بازدید 18087
۶
واژه‌های تخصصی آموزش و پرورش

شرایط بازنشستگی پیش از موعد چیست؟

کد خبر: ۷۴۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 12 November 2017
کارکنانی که تصمیم می‌گیرند قبل از رسیدن به سن بازنشستگی قانونی و اتمام دوران خدمت، بنا به دلایلی کناره‌گیری خود را از خدمت درخواست کنند، بازنشسته پیش از موعد نامیده می‌شوند.

شرایط بازنشستگی پیش از موعد چیست؟
به گزارش افکارنیوز،  در واژه‌نامه تخصصی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در خصوص واژه بازنشستگی/retirement آمده است: دوره کاهش فعالیت یا عدم اشتغال بیمه شده، معمولاً به سبب خستگی ناشی از کار یا کهولت سن که غالباً در اواخر عمر، بدون انجام کار، حقوق خود را از صندوق اداره بازنشستگی یا مؤسسه دریافت می‌کند.
کناره‌گیری از خدمت در سن پیری، تقاعد، دورانی را که معمولاً در اواخر عمر، عضو اداره یا مؤسسه‌ای پس از مدتی خدمت، بدون انجام دادن کار، حقوق خود را از صندوق آن اداره یا مؤسسه دریافت می‌کند.

بازنشستگی پیش از موعد/ early retirement: وضع کارکنانی که تصمیم می‌گیرند قبل از رسیدن به سن بازنشستگی قانونی و اتمام دوران خدمت، بنا به دلایلی کناره‌گیری خود را از خدمت درخواست کنند.

بازخرید/redeem: پرداخت حقوق و مزایای ناشی از سابقه خدمت به کارکنان یک مؤسسه یا سازمان پس از کناره‌گیری او از ادامه کار در آن مؤسسه یا سازمان.
مزایای قانونی که یک کارگر یا کارمند پس از مدتی خدمت در یک سازمان یا شرکت دریافت می‌کند و از ادامه کار در آن سازمان دست می‌کشد.

بازداشت [کارمند]/confinement؛detention : وضع کارمندی که به موجب قرارهای صادره از مراجع ذی صلاح قضایی تا صدور حکم قطعی، در توقیف به سر برده یا برابر مقررات انضباطی در بازداشتگاه یا محل خدمتی تحت نظر قرار گرفته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
پس کو شرایط بازنشستگی پیش از موعد؟
تیتر سر کاری بود؟
شرایط!!!!!!اینا که توضیح مفاهیم بود
ما که نفهمیدیم چه شرایطی داره.
زحمت كشيديد واقعا.........................................................
هر چیزی گفتید الا موضوع مرتبط با تیتر مطلب.
این تعریف هست یا اعلان شرایط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار