بازدید 43347
۳

جزئیات محاکمه ناپدری «اهورا» در دادگاه کیفری رشت

کد خبر: ۷۵۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 30 November 2017

ناپدری اهورا که متهم است کودک دو سال و هشت ماهه را پس از آزار و اذیت به قتل رسانده، در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شد و ادعای بی‌گناهی کرد. این در حالی است که پدر و مادر اهورا درخواست قصاص کرده‌اند و نماینده دادستان نیز خواستار اعدام متهم در ملأعام شده است. قرار است حکم دادگاه ظرف یک هفته آینده صادر شود.

به گزارش جام‌جم، 22 مهر امسال، اهورا بر اثر کودک‌ آزاری و ضرب و شتم شدید توسط ناپدری‌اش دچار مرگ مغزی شد و در بیمارستان پورسینای رشت جان سپرد.

با اعلام مرگ اهورا به پلیس ناپدری 27 ساله او به نام میثم دستگیر شد و پس از انکار اولیه، سرانجام به قتل و کودک‌ آزاری اعتراف کرد.

پرونده در چرخه رسیدگی فوق‌العاده قرار گرفت و سرانجام صبح دیروز، جلسه محاکمه در غیاب مادر اهورا و با حضور پدر مقتول و وکیلش در سالن اجتماعات دادگاه کیفری یک استان گیلان برگزار شد.

جزئیات محاکمه ناپدری «اهورا» در دادگاه کیفری رشت

درخواست اعدام در ملأعام برای متهم

در ابتدای جلسه، نماینده دادستان اتهامات میثم را قتل عمد، کودک‌آزاری و شرب خمر اعلام کرد و خواستار اعدام در ملأعام متهم شد. او گفت: «روز حادثه، آثار صدمات و کودک‌آزاری روی بدن اهورا توسط پرسنل بیمارستان پورسینا به بهزیستی اطلاع داده شد.

پس از بررسی مشخص شد مادر کودک در زمان حادثه خانه نبوده و پدر کودک نیز مدعی شد به دلیل ممانعت همسر سابقش، به مدت دو ماه کودک را ندیده است. متهم پس از دستگیری، اعتراف کرده است روز حادثه، اهورا در حال بازی بود که شیطان در من نفوذ کرد و او را اذیت کردم. اهورا گریه کرد و من سرش را به دیوار کوبیدم. وقتی دیدم از حال رفته به او آب دادم اما خون بالا آورد.» نماینده دادستان افزود: «آثار صدمه در سر، گوش، صورت، چانه و... اهورا مشخص بود. متهم هیچ گونه سابقه بیماری نداشت و در زمان حادثه هم مشروب مصرف نکرده بود. به دلیل جریحه‌دار شدن احساسات عمومی درخواست اعدام در ملأعام متهم را دارم.»

اولیای دم: فقط قصاص

پس از قرائت کیفرخواست، پدر اهورا خواستار قصاص متهم شد و گفت: «ساعت 3.5 عصر روز حادثه، رئیس ساختمان محل زندگی اهورا به من زنگ زد و گفت پسرم حالش خوب نیست. من خارج از انزلی بودم و سریع خودم را به بیمارستان رساندم. آنجا از زبان پزشکان شنیدم چه اتفاقی برای پسرم افتاده است. من قصاص می‌خواهم و تا خودم طناب دار را گردن متهم نیندازم آرام نمی‌گیرم.»

قتلی مرتکب نشده‌ام

با دستور رئیس دادگاه، میثم در جایگاه ایستاد و با انکار اعترافات قبلی‌اش، قتل عمد و کودک‌آزاری را رد کرد و گفت: «قبول ندارم. من شوکه بودم و تحت فشار اعتراف کردم. مگر من از انسانیت بویی نبرده‌ام و سر سفره پدر و مادر بزرگ نشده ام که بخواهم به یک کودک تجاوز کنم؟»

او حادثه را این‌گونه شرح داد: «آن روز اهورا پوشکش را کثیف کرده بود. وقتی می‌خواست به دستشویی برود، سر خورد و روی زمین افتاد. من او را کتک نزدم و فقط یک ضربه به سرش زدم که باعث شد سرش به کنج دیوار بخورد. من خودم بچه را به بیمارستان بردم در حالی که مادرش به من گفت فرار کن چون اگر پدرش بفهمد، تو را می‌کشد. اما من قبول نکردم چون کاری نکرده بودم. من خودم در خانه را برای همسایه‌ها باز کردم و سپس اهورا را به بیمارستان رساندم.»

جزئیات محاکمه ناپدری «اهورا» در دادگاه کیفری رشت

به اهورا تجاوز نکردم

متهم کودک‌آزاری را هم رد کرد و گفت: «از کجا می‌دانید همه آثار شکنجه روی بدن اهورا از طرف من بوده است؟ تمام این آثار کار من نیست. اهورا کودکی بازیگوش بود و بخشی از این آثار به دلیل زخمی شدن در بازی است و مادرش هم این را می‌دانست و فقط به خاطر افکار عمومی از من شکایت کرده است. چطور امکان دارد من با این وزن و هیکل بخواهم یک بچه کمتر از سه سال را مورد آزار و تجاوز قرار بدهم؟ من خودم یک دختر کوچک دارم و ارتباط خوبی با او و اهورا داشتم. از شما می‌خواهم در این مورد از همسایه‌ها تحقیق کنید. من تحت فشار اعتراف کردم.» اصرار متهم بر اعتراف تحت فشار باعث شد نماینده دادستان دستخط او حاوی اعترافاتش را نشان رئیس دادگاه بدهد.

سپس نوبت به وکیل تسخیری متهم رسید. او گفت: «موکلم برای کشتن اهورا عمدی نداشت و قتل اهورا شبه عمد است. تقاضای بررسی صحت صحبت‌های موکلم درباره اقرار تحت فشار را دارم. همچنین با توجه به ندامت و پشیمانی او تقاضای بخشش اولیای دم و رافت اسلامی را دارم.» رئیس دادگاه نیز در پاسخ به این درخواست وکیل گفت: «ندامت نشانه‌هایی دارد که امروز در متهم دیده نشد و او به جز دروغ چیزی نگفت.»

صدور حکم، ظرف یک هفته

در ادامه، رئیس دادگاه جلسه را برای بررسی پرونده از جنبه عمل منافی عفت غیرعلنی کرد. در پایان نیز قضات برای صدور حکم وارد شور شدند. قرار است ظرف یک هفته آینده، حکم دادگاه صادر شود.

310 دقیقه محاکمه

بهروز عزیزی‌فرد، وکیل پدر اهورا بعد از جلسه رسیدگی به پرونده، به جام‌جم گفت: عامل این جنایت هولناک از زندان برای محاکمه به شعبه سوم دادگاه کیفری استان گیلان منتقل شد. محاکمه وی از ساعت 9 صبح تا ساعت 14 و 10 دقیقه به طول انجامید.

عامل جنایت در دو مرحله مورد تحقیق قضایی قرار گرفت. بخشی از محاکمه به‌طور علنی و بخشی به‌طور غیرعلنی برگزار شد.

وی افزود: پدر اهورا برای قاتل فرزندش درخواست قصاص کرد. این در حالی بود که مادر اهورا در جلسه دادگاه حاضر نبود، اما وکیل او در این جلسه حضور داشت که از طرف او، برای قاتل اهورا درخواست قصاص کرد. عامل جنایت با توجه به گفته‌های شهود، اسناد موجود در پرونده، نظریه پزشکی قانونی که نشان می‌داد ضربه از ناحیه سر و مرگ مغزی باعث مرگ او شده، در جایگاه متهم قرار گرفت.

وی گفت: متهم پرونده قتل این کودک را قبول نکرد. این در حالی بود که متهم به قتل مدعی بود فقط یک ضربه به سر کودک زده و گمان نمی‌کرده باعث مرگ وی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳
قاتل و متجاوز تو هم اعدام خواهی شد و پرونده ننگین تو هم بسته خواهد شد و طناب عدالت گلویت را فشار خواهد داد و انکار ها و تکذیب های جنایت را فراموش و واقعیت از جلوی چشمانت نمایان خواهد شد
مادر اهورا وکیلش را فرستاده چون روی این را نداشته که در چشمان شوهر سابقش نگاه کند
این جنایت هشداری است به اصرار بر جدایی و خیانت و حباب زندگی بعد از جدایی
مقصر اصلی این جنایت مادر اهوراست که لعنت خداورسولش بر او باد
این موضوع رو بعد از چند سال خوندم ولی از اعماق روح خوشحالم که پدر اهورا خودش طناب رو به گردن اون پلید رحیم انداخت دلم رو خنک کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار