بازدید 7362
۴

اتهام «ضراب» به اردوغان

کد خبر: ۷۵۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 01 December 2017

رضا ضراب، که در مقام شاهد در دادگاه رسیدگی به یکی از پرونده‌های نقض تحریم آمریکا علیه ایران حضور دارد، روز گذشته در جریان سومین روز جلسه استماع شهادت، مدعی شده است که «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر وقت ترکیه (رئیس‌جمهوری کنونی) مجوز دور زدن تحریم‌های ایران را صادر کرده بود.

به گزارش ایلنا، دادستانی آمریکا رضا ضراب را متهم کرده که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به دولت و نهادهای ایرانی کمک کرده است تا صدها میلیون دلار دارایی‌های آنها را برای دور زدن تحریم‌ها جابه‌جا کند.

رضا ضراب همچنین روز گذشته برای نخستین بار گفت گه «بانک زراعت» و «واکیف‌ بانک» ترکیه در دور زدن تحریم‌های ایران نقش داشته‌اند. پیش از این، وی و «هالک بانک» متهمان اصلی این پرونده به شمار می‌رفتند.

این ادعا در حالی علیه رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح می‌شود که رجب طیب اردوغان، روز گذشته تخطی ترکیه از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است. یک سخنگوی دولت ترکیه هم این پرونده را «توطئه‌ای» علیه ترکیه توصیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
هالك بانك همون خلق بانك فارسى است يعنى بانك ملت
رضا ضراب توی بد مشکلی گیر کرده و فکر نمیکنم بعد از ازادیش جان سالم به در ببره ولی خوش بحالش قبل از شروع مشکلاتش با ابرو گوندش ازدواج کرد خودشم خیلی خوشتیپه
خودمونيم عجب ملت بدشانسى هستيم، پول نفت ملت را احمدى نژاد داد به بابک جان او هم داد آقارضا و ايشان هم تقسيم کرد بين دوستان ترک و المانى و تاجيک ووووو اما هيچکس نميره ازطرف ما بگه اقا اين پولها مال ملت ماست که سرش دعوا راه انداختين، ما پرونده داريم مدرک داريم همه متهمين از احمدى نژاد گرفته تا وزرا و مديران بانکهاى ترکيه ميدونن بخدا پول ماست اقاانصاف داشته باشين پس بدين دولت ما که بخاطر ملاحضات سياسى زبونش بريده اما اقا بخدا پول ملت ماست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس