینی کی چی گفته چی نگفته مرد حسابی تو هم اگر بخواهی مطمئنا بیشتر از دیگران می فهمی. اگر من در مسایل زندگیم از آقای مصباح بیشتر نفهمم به درد لای جرز دیوار می خورم
شما اینقدر از ایشان تعریف کردید که نماینده مجلس برای تبرک ته مانده آب لیوان ایشان را نوشید
جناب آقای مصباح یزدی مگر تاکنون حرکت انحرافی نداشت؟ چرا زمانی که رو در روی رهبری ایستاد شما ساکت نشستید؟ حالا این خبرنگار خیلی سمج بوده و در یک موقعیت مناسب سؤالی از ایشان کرده و ایشان مجبور شده با یک جمله پاسخ دهد و گرنه ممکن بود این روند سکوت همانند سکوت در زمان انقلاب، سکوت در زمان جنگ سال ها هم ادامه یابد.
لطفا نظر کسی که به ایشان لقب معجزه ی هزاره ی سوم را داد ،هم پرسیده شود،چنانچه صلاح میدانید از کسانی که هاله ی نو را هم دور سر ایشان می دیدند هم سوال شود که آیا هنوز هاله ی نور را می بینند؟
ما هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم، طرفداری‎اش می‌کنیم، هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اصلا شما خودت اسلام رو فهمیدی؟
ملاک اسلام شما هستی؟
بهر حال آن دوران تاریک گذشت که سالی یک قطعنامه بین المللی و روزی هزاران تحریم یکجانبه علیه ملت و نظام اسلامی وضع می شد.مسئولین باید بخوبی متوجه شده باشند که دیگرهیچ وقت اجازه ندهند افرادی مانند احمدی نژاد که توان درک مسائل بین المللی را نداشتند و مسائل داخلی را هم سطحی و روزمره می دیدند در راس دولت قرا ر بگیرند.و ته مانده این جریان همچنان مخالف برجام و حل مسائل مهم بین المللی است.
این آقایون جواب آنهایی را که ده سال آنها را بی بصیرت نامیدند وزحمات چند ده ساله آنها با این الفاظ لگدمال کردن وآنها را درنزدمردم منفور جلوه دادند واکنون برخی از آنها درقید حیات نیستند چگونه خواهند داد ؟ آیا آبروی ازدست رفته آنها را می توانند بازگرداند درحالی حتی اجازه ندادند ازخود دفاع کنند ؟هرکس درموضع گیریهای سیاسی با اغراض شخصی واحیاناً تسویه حساب و از در دشمنی وارد شود اینگونه رسوا می شود .
میزان حال فعلی افراد است احمدی نژاد تا زمانی که در مسیر حق می رفت حق بود اما زمانی که از احق انحراف پیدا کرد دیگر حق نبود. حال هر انسانی همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
حتما مسیر حق رو هم شما تعیین میکنی
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
تنها فردی که بعد از انقلاب قدمی برای رفاه مردم برداشت همین احمدی نژاد بود ولی عده ای مانع به نتیجه رسیدن کارهای بزرگ او شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
احمدی نژاد هم معتقد است در مسیر حق است.همه ما معتقدیم در مسیر حقیم.تا مسیر حق چگونه تعریف شود.
انحراف از چی؟ معیار انحراف کیست و چیست؟ مردم در کجای این معیار قرار دارند؟
عجب بصیرتی دارند حاج آقا. ....
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
اتفاقا دکتر در مسیر راستین اسلام است وباید از مردم پرسید
حاج آقا اگر بحرانهای کشور ناشی ازتشخیص غلط شما در تایید بی چون وچرای ایشان بوده باید دچار عذاب وجدان باشید.از هراشتباهی به بهانه انجام تکلیف نمی توان بسادگی گذشت.ضمنا در پاسخ اون دوستی که گفتند مگر امام خمینی حکم بنی صدر را تنفیذ نکرد باید گفت سیاست امام ورهبری همیشه تنفیذ نظر مردم بوده واین به به معنای تایید شخصی وتبلیغ برای رؤسای جمهوری نیست.
چطور مثلا رییس بانک فلان رو که آقای برادر رییس جمهور تعیین کردند و بعد طرف بد از کار در اومد ، کلی گیر دادین بهش که این کی بود؟! حالا هر کسی میتونه هر شخصی رو روی کار بیاره و بعد که گندش در اومد بگه در اون زمان اون شخص خوبی بود ولی الان نیست و به من ربطی نداره!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر