بازدید 5763
نظری در صحن شورای شهر تهران:

معضل کودکان کار با جمع آوری مرتفع نمی‌شود

کد خبر: ۷۴۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 22 October 2017
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با جمع آوری کودکان کار از سطح خیابان‌های شهر، این معضل مرتفع نمی‌شود بلکه پای آن‌ها به مکان‌هایی از جمله کوره پزخانه‌های آجرپزی و کارگاه‌های تولیدی باز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور، وظیفه تامین مکان و فضای استقرار کودکان کار در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی برعهده شهرداری است، اما شهرداری بیشتر از این در طرح فوق مشارکت می کند.

 وی افزود: با جمع آوری کودکان کار از سطح خیابان‌های شهر، این معضل مرتفع نمی شود بلکه پای آن‌ها به مکان‌هایی از جمله کوره پزخانه های آجرپزی و کارگاه های تولیدی باز می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: کودکان کار پس از اینکه به خانواده خود تحویل داده می‌شوند، به دلیل فقر اقتصادی حاکم در خانواده، مجبور به کار در کوره پزخانه های آجرپزی و کارگاه های تولیدی می شوند و مشکلات بیشتری دامن‌گیر آن ها می شود.

نظری یادآور شد: دور کردن کودک از خانواده در طرح های جمع آوری کودکان کار و خیابانی، مشکل دیگری است که زمینه ساز بروز مشکلات متعدد در این کودکان می‌شود.

وی تصریح کرد: مجریان طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی، باید نظر سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه را نیز در این رابطه لحاظ کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی باید از نظر جامعه مدنی و پیشبرد اهداف این طرح نیز مورد بررسی واقع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی