بازدید 8936
۳

باز هم جشن عروسی به عزا تبدیل شد

کد خبر: ۷۵۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 30 November 2017

سرپرست فرمانداری شهرستان بهمئی گفت: تیراندازی هوایی در جشن عروسی در روستای سیاهشیر لیکک، یک کشته برجای گذاشت و عروسی را به عزا تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، حکمت الله سنایی اظهار داشت: ساعت 23:30 دقیقه چهارشنبه شب در پی تیراندازی در عروسی در روستای سیاهشیر از توابع شهر لیکک مرکز این شهرستان یک پسر بچه 14ساله کشته شد.

وی افزود: این نوجوان در مراسم عروسی یکی از آشنایان خود حضور داشته که بر اثر تیراندازی و اصابت گلوله تفنگ ساچمه ای به سرش از سوی یکی از بستگانش جان خود را از دست داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بهمئی بیان کرد: قاتل و مقتول هردو فامیل هستند.
سنایی عنوان کرد: هم اینک قاتل توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

در آیین‌های عروسی برخی روستاها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان های ایران چند تیر هوایی برای عروس و داماد به شکل نمادین شلیک می‌شود.

در سال‌های اخیر انتشار خبر کشته و زخمی شدن عده‌ای از این نوع، انتقادهایی را از سوی، مسئولان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ها در پی داشت.

مهرداد کرمی، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این اعلام کرده بود دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی در مجالس شادی به‌ویژه جشن‌های عروسی با قاطعیت برخورد می‌کند تا این شیوه و سنت غلط ریشه کن شود.

سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز مرداد امسال گفته بود که از ابتدای سال 96 تاکنون 40 نفر در به دلیل تیراندازی در آیین های عروسی دستگیر و ضمن توقیف اسلحه، روانه زندان شده‌اند.

تیراندازی در برخی موارد در آیین‌های عزاداری نیز مرسوم است که در یک مورد آن در سال 1394 هشت نفر مصدوم شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
متاسفانه همیشه می خواهیم همه چی رم از ریشه منسوخ کنیم .
ای کاش بجای این کار با تحقیق و کمی تلاش وسیله ای جایگزین درست میکردن که تیر رو در می کرد اما تلفات وجود نداشت و خطری کسی رو تهدید نمی کرد.
گناه بچه 14 ساله چیه؟ واقعا این بی فرهنگی ها کی قرار هست جمع بشه؟!!!
چرا این اسلحه های شکاری دست این مردم هست که این همه مصیبت هم در پی داره؟؟؟؟ اگر قانون ممنوعیت کامل شکار میداشتیم تمام حیوانات و انسانها از شر این شکارچیان ! در امان بودند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل