بازدید 4317

حضور تیلرسون در نشست مسئولان عربستان و عراق

کد خبر: ۷۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 22 October 2017
وزیر امور خارجه آمریکا که در اولین مقصد از سفرش به خاورمیانه وارد عربستان شده، امروز (یکشنبه) در جلسه افتتاحیه شورای هماهنگی عربستان و عراق با هدف تقویت روابط دو کشور در ریاض شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، هیات دیپلماتیک آمریکا در عربستان روز شنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض استقبال کرده است.

تیلرسون در اولین مقصد خود در سفر یک هفته‌ای‌اش به خاورمیانه وارد عربستان شد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است در نشست  مسئولان عربستانی و عراقی با هدف بهبود روابط میان دو کشور و مقابله با آنچه "نفوذ رو به رشد ایران در منطقه" خوانده می‌شود، شرکت کند.

تیلرسون کمی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از استراتژی‌اش برای "مهار ایران" سخن گفت، وارد پایگاه هوایی ملک سلمان شد.

تنها دیدار رسمی وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به ریاض شام کاری با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین پس از عربستان و قطر، به کشورهای آسیایی و اروپایی نظیر پاکستان، هند و سوئیس سفر کند.
 
خوش‌بینی تیلرسون به حل بحران قطر

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نسبت به دستیابی به راه حلی برای بحران قطر ابراز ناامیدی کرد و کشورهای تحریم کننده قطر را مسئول استمرار این بحران دانست.

تیلرسون تاکید کرد: قطر رویکرد روشنی در این بحران داشته است و تمایل خود را به آغاز گفت‌وگو با کشورهای تحریم کننده ابراز داشته و این رهبران چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر هستند که باید تصمیم بگیرند در گفت‌وگویی برای حل این بحران شرکت کنند.

تیلرسون به خبرگزاری بلومبرگ گفت: انتظار نداریم که به راه حل فوری برای این بحران دست یابیم.

این سخن تیلرسون با اظهارات یک ماه قبل ترامپ که گفته بود، پیش بینی می‌شود بحران منطقه خلیج فارس به سرعت پایان یابد، تعارض دارد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اظهار داشت: تیلرسون در سفر خود به منطقه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به گفت‌وگو تشویق خواهد کرد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم این کشورها را به کاری که تمایلی به انجام آن ندارند، مجبور کنیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر