بازدید 13637
۵
درحاشیه؛

محرومیت در منطقه تاریخی توس مشهد

کد خبر: ۷۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 28 October 2017
مجموعه گزارش‌های «در حاشیه» با هدف آشنایی بیشتر با زندگی حاشیه‌نشینان منتشر می‌شود تا مصائب زندگی آنها بیشتر از سوی مسئولان ومردم دیده و درک شود. در این راستا، ایسنا از اقدامات دولت و مسئولان و کمک های مردمی در جهت محرومیت‌زدایی و رفع گرفتاری‌های این دسته از هموطنان و انتشار اخبار و تصاویر مربوط به این اقدامات، استقبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه تاریخی توس در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز مشهد فعلی گنجینه‌ای ارزشمند از خراسان بزرگ از جمله «آرامگاه فردوسی»، «بنای هارونیه»، «کهن دژ»، «مزار امام محمد غزالی» و ... در خود جای داده است. با این حال علی رغم صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر احیا و آبادانی منطقه طوس در ۱۹ تیر ۱۳۷۵ و الحاق این منطقه به شهرداری منطقه ۱۲ مشهد در اردیبهشت سال ۱۳۹۲، چند پارگی فرهنگی اساس و ماهیت اصلی این مجموعه با عظمت را تحت الشعاع خود قرار داده است.
 
نقض قانون ممنوعیت ساخت و سازهای جدید در این منطقه، تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی و تجاری، علاوه بر آسیب‌های جبران ناپذیر به میراث فرهنگی یاد شده، فضای نامناسبی را در اطراف آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر پرآوازه پارسی و ارگ تاریخی کهن دژ به وجود آورده است.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۵
استان قدس ثروتمند ترين كاتر در تمام كشور ايران است
حتي ثروتمند تر از وزارت نفت

عوض دخالت در امور كشور
ميتواند فقر را در استان خود ريشه كن كن تا مايه افتخار كشور باشد................................
به عوض دومیلیون ادم کربلا می روند با میلیارها خرج . ایا این است اسلام ناب محمدی. گفته شده فقط ۸۰۰ امبلانس رفته ان با ۴۰۰ پزشک همین دو قلم چقدر خرج دارد
متنتون با تصاویر همسو نمی باشد .یک منطقه تاریخی را با مسکونی در تصاویر درآمختید.
من صدبار با اینا صحبت کردم .زندگی تو این محلات برای ساکنانشون یه حالت نوستاکژی داره که حتی حاضر نیستن بک دقیقشو با زندگی تو کلان شهر نیویورک عوض کنن
پاسخ ها
مرد باش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
مرد باش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل