بازدید 15338
۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در غرفه «تابناک»:

فعالیت های من به مدینه فاضله منجر نمی شود، صد روز صبر کنید!

جوان ترین عضو کابینه دولت دوازدهم دقایقی قبل میهمان غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات شد و به سئوال ها طرح شده پاسخ داد؛ پاسخ هایی که آمیخته ای از بیم و امید است و تا حدود زیادی به مسیر پیش روی این وزیر برای چهار سال آینده را روشن می کند.
کد خبر: ۷۴۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 29 October 2017
فعالیت های من به مدینه فاضله منجر نمی شود، صد روز صبر کنید!
جوان ترین عضو کابینه دولت دوازدهم دقایقی قبل میهمان غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات شد و به سئوال ها طرح شده پاسخ داد؛ پاسخ هایی که آمیخته ای از بیم و امید است و تا حدود زیادی به مسیر پیش روی این وزیر برای چهار سال آینده را روشن می کند.

به گزارش «تابناک»، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اولین سئوال خبرنگار «تابناک» که پرسید، آیا وزارت شما ادامه راه آقای واعظی است، گفت: وزارت بنده بر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه وزارت آقای واعظی بر این حوزه است که البته به اقتضای زمان تفاوت هایی با دوره قبل دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: در دوره آقای واعظی توسعه دسترسی ها در دستور کار بود و این مسئله مسائل دیگر را تحت شعاع قرارداده بود، اما در دوره بنده به دلیل اینکه تا حدود زیادی توسعه دسترسی ها میسر شده است، باید به سمت توسعه خدمات برود و این موضوع در دستور کار است.

وی تأکید کرد: فعالیت های من مکمل فعالیت های وزیر قبلی است و اکنون که شرایط دسترسی در حوزه ارتباطات بهتر است، من تلاش می کنم توسعه خدمات و تولید محتواهای مناسب را مورد تأکید قرار دهم.

به هر حال چهار سال سپری شده و اقداماتی صورت گرفته که بر اساس آنها اکنون نیازمندیم به توسعه خدمات، توسعه اتصالات و توسعه محتوا بپردازیم

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص انتقادات مردم به این وزارت خانه از جمله قیمت اینترنت و گران بودن تعرفه های آن در کشور چه برنامه ای دارید؟ گفت: ما در یکسری حوزه ها وعده هایی دادیم که به آنها پایبندیم پایبندم و تمام تلاش خود را برای این مسئله انجام خواهد داد، اما اینکه تصور شود ما بهترین هستیم و مدینه فاضله را ایجاد خواهیم کرد، چنین چیزی درست نیست. اینکه بگوییم همه مسایل با آمدن ما حل می شود این گونه نیست؛ آقای واعظی هم اگر مانده بود همین اقداماتی که در دستور کار داریم را پی می گرفت و انجام می داد.

جوان ترین وزیر کابینه در پایان در پاسخ به این سوال که چرا شاهد تغییر نرخ اینترنت و بسته های حجمی اینترنتی هستیم، گفت: صد روز صبر کنید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
یک سری مفاهیم را همین طور از غرب گرفتیم و کپی کردیم. توسعه دسترسی به چه منظور؟ همین طور شنیدیم فلان کشور تا روستاهایش هم اینترنت رفته است و ما هم (چون لابد نباید از آنها عقب بیفتیم) تصمیم گرفتیم تا فلان روستا مثلا فیبر نوری بکشیم! ولی اگر یک نفر سوال بپرسد «که چی؟» آقایان در می مانند.
نتیجه همین شده است که الان در محروم ترین روستاها چوپان ها فلان موبایل دارند ولی نصف بیشتر جوانها بیکارند. نشسته اند در کوچه و خیابان موبایل بازی. آمار فساد اخلاقی و تجاوز هم رو به صعود است در اثر همین بیکاری و دسترسی بی در و پیکر به میلیون ها صفحه و محتوای فاسد. به جای آنکه پول بی زبان بیت المال (در واقع نفت) را صرف ایجاد شغل های متناسب با بوم کشور و فرهنگ و نیازهای مردم بکنند، صرف نصب آنتن موبایل و (متعاقبش واردات موبایل های چینی و غیر چینی) و به قول خودشان «توسعه دسترسی» و بالا بردن سرعت اینترنت در فلان شهرستان کردند. نتیجه اش را هم می بینیم.

حالا هم به جای اصلاح مسیر با سرعت بیشتری در همان مسیر دارند حرکت می کنند. و البته مشخص است پشت این سیاست گذاری های غلط باندهای واردات همین اقلام هستند. کسانی که با سود سرشار واردات دکل و موبایل و تجهیزات مربوطه یک شبه میلیاردر شدند.

بدبخت آن جوان روستایی و شهرستانی که به جای شغل، به او موبایل دادند و اینترنت جی-۴ و گفتند برو اوقات بیکاری ات را در اینترنت بچرخ!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
تا حدی قبول دارم ولی لزوما اینطور نیست الان آبیاری در کشاورزی و اصطلاحا آبیاری قطزه ای بصورت اینترنت اشیا انجام میشه و برای ما که در چند سال آینده در خشکسالی خواهیم بود خیلی واجب است


شما فقط موبایل بازی جوانها را دیدی و این دید درست و کاملی نیست

مثل اینکه بگویی چاقو نباید اختراع بشه چون جوانها آدم میکشن

یا ماشین اختراع نشه چون ج.انها سرعت میروند و آدم زیر میکنند

بپذیریم که دنیا و نیازهایش عوض شده و باید از تکنولوژی استفاده کنیم منتها درست
100همان چار سال است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
هشت 8
سال شما را هم دیدیم
الان با اومدن شما معجزه میشه؟!
امیدوارم اینترنت نامحدود واقعی ببینم نه با قیمت عالی ولی حداقل خیلی پایینتر از الان ، لطفا داخلی و خارجیش نکنید . مدینه فاضله نمیخواهیم ولی این حق ماست که از جایگاه آخر در قیمت اینترنت به مکان بالایی در لیست برسیم همانطور که در فناوری های دیگه خودمون را در لیست 10 تا 20 تای اولی قرار دادیم ، دنیای امروز دنیای اینترنت هست و اینترنت جهانی هست و گیگ داخلی و خارجی یک چیز من در آوردیست
.....................












و صد همچنان در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.
یه تجربه از یکی از اپراتورها.
بسته نامحدود شبانه به مدت یک ساعت از ۲تا۸ صبح!! رو خریدم و دیدم ۲۰ گیگ بمن اینترنت داد! توی یک ساعت اگه سرعت واقعیش رو دراختیار مردم بذارن، همینقدر میشه دانلود کرد اما نکته اینجاست که اینقدر با پهنای باند من بازی کردن که نتونستم بیشتر از ۱۳ گیگ دانلود کنم.
روز بعد هم همینکار رو کردم و ایندفعه اصلا حق دانلود کردن بمن نداد!!! یعنی اینترنت مشکلی نداشت، ولی تا میذاشتی رو دانلود سکته میکرد!! از ۲۰گیگ، ۱ گیگ هم نتونستم استفاده کنم!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار