بازدید 5366

تهدید کره‌شمالی به انتقامی سخت و بی‌امان از آمریکا

کد خبر: ۷۴۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵ 07 November 2017
پیونگ یانگ در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در سفرش به قاره آسیا، آنها را «اظهاراتی ابلهانه» خواند و واشنگتن را به «انتقامی سخت و بی امان» تهدید کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «رودونگ سینمون» خبرگزاری رسمی وابسته به حزب حاکم کره شمالی (حزب کارگر کره) گزارش داد که مقامات پیونگ یانگ سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفرش به آسیا را «اظهاراتی ابلهانه» می خوانند که با «انتقامی سخت و بی امان» از سوی کره شمالی روبرو خواهد شد.

ترامپ در سخنرانی خود خطاب به نظامیان آمریکا در پایگاه هوایی «یاکوتا» ژاپن گفت: «هیچ کس، هیچ دیکتاتوری، هیچ رژیمی و هیچ ملتی نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم بگیرد. درگذشته هر بار که آنها ما را دست کم گرفتند، با پیامدهای ناخوشایندی روبرو شدند... ما هرگز تسلیم نخواهیم شد!»

رئیس جمهور آمریکا پس از سخنرانی در پایگاه هوایی یاکوتا، با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وی با تکرار اظهارات «مایک پنس» معاون خود در اوایل سال میلادی جاری، تأکید کرد که «دوران صبر استراتژیک به سر آمده است!»

ترامپ با تکرار ادعاهای پیشین غرب در خصوص فعالیتهای هسته ای و موشکی کره شمالی گفت: «ما درصدد مقابله با تجاوزات خطرناک رژیم [کره شمالی] هستیم. این رژیم به توسعه برنامه های تسلیحاتی غیرقانونی خود از جمله آزمایشهای هسته ای غیرمجاز و پرتاب موشکهای بالستیک بر فراز قلمرو ژاپن ادامه می دهد که تهدیدی برای جهان متمدن و صلح و ثبات بین المللی بشمار می رود».

ترامپ در ادامه افزود: «ما آن را تحمل نخواهیم کرد: دوران صبر استراتژیک به سرآمده است!»

در مقابل، مقامات کره شمالی در واکنش به آنچه که «اظهارات ابلهانه» ترامپ خواندند؛ آمریکا را به «انتقامی سخت و بی امان» تهدید کردند.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: «ترامپ بطرز خطرناکی جمهوری دموکراتیک خلق کره را با اظهارات ابلهانه خود برانگیخته است».

در ادامه این گزارش آمده است: «هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه زمانی ترامپ به یک اقدام بی پروایانه و عجولانه دست می زند. تنها راه برای ممانعت از اقدام عجولانه از سوی او، رام و مطیع کردن وی با توسل به قدرت مطلق فیزیکی است».

این گزارش در ادامه می افزاید: «چنانچه آمریکا در مورد اراده محکم [کره شمالی] قضاوت اشتباه کرده و جرأت کند که بی پروایانه دست به اقدام زند، کشور دوم [کره شمالی] مجبور خواهد شد از طریق تجهیز و بسیج تمام نیروهایش کشور نخست [آمریکا] را بطرز سخت و بی امان مجازات نماید».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل