بازدید 4855

پیگیری سانحه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در مجلس

کد خبر: ۷۴۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 28 October 2017
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حادثه روز گذشته پالایشگاه تهران که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر از کارگران این پالایشگاه شد، اعلام کرد: در پی این حادثه ۸ نفر از کارگران این پالایشگاه که همگی از اهالی روستایی در ایلام بودند، دچار سانحه شده که از این تعداد متاسفانه۶ نفر بلافاصله درگذشته و ۲ نفر دیگر از کارگران سانحه دیده نیز دچار سوختگی و جراحات سنگین شدند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: این کارگران از اقشار ضعیف جامعه بوده که از ۲ نفرشان مجرد بوده و ۶ نفر متاهل و همگی ساکن با باقرآباد تهران و اصالتاً از اهالی روستایی در ایلام بودند.

پیگیری موضوع سانحه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در کمیسیون انرژی مجلس


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به نحوه مدیریت این پالایشگاه، بر لزوم پاسخگویی مسئولان تاکید کرد و گفت: قطعاً موضوع را از طریق کمیسیون انرژی مجلس پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود که علت اصلی بروز سانحه چه بوده و این درحالی است که اساساً نحوه مدیریت این پالایشگاه و بسیاری دیگر از مراکز پالایشگاهی مشابه نامشخص است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آتش‌سوزی در یکی از واحدهای تقطیر پالایشگاه تهران علت کشته و زخمی شدن این ۸ کارگر شده است، یادآور شد: به نظر می‌رسد نوعی سهل‌انگاری در بروز این سانحه موثر بوده و این درحالی است که اساساً مدیریت این پالایشگاه بسیار نامشخص است.

عدم پاسخگویی مسئولان به‌دلیل مدیریت چندپاره پالایشگاه تهران


وی افزود: بخشی از سهام این پالایشگاه از طریق سهام عدالت واگذار شده، بخشی در اختیار تامین اجتماعی است، بخش دیگری از سهام آن زیرنظر صندوق بازنشستگی و بخشی دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و این چندپارگی منجر به نابه‌سامانی در مدیریت پالایشگاه شده و اکنون نیز هیچکس پاسخگو نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: متاسفانه اساساً مشخص نیست هدف از چندپارگی در سهام و مدیریت این پالایشگاه‌ها چه بوده است و این درحالی است که این مسئله فارغ از آن‌که منجر به افول بازدهی پالایشگاه شده، باعث شده سطح ایمنی و رسیدگی به وضعیت کارگران نیز در وضعیت نامساعدی قرار گیرد.

لزوم رسیدگی فوری وزارت نفت درخصوص آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران


میرزایی تصریح کرد: ما خواهان رسیدگی فوری وزارت نفت هستیم تا مشخص شود که در بروز این حادثه چه کوتاهی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که هم‌اکنون ۲ مجروح این حادثه تحت مداوا و مراقبت‌های پزشکی قرار دارند، یادآور شد: با این حال جراحات این افراد نیز شدید است و به نظر می‌رسد در زمانی کار را آغاز کرده‌اند که خطرپذیری کار بسیار بالا بوده و درواقع مدیران نباید اجازه شروع کار را می‌دادند.

تاخیر آتش‌نشانی در حضور در محل حادثه و بی‌توجهی مسئولان به خانواده کشته‌‌شدگان


او گفت: متاسفانه آتش‌نشانی نیز با تاخیر به محل حادثه رسیده و هنوز پاسخ روشنی به خانواده این کارگران داده نشده است و هیچ‌گونه همدردی ازسوی مسئولان با این افراد صورت نگرفته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس همچنین با انتقاد از نحوه مدیریت پالایشگاه تهران و برخی دیگر از پالایشگاه‌ها و واحدهای صنعتی مشابه خاطرنشان کرد: مدیریت این پالایشگاه کارآمد نیست و متاسفانه با نگاه مدیرکلی به اداره کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها نگاه می‌شود و این درحالی است که مدیریت چنین واحدهای صنعتی باید ارتباط نزدیکتری با کارگران داشته باشد.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: این نخستین باری نیست که پالایشگاه تهران دچار سانحه شده و پیش از این نیز این پالایشگاه دچار سوانح مشابهی شد و با این حال، هنوز فکری به حال وضعیت ایمنی پالایشگاه نشده است؛ بنابر این قطعاً در کمیسیون انرژی موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود مسئول این حوادث چه کسی بوده است. به هر حال باید بررسی شود و وزارت نفت نیز باید پاسخگو باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان