بازدید 3987
بارکیندو خبر داد:

رایزنی‌ها برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت ادامه دارد

محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) در روز پنج شنبه گفت که تولیدکنندگان نفت در تلاشند تا به توافقی برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت دست پیدا کنند. به عقیده وی، پتانسیل ادامه ی قرارداد کاهش تولید نفت در سراسر سال ۲۰۱۸ وجود دارد و می تواند مبنای مذاکرات قرار گیرد.
کد خبر: ۷۴۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 19 October 2017
محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) در روز پنج شنبه گفت که تولیدکنندگان نفت در تلاشند تا به توافقی برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت دست پیدا کنند. به عقیده وی، پتانسیل ادامه ی قرارداد کاهش تولید نفت در سراسر سال ۲۰۱۸ وجود دارد و می تواند مبنای مذاکرات قرار گیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن، افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند.

این قرارداد قیمت های نفت را تقویت کرده است و اکنون قیمت ها تقریبا به بالاترین نرخ خود در دوسال گذشته رسیده اند. با این حال مازاد عرضه به طور کامل از بین نرفته است و تولیدکنندگان در نظر دارند تا امکان تمدید قرارداد را در نشست بعدی خود که در روز ۳۰ نوامبر برگزار می شود، در نظر بگیرند.

محمد بکریندو، دبیر کل اوپک، روز پنج شنبه در گفتوگو با خبرنگاران گفت که پیشنهاد ماه جاری رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، مبنی بر اینکه این قرارداد می تواند تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود را "جدی" گرفته شده است.

رایزنی‌ها برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت ادامه دارد

بارکیندو گفت: خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک و وزیر انرژی روسیه"بیانیه رئیس جمهور پوتین را دنبال می کنند و به دنبال مشارکت با کشورهای دیگر هستند ... تا به اجماعی قبل از ۳۰ نوامبر دستیابند"

پیش از دیدار پادشاه عربستان سعودی از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که قرارداد سازمان کشورهای صادر کننده نفت و دیگر تولید کنندگان، من جمله روسیه، برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت ها می تواند به جای این که در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ پایان یابد، تا انتهای سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

بارکیندو گفته که هنوز معلوم نیست که در روز ۳۰ نوامبر تصمیمی مبنی بر تمدید قرارداد گرفته می شود، و در پاسخ به این سوال که آیا می توان جلسه دیگری در اوایل سال ۲۰۱۸ برگزار کرد یا نه، گفت که در این رابطه فلیح و نواک مشورت و تصمیم گیری خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت توتال در روز چهارشنبه گفته است که احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان بزرگ نفتی من جمله روسیه، وجود دارد، چراکه روسیه و شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی، موافق نیاز بازار به حمایت بیشتر هستند.

پاتریک پایان در حاشیه کنفرانس نفت و پول به خبرنگاران گفت: «عربستان سعودی و روسیه واقعا بر این استراتژی، برای پشتیبانی از بازار، مصمم هستند.»

وی گفت: بازدید اخیر پادشاه عربستان سعودی از مسکو "نشانه ای واضح است (که) منافع هر دو کشور در گروی حمایت از بازار است ... اگر شاهد تمدید این قرارداد باشیم، من تعجب نخواهم کرد".

از سوی دیگر کریل دیمیتریف، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز پیشتر گفته بود: روسیه و عربستان سعودی هر کدام ۴۰ میلیارد دلار از قرارداد کاهش تولید نفت که میان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت بسته شده است، به دست آورده اند.

دیمیتریوف به کانال خبری روسیا ۲۴ گفته بود که تلاش های بین المللی برای تثبیت قیمت های نفتی "سود آور بوده است و قیمت نفت را به بالای ۵۵ دلار در ازای هر بشکه افزایش داده است.ما معتقدیم که بدون این قرارداد، قیمت ها در حال حاضر کمتر از بشکه ای ۳۵ دلار بود."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار