بازدید 355456

شرایط و مدارک لازم برای اخذ گواهینامه رانندگی

گواهینامه پایه دو مختص متقاضیان رانندگی با ماشین هایی با ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر و همچنین خودرو های خدمات عمومی با وزن حداکثر ۳۵۰ کیلوگرم (مانند تاکسی، خودرو های آموزشی، خودروی مدارس، کامیونت، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، وانت، سواری کار و …) می باشد. شرایط اخذ متقاضیان گواهینامه پایه دو، باید دارای شرایط خاصی باشند؛ برای مثال: دارا بودن حداقل سن ۲۳ سال گذشتن حداقل دو سال از زمان دریافت گواهینامه پایه سوم باقی ماندن حداقل ۶ ماه از اعتبار گواهینامه پایه سه گواهینامه پایه دوم مخصوص رانندگی با خودرو های عمومی و خودرو های ۱۰ تا ۱۵ نفره می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه پایه ۲: همچنین متقاضی برای اخذ این نوع گواهینامه باید مدارک خاصی به همراه داشته باشد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: اصل گواهینامه معتبر پایه یک یا پایه سه (الزامی است). اصل و کپی کارت ملی یا تاییدیه ی شماره ملی صادر شده از اداره ثبت احوال. اصل هر نوع گواهینامه ی دیگر؛ مانند گواهینامه ی موتور، جرثقیل، لودر، گریدر، لیفتراک و غیره. اصل و کپی شناسنامه عکس دار (کپی صفحات توضیح شناسنامه نیز باید موجود باشد). ۸ قطعه عکس ۳*۴ تمام رخ جدید (عکسها باید با زمینه روشن و لباس تیره گرفته شوند و تجدید چاپ نیز نشده باشند. به علاوه اگر شخص عینکی باشد، عکس بدون عینک گرفته می شود. عکس آقایان باید بدون کلاه، لباس نظامی و کراوات باشد و اگر به تاسی سر مبتلا هستند، می توانند در صورت تمایل از کلاه گیس استفاده کنند. اما باید بیماری خود را در بخش اطلاعات پزشکی سیستم مکانیزه صدور گواهینامه ثبت کنند. البته اتباع خارجی در خصوص گرفتن عکس با کراوات و روحانیون با عمامه به شکلی که گردی صورت و گوشها مشخص باشد، مختارند. عکس بانوان نیز باید با حجاب کامل و در عین حال پیدا بودن گردی صورت گرفته شود).
کد خبر: ۷۴۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 11 November 2017
مهم‌ترین شرط برای رانندگی براساس قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما همین داشتن 18سال تمام است. شما بعد از آن می‌توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید. اما گرفتن این گواهینامه، مراحلی دارد و شما باید چند هفته‌ای آموزش رسمی ببینید.
 
شرایط اخذ

متقاضیان گواهینامه پایه دو، باید دارای شرایط خاصی باشند؛ برای مثال:
دارا بودن حداقل سن ۲۳ سال
گذشتن حداقل دو سال از زمان دریافت گواهینامه پایه سوم
باقی ماندن حداقل ۶ ماه از اعتبار گواهینامه پایه سه
گواهینامه پایه دوم مخصوص رانندگی با خودرو های عمومی و خودرو های ۱۰ تا ۱۵ نفره می باشد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه پایه ۲:
همچنین متقاضی برای اخذ این نوع گواهینامه باید مدارک خاصی به همراه داشته باشد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصل گواهینامه معتبر پایه یک یا پایه سه (الزامی است).
اصل و کپی کارت ملی یا تاییدیه ی شماره ملی صادر شده از اداره ثبت احوال.
اصل هر نوع گواهینامه ی دیگر؛ مانند گواهینامه ی موتور، جرثقیل، لودر، گریدر، لیفتراک و غیره.
اصل و کپی شناسنامه عکس دار (کپی صفحات توضیح شناسنامه نیز باید موجود باشد).
۸ قطعه عکس ۳*۴ تمام رخ جدید (عکسها باید با زمینه روشن و لباس تیره گرفته شوند و تجدید چاپ نیز نشده باشند. به علاوه اگر شخص عینکی باشد، عکس بدون عینک گرفته می شود. عکس آقایان باید بدون کلاه، لباس نظامی و کراوات باشد و اگر به تاسی سر مبتلا هستند، می توانند در صورت تمایل از کلاه گیس استفاده کنند. اما باید بیماری خود را در بخش اطلاعات پزشکی سیستم مکانیزه صدور گواهینامه ثبت کنند. البته اتباع خارجی در خصوص گرفتن عکس با کراوات و روحانیون با عمامه به شکلی که گردی صورت و گوشها مشخص باشد، مختارند. عکس بانوان نیز باید با حجاب کامل و در عین حال پیدا بودن گردی صورت گرفته شود).

دریافت گواهینامه پایه دو هزینه‌هایی را نیز در بر دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

هزینه آموزش‌های تئوری و عملی (۷۰۵ هزار تومان)
معاینه پزشک (۲۳ هزار تومان)
هزینه کتاب (۱۵ هزار تومان)
هزینه تست عدم اعتیاد (۴۱ هزار تومان)
هزینه فیش‌های صدور کاردکس (۳۴ هزار تومان)
گواهینامه رانندگی پایه دوم بعد از اخذ گواهینامه پایه سوم صادر میشود، قبل از حضور در آموزشگاه بایستی متقاضی گواهینامه رانندگی پایه سوم را دریافت کرده و سپس پس از طی شدن مدت زمان اعلام شده از سوی پلیس محترم راهور نصب به اخذ گواهینامه رانندگی پایه دوم اقدام نمایید.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار