بازدید 3206

اروپا و ناتو آزمایش‌موشکی کره‌شمالی را محکوم کردند

کد خبر: ۷۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 29 November 2017

اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی، این اقدام را نقض قطعنامه شورای امنیت دانسته و خواستار گفت وگوی آن کشور با جامعه بین المللی شدند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه 'مایا کاسیانچیچ' سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: پرتاب موشک امروز جمهوری دمکراتیک خلق کره ، نقض بیشتر و غیر قابل قبول تعهدات بین المللی آن کشور مطابق با چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

این بیانیه می افزاید: در پی درخواستهای مکرر از سوی کل جامعه بین المللی از جمله در نشست اخیر وزیران امور خارجه آسیا - اروپا (ASEM) در 'نای فی تا' میانمار در روز 21 نوامبر (30 آبان) ، این پرتاب موشک یک اقدام تحریک آمیز وخیم دیگر و تهدیدی جدی برای امنیت بین المللی است.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: پیام صریح این اتحادیه این است که جمهوری دمکراتیک خلق کره باید برنامه های هسته ای ، سلاح های کشتار جمعی و موشک بالستیک خود را به شیوه ای قابل تایید و غیر قابل بازگشت رها کند و بطور فوری تمام فعالیتهای مرتبط را متوقف کرده و به پیمان منع اشاعه هسته ای و پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نظام تحریم های اتحادیه اروپا در مورد جمهوری دمکراتیک خلق کره در حال حاضر محدودکننده ترین نظام تحریمی است و وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در روز 16 اکتبر بسته دیگری از اقدامات خودکار اتحادیه اروپا را تصویب کردند که از تحریم های سازمان ملل فراتر می رود. جمهوری دمکراتیک خلق کره باید وارد یک گفت و گوی معتبر و معنادار با هدف عاری سازی کامل و غیر قابل بازگشت شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای و اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شود.

دبیر کل ناتو: کره شمالی وارد گفت وگوی معنادار شود

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با صدور بیانیه ای با محکومیت شدید این اقدام کره شمالی، آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت دانست که امنیت منطقه ای و بین المللی را مخدوش می کند.

دبیر کل ناتو افزود: در ماه نوامبر از ژاپن و کره جنوبی دیدار کردم و ما در کنار هم از کره شمالی خواستیم که از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند و امروز آن درخواست را تکرار می کنم.

استولتنبرگ افزود: لازم است که کره شمالی بار دیگر وارد یک گفت وگوی معتبر با جامعه بین المللی شود.

'سباستین کورتس' وزیر امور خارجه اتریش و رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نیز با انتشار پیامی در توییتر آزمایش موشکی کره شمالی را با 'شدیدترین لحن' محکوم کرد و افزود: نقض مداوم قوانین بین المللی و اقدامات تحریک آمیز ، امنیت جهانی و ثبات منطقه ای را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه به وقت محلی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که موشک از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق شلیک شده و ارتش کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی اوضاع هستند. از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که موشک پرتاب شده کره شمالی قاره پیما بوده و 600 مایل مسافت را طی کرده و نسبت به پرتابهای قبلی ارتفاع بیشتری داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی