بازدید 3661

سهام عدالت را نقد واریز کنید، سود را نسیه بگیرید

30 مهر ماه 1396 آخرین مهلت مشمولان سهام عدالت بود که ما به التفاوت یک میلیون تومان سهام خود را واریز کنند تا بتوانند علاوه بر در اختیار گرفتن مالکیت کل سهام، سودی در حدود 150 هزار تومان را دریافت کنند. البته تفاوتی در این بده و بستان سهام عدالت وجود داشت.
کد خبر: ۷۴۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 24 October 2017
30 مهر ماه 1396 آخرین مهلت مشمولان سهام عدالت بود که ما به التفاوت یک میلیون تومان سهام خود را واریز کنند تا بتوانند علاوه بر در اختیار گرفتن مالکیت کل سهام، سودی در حدود 150 هزار تومان را دریافت کنند. البته تفاوتی در این بده  و بستان سهام عدالت وجود داشت. 

به گزارش تابناک اقتصادی، در اسفند ماه سال گذشته بود که مسئولین اعلام کردند که قرار است در آخر شهریور ماه سال 96 سود سهام عدالت را به حساب مشمولین این سهام واریز کنند. با نزدیک شدن به آخرین روزهای شهریور ماه سال 96، مسئولین اعلام نمودند که این سود را در هفته اول مهر ماه واریز خواهند نمود. هفته اول مهر ماه نیز به پایان رسید و خبری از پرداخت سود سهام عدالت نشد تا اینکه واریز سود به آخر مهر ماه و در نهایت به موعدی نامشخص موکول شد.  

از طرفی طبق تبصره 4 ماده 6 آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت، مشمولینی که در پایان دوره تقسیط، بهای سهام مورد واگذاری به آن ها به طور کامل تسویه نشده بود، می توانستند تا پایان شهریور ماه 1396 راساً نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند. در اسفند ماه سال گذشته و با در دسترس قرار گرفتن صورتحساب سهام عدالت، مشمولین به این نکته پی بردند که بهای سهام مورد واگذاری به آن ها از محل سود شرکت ها در طی 10 سال، به طور کامل تسویه نشده است و باید برای در اختیار گرفتن کل سهام عدالت مبلغی در حدود 470 هزار تومان دیگر را تا پایان شهریور ماه سال 96 واریز کنند. پایان شهریور ماه فرا رسید اما احتمالاً به دلیل استقبال کم مردم از پرداخت ما به التفاوت سهام عدالت برای در اختیار گرفتن کل سهام، مسئولین تصمیم گرفتند این مهلت را یک ماه دیگر یعنی تا پایان مهر ماه 96 تمدید کنند.  

روز گذشته مهلت یک ماهه مسئولین، جهت واریز ما به التفاوت سهام عدالت به پایان رسید و بعید به نظر می رسد که بر تعداد کسانی که تا پایان شهریور ماه این ما به التفاوت را واریز کرده بودند، افزوده شده باشد چرا که طبق گفته علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی به کسانی که کل سهام عدالت را در اختیار داشته باشند (یعنی مبلغ باقیمانده تا یک میلیون تومان را واریز کرده باشند) سودی در حدود 150 هزار تومان تعلق خواهد گرفت که این سود قرار است در سه قسط به آن ها پرداخت شود. این یعنی آن که مبلغ ما به التفاوت سود سهام عدالت را مشمولین باید نقداً واریز و سود آن که در حد 150 هزار تومان می باشد را در سه قسط دریافت می کردند.  

البته این بده و بستان سهام عدالت با انتقادهایی هم از سوی برخی کارشناسان رو به رو شد که از آن جمله می توان به صحبت های محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره نمود. ایشان در این زمینه عنوان نمود که قرار بود مبلغ سهام از محل سود سهام تسویه شود اما در حال حاضر نه تنها این مبلغ تسویه نشده و سهامی هم دست مردم را نگرفته ، بلکه از مردم هم قرار است، پول گرفته شود.  

به هر صورت باید منتظر ماند و دید که با پایان مهلت پرداخت ما به التفاوت سهام عدالت، چه تعداد در راستای در اختیار گرفتن کل سهام عدالت به پرداخت آن مبادرت کرده اند و اصلاً  قرار است کی سود این سهام به مردم پرداخت شود و نحوه پرداخت آن چگونه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل