بازدید 16523

بررسی چرایی به کما رفتن دانش آموز روستایی با دو ماه تأخیر!

خبر از دست رفتن حافظه یکی از دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان، که مربوط به دهم مهر سال تحصیلی جاری است و تاکنون از سوی مسئولان آموزش و پرورش این استان کتمان شده بود، اکنون با روایتی عجیب مطرح می شود؛ روایتی که هم با آنچه پدر این دانش آموز به رسانه ها گفته است، تناقض دارد و هم ثابت می کند، مدیران استانی از اصل حادثه اطلاع دقیقی ندارند.
کد خبر: ۷۵۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 28 November 2017

 هنوز مدیران ارشد آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از جزئیات حادثه اطلاع ندارند!خبر از دست رفتن حافظه یکی از دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان، که مربوط به دهم مهر سال تحصیلی جاری است و تاکنون از سوی مسئولان آموزش و پرورش این استان کتمان شده بود، اکنون با روایتی عجیب مطرح می شود؛ روایتی که هم با آنچه پدر این دانش آموز به رسانه ها گفته است، تناقض دارد و هم ثابت می کند، مدیران استانی از اصل حادثه اطلاع دقیقی ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ دهم مهرماه سال جاری و در جریان حادثه ای که در مدرسه ابتدایی روستای بختک شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان رخ داد، سر یکی از دانش آموزان این مدرسه با پنجره کانکس مدرسه ای برخورد کرد و این دانش آموز به شدت از ناحیه سر آسیب دید؛ اتفاقی که روایت پدر دانش آموز در مورد نحوه رخ دادن و شدت جراحت با روایت مسئولان آموزش و پرورش این استان تناقض دارد.

پدر این دانش آموز اهل شهرستان سرباز که عبدالرحمن نام دارد، در رابطه با جزئیات این حادثه به «ایلنا» گفت: دهم مهرماه سال‌جاری در حالی‌ که عبدالرحمن در حال درس خواندن در نزدیکی پنجره کانکس این مدرسه بوده، پنجره سقوط و به سر وی برخورد کرد که بر اثر این ضربه، عبدالرحمن یک روز تمام را به کما رفت و پس از به هوش آمدن متأسفانه حافظه خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه راه درآمدی نداشته و از طریق کارگری زندگی می گذراند، افزود: در این مدت خیلی پیگیری کردم. به همه جا رفتم اما تا کنون پاسخی از سوی آموزش و پرورش و یا ارگان‌های دولتی برای رسیدگی به وضعیت پسرم دریافت نکرده و همه هزینه های درمان را با هزینه شخصی پرداخت کردم.

پدر این دانش آموز در مورد وضعیت جسمانی کنونی فرزندش نیز گفت: خوشبختانه حال عبدالرحمن رو به بهبودی بوده و به کمک دوستان خود بر سر کلاس درس حاضر می شود؛ اما حافظه اش هنوز تمام و کمال بر سر جای خود برنگشته ‌است.

با وجود اینکه روایت پدر دانش آموز حادثه دیده، حکایت از سقوط پنجره فلزی مدرسه کانکسی روستایشان بر سر فرزندش و از دست رفتن حافظه او برای یک مدت طولانی دارد، مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان، این روایت را قبول ندارند و ماجرا را به گونه ای دیگر تعریف می کنند.

علی مرادی، رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، در رابطه با جزئیات این حادثه به «تابناک» گفت: اصلاً بحث سقوط پنجره صحت ندارد. اصل ماجرا این است که در هنگام کلاس درس، پنجره مدرسه کانکسی باز بوده و دانش آموز مورد نظر بدون توجه به بالای سر از جای خود بلند می شود و سرش با پنجره به شدت برخورد می کند؛ برخوردی که باعث می شود سر دانش آموز مد نظر شکافته شود.

مرادی در پاسخ به نقد خبرنگار «تابناک» که گفت، شما می گویید پنجره باز بوده است، اما اولاً تصاویر مدرسه نشان می دهد که پنجره به سمت بیرون باز می شود و ثانیاً در تصاویر جوش هایی که پنجره را پس از سقوط دوباره در محل نصب کرده اند، مشخص است، گفت: من روایت خودم را از ماجرا برای شما می گویم و شما می توانید آن را بپذیرید یا رد کنید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه معلم مدرسه روستای بختک و مدیران آموزش و پرورش شهرستان سرباز، دو ماه موضوع را از ما کتمان کردند، ادامه داد: در این رابطه، ما با آنها برخورد کردیم و گفتیم که شما باید مسأله را به مرکز اطلاع رسانی می کردید تا با توجه به امکانات و توانایی هایی که داریم، موضوع را بررسی و کمک های لازم را انجام دهیم.

وی که مشخص بود هنوز از جزئیات دقیق ماجرای رخ داده آگاهی کاملی ندارد، در ادامه گفت: اینکه پنجره جوش خورده است، محل سؤال ما نیز هست و به مسئولان شهرستان سرباز گفته ایم که شواهد با روایت های شما از حادثه همخوانی ندارد و باید در این باره توضیحات دقیقی دهند.

هرچند پدر عبدالرحمن به رسانه ها گفته که همه هزینه های درمانی فرزندش را در این دو ماه خودش پرداخت کرده است، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این ادعا را تکذیب و تأکید کرد: در فرایند درمان این دانش آموز تا کنون همه هزینه ها را معلم مدرسه پرداخت کرده است و با توجه به اینکه همه دانش آموزان بیمه هستند، بیمه باید هزینه های انجام شده در این فرایند درمانی را پرداخت کند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با وضعیت کنونی این دانش آموز گفت: عبدالرحمن اکنون در شرایط مناسب جسمانی قرار دارد و در کلاس درس حاضر می شود. ما نیز برای بررسی دقیق جزئیات حادثه به زودی به مدرسه مورد نظر سفر خواهیم کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پروش استان سیستان بلوچستان در بخش پایانی صحبت های خود در سؤال خبرنگار «تابناک» که از وضعیت ایمنی سایر مدارس استان پرسید، گفت: متأسفانه از نظر کیفیت و ایمنی مدارس، استان ما اصلاً شرایط خوبی ندارد و همین الان که با هم صحبت می کنیم، حداقل هزار مدرسه غیر ایمن در استان داریم که هر لحظه ممکن است، اتفاق تلخی برای دانش آموزان رقم بزنند.

مرادی همچنین در مورد وضعیت تغذیه دانش آموزان استان تصریح کرد: تا کنون اعتباری در این زمینه به ما تخصیص داده نشده است که بتوانیم با آن برای دانش آموزان تغذیه تهیه کنیم.

برابر آنچه آمد و به رغم اینکه از حادثه ای که دو ماه پیش در یک مدرسه کانکسی و غیر استاندارد در شهرستان سرباز می گذرد، هنوز مدیران ارشد آموزش و پرورش استان در جریان جزئیات حادثه قرار ندارند و روایت کلی و عجیبی که آنها پس از رسانه ای شدن خبر تهیه و تنظیم کرده اند نیز با شواهد موجود و روایت والدین دانش آموز حادثه دیده تناقض دارد.

هرچند اقدام معلم و مسئولان آموزش شهرستان سرباز در پیگیری فرایند درمان این دانش آموز قابل تحسین است، بی تفاوتی آنها نسبت به وضعیت ایمنی مدرسه کانکسی روستای بختک و نیز کتمان حادثه به مدت دو ماه ـ که قطعاً شرایط بهتر درمانی و مساعدت های مالی از نهادهای برتر را غیر ممکن کرد ـ بخشودنی نیست؛ وضعیتی که نه تنها باید جدی بررسی شود، بلکه باید آن را درس عبرتی دانست که نباید رخداد مشابه آن در آینده تکرار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
والا همين عكس خودش از ناايمن بودن اين به اصلاح مدرسه صحبت ميكنه نميدونم اين مسئولان چي رو كتمان ميكنن اخه
چه شده تابی جون؟ از صبح تا بحال فقط خبر بد و بدتر میدی .چی میگذره توی این مملکت ؟ اون از دانشگاه آزاد .این از آب لردگان .اون از کشتی گیرمون واین آخری هم که شد غوزبالاغوز.یه مسلمون پیدا بشه یه لیوان آب خنک بده دستمون.
سلام -
اول سال تحصیلی مبلغی بابت بیمه حوادث دانش آموزی می گیرند و تمامی دانش آموزان بیمه حوادث می شوند .
ایا این دانش اموز بیمه نبوده است!؟ آیا پیگیری و اطلاع رسانی نمی شود ؟
و احتمالا هزینه ساخت هر کلاس برای این دانش آموزان هم 300 میلیون بوده.
این کانکس مدرسه است؟؟؟؟بعد هی میرید به کشورهای دیگه کمک میکنید؟؟
مملکت گل ووبلبل !!!!!!!!!
با این تیترتون هم از باب تقوای اجتماعی که ایجاد التهاب عمومیه و هم از باب تقوای فردی که گرفتن وقت ملته میشه انتقاد مطرح کرد، در کل یه مقدار به وظیفه رسانه ای خودتون بیشتر توجه کنید، برید ببینید که واقعا حق با کی بوده و اطلاعات دقیق در بیارید و صرفا یک بوق نباشید. ممنون
آدم اينا رو ميبينه و ميشنوه واقعا دلگير ميشه اين وضعيت مدارس در مناطق محروم اصلا و ابدا شايسته كشور اسلامي ما نيست چرا مسئولين خود را به خواب مي زنند؟؟؟؟؟؟؟؟ چه چيزي مهمتر از مدارس؟ بانكها؟!!!!
کار بعضی ها فقط لاپوشونیه حتی اگه پنجره باز بوده باشه و دانش آموز در اثر اینکه بلند شده به اون روز افتاده بازم مقصر آموزش پرورشه.

فقط مدیران ما از مدیریت فقط گرفتن حق مدیریت رو بلدن
كي در اين مملكت قراره كه ما براي ساخت و تعمير مدارس هزينه كنيم! مدارس شهري فرسوده و كهنه! مشكلات مدارس در روستاها هم كه قربانش بروم الي ماشاءا... است!
يك بار براي هميشه بايد اين داستان ختم به خير شود! حال كه اين طور است ما نياز به آمار دقيقي از مدارس شهري و روستايي در سطح كشور داريم و همچنين برآورد هزينه تعمير و ساخت نياز حال حاضر مدارس و شرح نياز به ساخت مدارس جديد! ببينيم آيا اين قيل و قال ختم به خير مي شود و آرام مي گيرد يا خير!
كشوري كه هزينه ساخت مدارسش و تعميرش در مناطق محروم و شهري از طرف دولت به دليل عدم منابع و كسري بودجه نزديك به صفر است بهتر از اين هم نمي شود!
خدا را شكر كه ما ملت خودمان بايد پيگير همه چيز خودمان باشيم و منتظر هيچ مسئول و محل بودجه اي هم نباشيم!
پس اعلام بفرماييد به ملت كه هزينه اين مدارس در سطح كشور از لحاظ ساخت و امكانات چقدر است تا ببينيم چه خاكي بايد بر سرمان بريزيم!
اگر كمبود نقدينگي باعث مشكل است! پس از مراجع بالاتر از آموزش عالي كمك تأمين هزينه را بايد داشته باشيم. در صورت نياز محل درآمد ساخت و ساز مدارس بايد به طور مستقيم درصدي از فروش نفت و درآمد صنايع را نيز شامل شود! ببينيم اين چندر غاز آموزش و پرورش براي تعمير ساخت صورت مي گيرد يا خير! خبر مصيبت آموزش و پرورش هم كه قربانش بروم الي ماشاءا... است! با وجود اين همه درآمد از جيب خانواده در انواع و اقسام مدارس دولتي - نيمه دولتي - خصوصي - بسيار خصوصي - انفرادي ديگر حالم از شنيدن اين همه خبر براي نداشتن بودجه به هم مي خورد! اگر تامين بودجه انجام شود و باز هم واويلا صورت گيرد باز هم معلوم است يك جايي در آموزش و پرورش سوراخ و درزي هست كه مثل سياه چاله كهكشان راه شيري فقط پول مي بلعد و پس نمي دهد!
حال كه اينطور است بايد زحمت نظارت بر ساخت و تعميرات مدارس شهري و روستايي كشور يك بار براي هميشه زير نظر
چهار شخصيت مهم كشوري انجام پذيرد:
با تقديم مراتب سپاس و احترام و اردات خدمت بزرگواراني كه راهگشاي مسائل هستند درخواست مي‌گردد:
- بله و صد البته اول مقام معظم رهبري كه حضورشان در رأس تمامي مسائل كارگشا و راهساز است.
- سپس رئيس جمهور محترم كشور
- ثالثاً وزير محترم نفت و صنايع و معادن از حيث تشكيل رديف بودجه اي تنها و تنها مختص به ساخت و تعمير و تامين هزينه مدارس! از محل درآمد فروش نفت و عايدي صنايع كشور.
و صد البته هيچ واسطه ديگري نباشد و اين سه بزرگوار اخير، زير نظر مقام معظم رهبري با يك تيم متشكله و يك برآورد كلي و دقيق يك بار به اين قائله ختم به خير دهند.
تيم متشكله زير نظر مقام معظم رهبري و همچنين رياست جمهوري از امين ترين مردم و مسئولان بايد شكل بگيرد تا ما با صادقانه ترين گزارش ها و برآوردها و پرداخت هزينه ها و با بهترين تيم مجرب اجرايي بتوانيم كار را پيش ببريم!
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما!
صدها فرشته بوسه بر آن دست مي زنند
كز كار خلق يك گره بسته وا كند!
كارواني كه بود بدرقه اش حفظ خداي
به صدارت بنشيند به جلالت برود

دست در دست هم دهيم به مهر
ميهن خويش را كنيم آباد
و اي ايران من! اي الفباي آباداني! اي سرو قامت خاورميانه و اي عزيز كرده ما!
بزي جاودان!
الا ملك ايران بزي جاودان!
الا ملك ايران بزي جاودان!
الا ملك ايران بزي جاودان!
تابناك عزيز
با عرض اردات و اخلاص
پس بسم‌ا...
از ما حركت و از خداوند بركت بي انتها...
در ساخت مدارس نكات مهم ديگري نيز بايد در نظر گرفته شود.
1. امن ترين زمين‌هاي بومي و شهري از حيث زلزله، مباحث امنيتي شهري براي كودكان و دوري از حريم كودكان توسط مكان هاي نامطبوع و حضور اراذل و اوباش و آلودگي هاي شهري!
2. تجهيز مدارس به سيستم هاي اطفاء حريق و وجود كپسول هاي آتش نشاني و بالا بردن سطح علم معلمان و پرسنل مدارس از حيث برخورد با هر گونه منبع آتش و حداقل دانش از لحاظ مبارزه با آتش و اطفاء آن.
3. بهداشتي بودن مدارس، حال كه قرار به ساخت است در مدارس بايد حداقل يك پزشك و مربي بهداشت و يك اتاق كمك هاي اوليه با تجهيزات لازم وجود داشته باشد.
4. از حيث سر و صدا و آلودگي هاي صوتي محفوظ باشد و همچنين بر هيچ اتوبان يا خياباني كه از لحاظ رفت و آمد مشكل دارد نباشد مگر آنكه پل هاي هوايي و يا محيط هاي پاركينگ براي حضور والدين در راس ساعت براي بردن دانش آموز تعبيه شده باشد.
5. مدارس بهتر است محلي براي درآمدزايي نيز داشته باشند و از جيب اولياء هم هزينه نشود بلكه معلمان با كمك برنامه ريزان آموزش و يا كارشناسان تكنولوژي آموزشي شروع به توليد محتواهاي آموزش و بهتر از آن ابزار مربوط به آموزش كنند و در كليه فروشگاه ها با فروش آن بخشي از هزينه هاي خود را تامين كنند.
6. كودكان از لحاظ مواردي مثل اوتيسم كه شيوع آن زاييده راه و روش زندگي كنوني است توسط مددكار اجتماعي و پزشك مربوطه چك شوند و شرايط درمان آنان حتما مهيا شود.
7. طراحي محيط هاي كارگاهي گروهي براي انجام طرح كاد كودكان و يا بازي هاي اجتماعي و ورزش هاي دسته جمعي و شادي و نشاط همراه با ورزش و فعاليت هاي اجتماعي بسيار مهم است و بايد در نظر گرفته شود.
8. مدارس بايد در وهله اول بعد از خانه براي كودكان محيطي امن و دوست داشتني تلقي گردد. طراحي مدارس توسط آرشيتكت ها و معماران به تنهايي كافي نيست و برآورد نياز هاي كودكان و نوجوانان با توجه به اعلام آن از طريق تيم هاي مددكاري اجتماعي - پزشك و روان شناس و مربيان تربيت و اخلاق و توافق آراء آنان مهم و در طراحي مدارس مي بايست به طور جدي لحاظ گردد.
9. وجود فضاي سبز در حياط مدارس با توجه به شرايط مدارس در نشاط و حفظ سلامتي كودكان مهم است.
10. مدارس ما در طراحي بايد به سبك خانه هاي سبز به تدريج و با سرعت بالاتري مدرن سازي شوند.
11. كودكان بايد بياموزند بعد از خانه خانه دوم آنان مدارس و خانه بزرگ و زيبا و ريشه آنان در ايران است.
12. كودكان و نوجوانان به همراه تحصيلشان بايد يك حرفه را هم بياموزند در طراحي مدارس در اين خصوص تلاش و كوشش و اهتمام جدي شود.
13. كودكان توسط كارشناسان آموزش استعداد يابي شوند و متناسب با آن حرفه اي به آنان آموخته شود تا راهگشاي نيازهاي فرداي آنان در اجتماع باشد و از گيجي و گنگي معيشت فردا در امان باشند.
14. نوجوانان در گذار از كودكي به جواني از جانب خالق يكتا داراي روحي طغيانگر و آرمانگرا و حساس و پر هيجان هستند و با ايشان از لحاظ نظام آموزش بايد بسيار دقيق و حساب شده رفتار نمود و هر معلم عزيزي بايد بداند كه گوهر فرداي ايران در اين مقاطع در حال شكل گيري و آبديده شدن و رويارويي با مشكلات فرداست و ثمره اين تربيت ايران آباد است.
15. قسم به خداي مهدي موعود آن طه و طريقه هدايت فردا كه آموزش و پرورش ايران اسلامي و آباد از مهمترين امور كشور است. چنانكه مهدي آن روز كه پروردگارش نظر كند و بيايد ابتدا معلمي بزرگ و سپس احياگري راسخ خواهد بود.
پس بر منتظران حضرتش درود و ستايش باد و هر سنگي كه از راه او بلند شود و هر ياوري در هر مقطعي از تاريخ كه با او همراه شود مقامش در اين دنيا و در آن دنيا جز رستگاري و عاقبتش جز به خير و نيكويي نخواهد بود.
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما!
و ان يكاد بخوانيد و در فراز كنيد.
و لاحول ولا قوه الا باا... العلي العظيم.
سبحان ا... و الحمدا... و لا حول و لا قوه الا با... العلي العظيم.
يا فتاح و يا كافي!
يا مجيب!
انت رب‌العظيم! و انت رب الكريم! و انت رب الحكيم!
بسم ا... الرحمن الرحيم
هست كليد در گنج حكيم.
و به راستي مومنان سبقت گيرندگان در خيرند بر يكديگر.
در كار خير حاجت هيچ استخاره نيست!
يا علي.
چرا مدارس این کشور در فقر مالی شدید به سر می برند ؟؟؟ پول و ثروت این مردم را در چه راهی صرف می کننند ؟ چرا فرزندان مسئولان ها از استاندارد های اروپایی برخوردارند و سیاست ها و تصمیمات فقز و بیچارگی را نصیب مردم بیچاره می کند ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان