بازدید 3959
هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۵۶ قرار داد آتی سکه/ افزایش قیمت طلا پس از اعلام استقلال کاتالونیا

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۶ هزار و ۳۶۷ قرارداد و ارزش آن نیز به ۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال رسید. همچنین نگرانی های مربوط به رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا از یک سو و اعلام استقلال کاتالونیا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز گذشته داشته است ولی قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش روبرو شده است.
کد خبر: ۷۴۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 28 October 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۶ هزار و ۳۶۷ قرارداد و ارزش آن نیز به ۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در حالی است که بازار سکه در آخر هفته با ثبات نسبی روبه رو بود. نیم سکه ۶۶۴ هزار تومان و ربع سکه ۳۷۱ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد. همچنین سکه گرمی ۲۵۲ هزار تومان قیمت گذاری شد. اما بازار طلا تا حدودی با روند صعودی قیمت همراه شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۲ هزار و ۷۲۸ تومان قیمت گذاری شد و مثقال طلا ۵۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود. همچنین اونس طلا نیز در معاملات بازارهای جهانی در آستانه ۱۲۷۸ دلار قرار گرفت.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید تیر ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۴۷ هزار و ۷۶۱ قرارداد را به ارزش ۷ هزار و ۱۰۶ ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری با ۴ هزار و ۶۸۳ قرارداد به ارزش ۶ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و ۷۸۱ قرارداد به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید دی ماه نیز با یک هزار و ۱۷۰ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اسفند ماه با ۹۷۲ قرارداد به ارزش ۱۳۶ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۹هزار و ۸۶۹ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل آبان ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان، کاهش ۰.۱۶درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رشد ۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اسفند ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۴۰۲ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.  سررسید اردیبهشت ماه هم با نرخ یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۹۲ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۱۴درصدی رو به رو شد. /بورس کالای ایران

انعقاد ۵۶ قرار داد آتی سکه/ افزایش قیمت طلا پس از اعلام استقلال کاتالونیا

افزایش قیمت طلا پس از اعلام استقلال کاتالونیا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از اعلام استقلال کاتالونیا از اسپانیا با افزایش نسبی روبرو شده است. به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ؛ نگرانی های مربوط به رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا از یک سو و اعلام استقلال کاتالونیا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز گذشته داشته است ولی قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در هفته گذشته داشته است.

شاخص ارزش دلار روز جمعه به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است. علت اصلی این مساله گمانه زنی های مربوط به طرح دولت ترامپ برای اجرای اصلاحات مالیاتی بوده است. این مساله موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی نیز شده است.

بلومبرگ در آخرین لحظات روز جمعه به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که دونالد ترامپ احتمالا جرومی پاول از مقام های ارشد بانک مرکزی را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا معرفی خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این کارشناسان اقتصادی و سناتورهای آمریکایی پیش بینی کرده بودند که جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد رئیس بعدی فدرال رزرو خواهد بود.

پارلمان کاتالونیا در حالی اعلام استقلال کرده است که احتمالا این اقدام از سوی دادگاه قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی اعلام خواهد شد.

پارلمان کاتالونیا که 135 کرسی دارد، با 70 رای موافق در برابر 10 رای مخالف و 2 رای ممتنع به استقلال از اسپانیا رای مثبت داده است.

نمایندگان حزب سوسیالیست و حزب مردم در اعتراض به این رای گیری، جلسه پارلمان را ترک کرده بودند.

مجلس سنای اسپانیا در واکنش به اعلام استقلال یک‌جانبه کاتالونیا، خودمختاری این منطقه را تعلیق کرد و به دولت مرکزی مادرید اجازه حکومت مستقیم بر منطقه کاتالونیا را اعطاکرد.

جف رایت تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ولف پک کاپیتال در این باره گفت: به نظر می رسد انتخاب پاول به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا به نفع قیمت طلا خواهد بود.

پیش بینی می شود  ترامپ پیش از سفر به آسیا در 3 نوامبر نظر نهایی خود را درباره رئیس بعدی فدرال رزرو اعلام خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1272 دلار رسیده است.

آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به 3 درصد رسیده است. شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا نیز به بیش از 100.7 واحد رسیده که این بالاترین رقم در 13 سال اخیر است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد داشت. /سایت طلا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل