بازدید 45361

آقای باقری شما معنی زانو زدن ایران را متوجه نشده‌اید!

سوال مهمی که باید از باقری پرسید، این است که مقامات آمریکایی برای فهمیدن وضعیت اقتصاد ایران نیازمند اعلام موضع مقامات ایرانی بودند و یا این که شواهد و نشانه‌های کافی از واقعیت اقتصاد ایران و ناتوانی مدیریتی مقامات دولت‌های نهم و دهم برای آنها عیان شده بود؟تصور ضعف ایران را عده دیگری برای آنان درست کردند. همان روزی که پیشنهاد شما به 5+1 آن قدر مبتدیانه بود که نماینده روسیه نتوانست جلوی انفجار خنده‌اش را بگیرد!
کد خبر: ۷۴۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 31 October 2017

در مورد هر پدیده ای که به عنوان یک واقعیت ملموس متجلی شده است،نقد منتقدان و مخالفت مخالفان،می تواند موقعیت آن واقعیت را ارتقا دهد و بر جذابیت و مطلوبیت آن بیفزاید، نقد و مخالفت،البته تا آنجا برکت دارد، که واقعیت را به درستی روایت کند و آن را با نقد و مخالفت صیقل راستین دهد، اما گاهی منتقدان و مخالفان، به خاطر اثبات حقانیت خود و مخالفت با واقعیت تحصیل شده توسط دیگران، روی به تحریف خود واقعیت و خلاف واقع گویی درباره آن می آورند..برجام نیز از این قاعده مستثنی نیست. برجام به عنوا یک واقعیت خارجی، ممکن است در نگاه عده ای با دلیل و مدرک محکم یا ضعیف، هیچ دستاوردی نداشته باشد، ممکن است عده ای بگویند خسران آن از دستاورد آن بیشتر بوده با تمسک به استنادات ضعیف یا قوی! اما تحریف و خلاف واقع گویی در کنار پنهان کاری، شیوه و رویکرد نقد مصلحان نبوده و نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، در بخش مهمی از روایت علی باقری معاون سعید جلیلی در شورای امنیت ملی در دوره پیشین و طرفداران وی علیه برجام، ادعا می‌شود که سخنان مقامات دولت در باره وضعیت اقتصادی کشور در شروع به کار دولت یازدهم سبب شده است که طرف مقابل به وخیم بودن وضعیت اقتصادی کشور پی برده و در نتیجه در مذاکرات هسته‌ای با ایران دست بالاتری پیدا کند.

علی باقری که مسئولیت معاونت دبیر شورای امنیت ملی در دوره سعید جلیلی را بر عهده داشته است، این بار در در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مدعی شده است که: «امروز هم مشکل همین است، چراکه به خاطر عقب نشینی های راهبردی که در برجام متجلی شده تصور آنها از ما این است که ضعیف هستیم و به خاطر همین امر سناتور تام کاتن که متحد ترامپ است در سخنرانی اخیر خود گفت: «در ارتش امریکا به ما یاد میدهند که وقتی دشمن در برابرت زانو زد او را به زمین بزن و کارش را تمام کن».

استناد باقری به سخنان تام کاتن در شورای روابط خارجی آمریکا، تحریف‌آمیز است زیرا این سناتور جمهوری‌خواه همانند رئیس‌جمهور فعلی آمریکا معتقد است که تحریم‌های اعلام شده علیه ایران به ویژه از سال 2009 تا 2011، عملا اقتصاد ایران را به مرز فروپاشی کشانده بود و در چنین شرایطی، آمریکا نمی‌بایست با مذاکرات هسته‌ای اجازه دهد اقتصاد ایران نجات پیدا کند.

در متن بخش مورد نظر در سخنان کاتن که باقری معنای آن را تحریف کرده است، آمده است:

And he was never all that enthusiastic about sanctions, either, despite later taking credit for them. In 2009, his State Department lobbied against sanctions on Iran’s energy and banking industries, and in 2011 his Treasury Department opposed sanctions on the Central Bank of Iran. Congress, thankfully, passed them anyway. Along with various U.N. sanctions, these were the toughest sanctions Iran had ever faced, and they helped to drive the regime to its knees. One thing I learned in the Army is that when your opponent is on his knees, you drive him to the ground and choke him out. But President Obama extended a hand and helped the ayatollahs up.

سناتور آمریکایی پس از اشاره به عدم جدیت اوباما در برخورد با نظام جمهوری اسلامی اظهار داشته است که: «علی‌رغم این که افتخار تحریم‌های علیه ایران به نام اوباما زده می‌شود ولی وی هرگز اشتیاق کامل برای این کار را نداشت. در سال 2009، وزارت خارجه اوباما علیه تحریم‌های کنگره مربوط به بخش انرژی و بانکی ایران لابی کرد و در سال 2011، وزارت خزانه‌داری وی با تحریم بانک مرکزی ایران مخالف بود. خوشبختانه کنگره، به هر حال این تحریم‌ها را تصویب کرد. این تحریم‌ها در کنار تحریم‌های سازمان ملل، سخت‌ترین تحریم‌هایی بود که ایران تاکنون با آن مواجه شده بود و کمک کرد تا رژیم ایران به زانو در بیاید. یک چیزی که من در ارتش آموخته‌ام این است که وقتی دشمن به زانو در آمده است، او را باید به خاک انداخت و به خفگی کشاند. ولی رئیس‌جمهور اوباما به سوی ایران دست دراز کرد و کمک کرد آیت‌الله‌ها سر پا بایستند».

آقای باقری تعمدا اشاره نمی کند که سناتور آمریکایی معتقد است که تحریم های اعمال شده علیه ایران، به عنوان نتایج مذاکرات بی حاصل وی و رئیسش دکتر جلیلی، ایران را به زانو درآورده است و باز تعمدا اشاره نمی کند که به عقیده سناتور آمریکایی به ثمر رسیدن مذاکرات بود که باعث به زانو درنیامدن ایران شده است!

سوال مهمی که باید از باقری پرسید، این است که مقامات آمریکایی برای فهمیدن وضعیت اقتصاد ایران نیازمند اعلام موضع مقامات ایرانی بودند و یا این که شواهد و نشانه‌های کافی از واقعیت اقتصاد ایران و ناتوانی مدیریتی مقامات دولت‌های نهم و دهم برای آنها عیان شده بود.

روشن است که آمریکایی‌ها و دوستان آنها، واقعیت اقتصاد ایران و میزان تاثیرگذاری تحریم‌ها را نه در سخنان احمدی‌نژاد و روحانی، بلکه در تلاطمات شدید بازار ارز، صف‌های مواد اولیه غذایی و تورم افسارگسیخته اقتصاد ایران مشاهده می‌کردند. آنها سالها مذاکره‌کنندگان ایرانی را از نزدیک دیده بودند و می‌فهمیدند که آنها چه توانایی‌ها و چه ضعف‌هایی دارند.آمریکایی‌ها پیش از آن هم به ضعف مذاکره‌کنندگان ایرانی پی برده بودند؛ همان روزی که پیشنهاد طرف ایرانی به 5+1 آن قدر مبتدیانه بود که سفیر روسیه نتوانست جلوی انفجار خنده‌اش را بگیرد!

عجیب است اگر مذاکره‌کننده ارشد کشوری در موضوعی به حساسیت مذاکرات هسته‌ای ایران، احساس قدرت و توانایی کند ولی تنها پیشنهاد علنی شده وی به طرف مقابل باعث خنده حضار شده باشد؛ اتفاقی که برای تیم سعید جلیلی افتاد. آنها در جولای 2008، پیشنهادی با عنوان «مدالیته برای مذاکرات جامع» در جلسه با 5+1 ارائه کردند که فقط در عنوان آن دو غلط املایی وجود داشت. به نوشته نیویورک تایمز محتوای این متن آن قدر عجیب بوده است که سرگئی کیسلیاک نماینده روسیه در مذاکرات که بعدا روابط وی به عنوان سفیر روسیه در آمریکا با دولت ترامپ جنجالی شد، نتوانسته جلوی انفجار خنده‌اش را بگیرد.


فایل پی دی اف تصویر پیشنهاد جلیلی به 5+1 که نیویورک تایمز منتشر کرده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۰۹
حرف حق جواب نداره
خوب گفتی تابناک
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
تابناک فک نکنم تنهایی به فکرت رسیده چنین مطلبی نوشته باشی، دوم کاش تابناک با هم کمک فکری می گرفتی و ترجمه متن رو هم منتشر می کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
علی باقری در دانشگاه صنعتی گفت: «در ارتش امریکا به ما یاد میدهند که وقتی دشمن در برابرت زانو زد او را به زمین بزن و کارش را تمام کن همین نقل قول اقای می ارزه به همه این آسمان رسمون بافتن تابناک.».
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
تابناک برات متاسفم که بخشی که به نفعت بود رو اشاعه دادی سایت زرد
دکتررررر باقری و دکتررررررر جلیلی، دکتراشون رو از جایی گرفتن که این غلط های املایی، غلط ب حساب نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
حتوای این متن آن قدر عجیب بوده است که سرگئی کیسلیاک نماینده روسیه در مذاکرات که بعدا روابط وی به عنوان سفیر روسیه در آمریکا با دولت ترامپ جنجالی شد، نتوانسته جلوی انفجار خنده‌اش را بگیرد. ]چی بوده میگفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
دو غلط املایی دارد:
1) حرف p در comprehensive جا افتاده
2) به جای nonpaper نوشتند none paper که بی معنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
ایراد از سواد شماست
توجه کن
سرگئی ... که بعدا" روابط وی
منظور از بعدا" در ادامه جمله آمده یعنی زمانی که وی به عنوان سفیر ....
و روابط وی نیز با دولت ترامپ مشخص شده
قبول دارم که میشد جمله راحتتر نوشته بشه ولی آنچنان هم نبود که معنی نداشته باشه
شاید اینجوری مینوشتن بهتر بود
سرگئی کیسلیاک نماینده روسیه در مذاکرات بعدا" به عنوان سفیر روسیه در آمریکا منصوب و در همین زمان ارتباط وی با دولت ترامپ جنجالی شد
در دوران احمدی نژاد ما یاد گرفته بودیم که جوانان ما راه خود را پیدا کرده اند تو این دوره که هیچ راهی معلوم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
بله خب بسیاری از جوانان راه خود را پیدا کردند و هنوز هم مشغولند: دزدی ، دلالی ، و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
یک سری هم رفتند کانادا و آمریکا و اروپا. بله جوانهایمان راهشان را پیدا کردند. متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
ای کلک نکنه جنابعالی هم از دوستان خاوری و ... هستید و اینطوری راهتونو پیدا کردید؟خب عزیز من راهشو به ما هم یاد بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
احسنت بر تابناک کم کم داره ازت خوشم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
حالا یه دفعه از دستش دررفت ذوق زده نشو
بابا خوب شد این جماعت فعلا دستیشون به جایی نمیرسه و گرنه مملکت رو به قهقرا میفرستادن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
مگه نفرستادن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
نه دولت احمدی ژاد نه روحانی هیچ دولتی توی ایران نمیتونه با تحریم کل دنیا کاری پیش ببره برخلاف جهت اب شنا کردن عاقبتی نداره

بدتر از همه اینه همه به فکر جیب شخصی خودشان هستند و میخان از اب گل الود ماهی بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
درست میگی دوست عزیز
کاری که احمدی نژاد و تیمش تو هشت سال با مملکت کردن....
نویسنده گرامی، حق باطل را به هم آمیخی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
به عنوان یک فارغ التحصیل شریف، متأسفم برای اون دسته از دانشجویانی که برچسب نخبه را حمل می کنند و در برابر صحبتهای کودکانه چنین فردی در دانشگاه فقط نظاره گر هستند. از آن بدتر افرادی که با ادعاهای فراوان عقیدتی و علمی، هنوز که هنوز است از این تفکر و افراد آن حمایت می کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
فارق التحصیل شریف اگه صلاح میدونید با چماق بزنیم تو سرش !
این آقایون تا این کشور رو با خاک یکسان نکنن دست از تلاش برنمیدارن!!!!!
چی شد که اینا شدن سیاستمداران ما؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
ژن خوب
چه فرقی کرد دکتر باقری گفته کارش را تمام کن شما ترجمه کردید به انداز زمین خفه اش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
دوست عزیز اگر متن را با دقت میخوندی چنین سئوالی رال مطرح نمی کردی ، نتیجه گیری غلط میباشد چون در ادامه میگه ایران در حال نابودی بود و این مذاکران آنرغا نجات داد و سرپا نگه داشت، یعنی اوباما با مذاکرات خود خدمت زیادی در نجات ایران انجام داده ، ایرانی که به زعم خودش داشته نفس های آخرش را میکشیده/
سلام دوستان خسته نباشید واقعیتی که طی سالها مسکوت ماندو کسی جرات بیانش را نداشت افتضاحات دوران احمدی نژاد بود ان دوران اکثر مطبوعات و سایتها فقط و فقط همصدا با ایشان بودند ولی حالا هرروز گزارشات بی تدبیری های ان دوران تیتر یک روزنامه ها و سایت ها شده است و هر ..............روتوبرو رسانه میلی که هنور هم از پخش واقعیات ان دوران طفره می مرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
بزنید تو سر و کله هم ، چپ ، راست، اعتدال، تنها وطن غریب است
تابی دستت درد نکنه
آفرین تابناک عزیز الحق که انصاف داری ومقاله پر محتوی را ارائه دادی احسنت
عجب مقاله ای ! عالی بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
واقعا این جماعت چند سال سرنوشت هسته ای کشور و مذاکرات و وضعیت مملکت دسنشون یوده؟بیچاره ملت.
مولا علی (ع) فرمودند : هیچ بدی و زشتی بدتر از دروغگویی نیست. بحارالانوار جلد 72 صفحه 259 حدیث 23
بنظرم طرح مسائلی که ممکن است به دشمن خبر از اختلافات درونی بدهد در شرایط فعلی مناسب نیست و اختلافات از این نوع نباید رسانه ای شوند گرچه تجزیه و تحلیل آنها در اندیشکده ها
و جلسات مسئولین بلند پایه کشور الزامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
حتما سرویس های جاسوسی و سیاستمدارهای آمریکایی در همین لحظه دارن تابناک رو رصد می کنن تا بفهمن واقعاً تو ایران چه خبره! بدبختا خیلی سیستم اطلاعاتشون ضعیفه!!!
واقعيتهاى نابلدى تيم مذاكره كننده زمان آقاى جليلى بايد در كلاسهاى ديپلماسى ما تدريس شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
غربیها اوضاع کشور را از خود ما بهتر میدانند نیاز به جاسوس و خبر چین و اینگونه آدمها هم ندارند اتاق فکر دارند و با تجزیه و تخلیل نتیجه گیری می کنند
شک نکتید مدیران و نخبگان امریکایی واقعیات اقتصاد ایران را بهتر از ما و نسیولان میدانند...
چه عجب تابناک بالاخره کمی حس انصافت بیدار شد
یکی نیست بگه پرش دلار از 1000 تومان به 4000 تومان در آن زمان که امور دست شماها بود
خود احمدی نزاد چی بود که مدیرانش باشند......
دانشگاه شریف را بگو که یک چنین پروفسوری را دعوت به سخنرانی کرده!!!!!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
احتمال دارد براي خنده و تفريح دانشجو ها اين كار كرده باشند ، خدا داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
البته که اگه ایشون نمی اومد حرف بزنه که اینجوری آبروش نمی رفت بنظرم کارشون درست بودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
اگر حرف مسئولین در مذاکرات بی اثر بوده و جملاتی از قبیل "خزانه خالی است" هیچ اثری در مذاکره نداشته، پس چرا به حرفهایی که احمدی نژاد میزد گیر میدید؟؟؟؟

بعدشم شما حرفهای اوباما مبنی بر اینکه دیگه بیش از این نمیشد تحریم ها رو ادامه داد و اجماع بین الملل در حال شکست بود رو فراموش کردید؟؟؟؟

جناب ظریف که سردار دیپلماسی هستن در برجام منکر وجود واژه suspend بودن در حالی که یه سرچ ساده توی متن نشون میده در کجا ها استفاده شده.

در آخر هم باید گفت جلسات نقد برجام توسط جلیلی هست. الان کدومش به حقیقت پیوسته؟؟؟؟؟
اینکه زبان دنیا رو بلد نیستید یا اینکه مگه دیوانه هستن
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
عزيز دل برادر ، دل آمريكا براي ما نسوخته ، آنها به اين نتيجه رسيدند با ادامه دادن به تحريم ها توانايي نظامي و اقتصادي ايران از بين خواهد رفت و آن وقت ديگر توان ادامه جنگ در منطقه را نخواهد داشت ، در اين صورت اسله هايش را به چه كساني بايد مي فروخت ، ايران در حال حاضر بيشترين منفعت را براي آمريكا در جهان دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
فراموش نخواهیم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
ممنون از این دوستمون که در خلط مبحث
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
این عزیزان استاد تحریف هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
چرا بخشی که به ضررته بیان نکردی
دروغناک
عالی بود
وضعیت اقتصادی مملکت کاملا با ارزش ریال در مورد دلار و دیگر ارزهای خارجی مشخص است! پس کار سختی نیست فهمیدن این مورد!!! سخت نگیر برادر
اعلام خالی بودن خزانه دولت، ایجاد صف سبد کالا و شکستن کمر ظریف در آغاز مذاکرات اگر علامت و چشمک زدن به حریف نبود پس چه بود؟
اینا قدر عافیت رو نمیدونن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
کشور ما نیاز به جوان بسیجی دارد مرید باشد فکر نکند مراد است بنده نمی خواهم مصدق اوقات بقیه شوم اما انچه مبرهن است دولت ظریف بسیاری از امتازات را به انها داد و نتوانست از آنها امتیاز د رخود توجه بگیرد.
خب چرا ننوشتی چی بود پیشنهادش؟؟؟خب ماهم شاید خندیدیم.
از قدیم گفتن طبل هرچی تو خالی تر صدای دارام دورمبش بیشتره
تنها راه نجات بازگشت به ملیت ایرانی خودمان است
چگونه همه دولتمردان در کوتاهترین زمان ممکن دکتر شدند فکر کنم همه مدارک اهدائی بوده
حضرات دولت در سايه هستند. آفتاب بهشون نخورده كمبود ويتامين D گرفتن. جدي نگيريدشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
تابی جون داری تاب می خوریا؟خوت فهمیدی چی می گم.
آفرین تابناک چه عجب خوبه امیدوار شدم
پسوند فامیلتون را ذکر نمیکنید تا شناخته نشید
خواهش میکنم آقای دکتر به این سوال پاسخ دهند،آیا تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیستند؟
حیف از سال هایی که آقای جلیلی مسئول مذاکرات بود و نتیجه اش تحریم های کمر شکن برای اقتصاد و مردم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
اقای باقری اینده در مورد شما و تیمی که در ان بودید قضاوت خواهد کرد که چه بر سر ایران اوردید.
احسنت
تنها راه نجات آزادی،راستی،و دمکراسی واقعیست
دیگه چهره روحانی وظریف برای همه روشن شده
دیگه چهره روحانی وظریف برای همه روشن شده
ما ايراني ها به معني كلمه جماعت كوفه هستيم با هر بادي كه بوزد به همون سمت در مي اييم و لاغيررر و كاري به وحدت اين چيزها نداريم فقط دنبال حاشيه هاي اين دولت و آن دولت و غيره هستن اغلب مردم كاش ايراني نبودم كاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
ایشان دیگه چقدر ساده لوح هستند موسسات غربی آمارهای رشد اقتصادی - میزان بیکاری وتورم و مبادلات تجاری و قراردادهای اقتصادی و ... همه به ریز دارند و هرچند وقت اعلام می کند
ایشون خودش از همه چیز بی خبره
برجام نشانه زیرکی نظام بود ، صد آفرین به مومنین زیرک
متاسفانه آقایان جلیلی و باقری ، در مورد برجام منصف نیستند
ما کاری به اظهارات سیاسیون نداریم ولی اظهارات اقای روحانی مبنی بر خالی بودن خزانه کشور با عث روحیه گرفتن 1+5 و فشار بیشتر به گروه مذاکره کننده شد .اگر واقعا خزانه خالی بود هم نباید دشمن متوجه میشد و این حرف واقعا عاقلانه نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
امثال باقری وجلیلی نمی توانند یک بخشداری رو بچرخانند چه رسد که نماینده تیم هسته ای باشند.
تحت تاثیر توهم فضای آن زمان در جلسه ای آقای باقری فرمودند با با تحمل تحریم ها غرب را به زانو درآوردیم؟!
به قول روحانی علی برکت الله
اين جماعت اتفاقا از خيليا بيشتر ميفهميدن. 12 سال مذاكره كردن بدون نتيجه؟ به قول آقاي جليلي برجام رو ميشد با همين وضع 8 سال پيش نوشت ولي چرا ننوشت؟ چون به صلاح مملكت نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
علی برکت الله
تردیدی نیست که دو اشتباهی که در آن پیشنهاد آمده نمونه های کوچکی از اشتباهات فراوان و بزرگ و احتمالی دیگری است که این اقایان در مذاکرات کرده اند و متاسفانه راجع به آن صحبتی نمی شود.
نقد و مخالفت،تا آنجا برکت دارد، که واقعیت را به درستی و منصفانه روایت کند و آن را با نقد و مخالفت صیقل بدهد، اما گاهی منتقدان و مخالفان، به خاطر اثبات حقانیت خود، روی به تحریف خود واقعیت و خلاف گویی درباره آن می آورند که با عدالت سازگار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
متاسفانه اقای باقری برای تصدی ان پست خیلی جوان بودند و هستند و لازم است نگاه خود در خصوص نظام و روابط بین الملل و ادبیات و نوع استدلال ها گه بیشتر جنبه کلامی و جدل دارد تجدید نظر کنند . اطلاع کامل از قوانین و مقررات بین المللی و آشنائی با حوزه کاری و کلامی این مجامع و نشست ها کسی را می خواهد که قبلا در این جلسات و نشست ها و مذاکرات شرکت و کارشناسی کرده باشد. که ایشان هیچکدام از این مراتب و پله ها را قبلا طی نکرده بود و همچنان با همان روش دوره کارمندی و کارشناسی معمولی می خواهند به جلو بروند که نتیجه ای ندارد.
خوشم مي آيد جرات چاپ مطالب بنده را نداري
آقایان ظریف و عراقچی چرا معنای واژه های لیفت، ریموو و ساسپند را نمی‌دانستند!؟
مگر آقای ظریف تحصیلکرده و شاغل در آمریکا نبود؟؟؟
جلیلی هم که قربونش برم آنقدردرفنون مذاکره تبحرداشت که درمذاکرات هسته ای طرف های مقابل رابه اسلام دعوت می کرد
ایشان ژن خوب از پدرشان آیت الله باقری کنی داشته اند . جالب است که دکترای ایشان و آقای سعید جلیلی هم از همان دانشگاه پدر و عمویشان آقای مهدوی کنی یعنی دانشگاه امام صادق بوده است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
با سلام
تحلیل آقای باقری کاملاً صحیح است ، وقتی بزرگی از نظام در نماز جمعه مطرح کرد که دلیل پذیرفتن قطعنامه 598 بدلیل خوردن کفکیر به ته دیگ و از روی ناچاری اقتصادی بوده هر کس که اهل تحلیل هم نباشد می داند که دشمن پاشنه آشیل ما را پیدا کرده و فشار را به همان نقطه می آورد و لذا برنامه ریزی کردند و از قهر ما با جامعه بین الملل نیز استفاده کردند و وضعی را بوجود آوردند که بگوئیم مشت در مقابل درفش کارا نیست و فرهنگ عاشورائی را فراموش کردیم که می گوید "خون بر شمشیر پیروز است" حالاه باید دشمن را بشناسیم و در تله افساید او داخل نشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
اقتصاد یک کشور مشابه سیستم قلبی و عروقی یک انسان است.

مشابه حمله به یک انسان ، برای از پا درآوردن یک کشور به قلبش حمله کردن.
درود بر جلیلی.دوستان برای ما نتیجه مذاکرات مهم بود الان ما چی بدست آوردیم و چی دادیم.روحانی کشور را ضعیف نشون داد آب خوردن را با تحریم ها گره زد و آخرش هم افتضاح مذاکرات با پیدا شدن جاسوس هسته‌ای را به تابناک و عقلای تابناک تبریک میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
دکتر فقط دکتر جلیلی
تابی کاش همیشه اینطور واقعیت را بیان کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل