بازدید 38530

شکنجه دانش آموزان یک مدرسه در استان ایلام با سیم برق + تصاویر

در دورانی که بسیاری از معلمان کشور، ارتباطی صمیمی و دوستانه با دانش آموزان خود برقرار می کنند و به قدری مهربان و دوست داشتنی هستند که نام و یاد آنها هرگز از یاد دانش آموزان فراموش نمی شود، هستند معلم نماهای سنگ دلی که دلشان از سنگ است و کاری جز تنبیه دانش آموزان بلد نیستند؛ مثل معلمی که در یکی از مدارس شهرستان چرداول با سیم برق بدن دانش آموزان خود را سیاه و کبود کرد.
کد خبر: ۷۳۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 18 October 2017
شکنجه دانش آموزان یک مدرسه در استان ایلام با سیم برق + تصاویردر دورانی که بسیاری از معلمان کشور، ارتباطی صمیمی و دوستانه با دانش آموزان خود برقرار می کنند و به قدری مهربان و دوست داشتنی هستند که نام و یاد آنها هرگز از یاد دانش آموزان فراموش نمی شود، هستند معلم نماهای سنگ دلی که دلشان از سنگ است و کاری جز تنبیه دانش آموزان بلد نیستند؛ مثل معلمی که در یکی از مدارس شهرستان چرداول با سیم برق بدن دانش آموزان خود را سیاه و کبود کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند بارها مسئولان ارشد آموزش و پرورش تأکید کرده اند که معلم های شاغل در مدارس کشور، حق برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند و با عاملان چنین برخوردهای زشتی به شدت برخورد خواهند کرد، بسیاری از معلم نماها در کشور فعالند که با تنبیه دانش آموزان، دوران شیرین کودکی را برای دانش آموزان تلخ و جدا از خسارت های بدنی، ضربات سنگینی نیز به روح و روان آنها وارد می کنند.

خبرهای رسیده از بخش زاگرس شهرستان چرداول استان ایلام حکایت از این دارد که در یکی از مدارس ابتدایی این شهرستان، معلم مدرسه به دلیل عصبانیت از عدم انجام تکالیف توسط دانش آموزان به تنبیه فیزیکی آنها اقدام کرد و به شکلی این دانش آموزان را کتک زد که جای تنبیه و زخم بر بدن دانش آموزان ماند.

معلم این مدرسه که در دهستان بیجنوند بخش زاگرس شهرستان چرداول استان ایلام قرار دارد، امروز با سیم برق به جان دانش آموزان خود افتاد و تصاویر تلخی را رقم زد؛ تصاویری که در آن آثار تنبیه بدنی شدید مدیر با استفاده از سیم برق بروی بدن دانش آموزان نقش بسته و حاصل خشم معلمی است که گویا قادر به کنترل اعصاب و روان خود نیست.


داستان تلخی که در شهرستان چراودل رخ داد و بدن نحیف تعدادی از دانش آموزان زیر شلاق های بی رحمانه معلمشان سیاه و کبود شد، حکایت عجیبی است که نگرانی ها را در رابطه با ادامه چنین روندی در این استان و سایر استان های کشور افزایش می دهد.

به نظر می رسد آموزش و پرورش یا ساز و کاری برای مقابله با چنین رفتاری از سوی معلم های خاطی خود ندارد و یا اینکه نمی تواند به خوبی بر نوع رفتار نیروهای خود نظارت کند؛ اشکالی بزرگ که دست معلم نماهایی که از رحم و مروت بویی نبرده اند، برای تنبیه وحشتناک دانش آموزان باز گذاشته است.
جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۹
قطعا برخورد آموزش وپرورش با چنین معلمانی خشن وقاطع نبوده است که همیشه این قضیه تکرار می شود.یکبار برای همیشه آموزش وپرورش قاطعانه برخورد کند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
دقیقا اون معلم هم مثل شما فکر میکنه که چنین کارهایی انجام میده..یک دون از اون معلمهای خوب ودلسوزی را که میفرمایید معرفی وتشویق کنید.یا ت
واین شبکه های مجازی مردم ازشون قدردانی وسپاس کنند
هه جالب بود . یاد سریال
American horror story
افتادم . فصل یک
مدرسه نیس که شکنجه گاهه
اوخ جوون
سال 63 من کلاس دوم یا سوم دبستان بودم در تهران ناظم مدرسه ردیفمان کرد سه دانش آموز بودیم و چنان ضربه ای به پای ما وارد نمود که از درد و ترس من خودم را خیس کردم
و حالا پس از گذشت اینهمه سال نا گهان در ناخودآگاه ذهنم باز تکرار شد
ای معلم ای مدیر تو مامور به انجام تکلیف باش نتیجه هر چه شد شد، کودکانمان را تفهیم نماییم تنبیه تنها جسمش را برای مدتی کوتاه آزرده میکند و روحش را برای مدت طولانی متنفر میکند
تابناك عزيز
با سلام و احترام
به سيستم آموزش و پرورش بفرماييد به حول و قوه خداي متعال حكم اخراج اين نامعلمان را صادر فرماييد.
از اين پس هر كسي به هر بهانه اي اگر دست روي دانش آموزان بلند كند و يا تنبيه بدني انجام دهد و يا مدرسه را با اردوگاه كار اجباري اشتباه بگيرد بايد بداند كه مستقيماً اخراج و در صورت ثابت شدن صدمات شديد پرداخت ديه ايشان واجب است و در صورت لزوم قضات محترم حكم حبس بنا به جرم هم مي توانند بدهند.
انشاء ا... از اين رفتارهاي الي ماشاءا... جلوگيري كنيم.
کی تموم میشه راحت بشیم
تابناک برو بمیر
بچه های الان چقدر سوسول شدند
واسه ما که اینا طبیعی بود
تازه ما معلم حرفه و فن اونوقت شوکری داشت خودش با دینام درست کرده بود
گروهی بهمون شوک میزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خخخخ . اینه که فکر میکنیم این رفتار هنجاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
معلم هنر ما برای هر خط خوشنویسی که تکلیف کرده بود و نمینوشتیم با کابل مخصوص کف دست میزد .
دوران برده داری در مدارس آغاز شده کم کم دانش آموزان را با داغ نشانه گزاری می کنند. تا از دوران کودکی عبرت بگیرند ودر آینده زبان اعتراز نداشته باشند و بصورت تبعی مطیع اوامر باشند.
هیچ وقت یادم نمیره دبستان معلمی داشتیم که دایم کلاس رو به بهانه های مختلف ترک میکرد. کار بجایی رسیده بود که مدیر مدرسه به او هشدار داده بودن که تکرار نشه. یکبار که معلم خواست کلاس رو ترک کنه حسابی برای بچه ها خط و نشون کشید که کسی صداش در نیاد تا برگرده. اما رفتنش خیلی طول کشید و بچه ها که با هم حرف میزدند نا خودآگاه صدایشون بلندتر و بلندتر شد تا اینکه یکی از ناظمین مدرسه سری به کلاس زد و فهمید که معلم ما بار هم ول کرده رفته. خلاصه کمی بعد معلم ما عصبانی برگشت و هر چی فحش بلد بود به ما که سن کمی هم داشتیم داد. من در خانواده ای بسیار محترمی بزرگ شده بودم و یادم هست که اکثر فحشهایی که آنروز شنیدم رو برای اولین بار بود که یاد گرفتم! تازه این اول کار بود. معلم نازنین ما بعد از اینکه یک دل سیر هرچی فحش رکیک بلد بود نصیب ما کرد بعد همه ما رو ردیف کرد تا نفر به نفر ما رو چوب بزنه! این نکته رو هم اضافه کنم که آن زمان رسم بود شاگرد اول ها جلوی کلاس میشستند و شاگرد تنبل ها معمولا ته کلاس! خلاصه این معملم نازنین ما خط کش چوبی با لبه فلزی رو برداشت و همه ما رو مجبور کرد دست چپمون رو بلند کنیم. نفر اول من چوب خوردم. از قضا هم من و هم بقل دستیم هر دو شاگرد اول کلاس با معدل بیست بودیم و هر دو هم چپ دست! ما که بعد از اونهمه فحش خوردن کاملا میخکوب و شوکه شده بودیم نه جرات کردیم و شاید حتی به فکرمون نرسید که دست راستمون رو بلند کنیم! یادم میاد تا چند روز دستم درد میکرد و مداد نمیتونستم دستم بگیرم. نفر دوم هم بقل دستی من چوب خورد و آنقدر ضرب محکم خورد که دستش به میز برخورد کرد و شکست! بعد از این اتفاق معلم نازنین ما از ترسش چوب زدن رو متوقف کرد! بله در آخر ایشان تنها دو شاگرد اول کلاس رو چوب زدند! من رو نزدیک یک هفته و اون یکی رو نزدیک دو ماه از درس عقب انداختند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
با شما احساس همدردی میکنم . مخصوصا برای دانش آموزان ساکت و بی آزار این تنبیهات آثار روانی طولانی مدت به بار میاره . آثار تنبیهات بیمارگونه ی معلم سوم ابتدایی من از 23 سال پیش از ذهن من خارج نمیشه .
امروز مدرسه بچه ها بودم چند تا دانش آموز درب اتاق رییس جمع شده بودند وقتی من از بیرون وارد مدرسه شدم افتادند به التماس که حاج آقا بگو ما را برگردونند تو کلاسمون گفتم مگه شما چیکار کرده اید؟ یکیشون گفت من فقط جواب ننوشته بودم .یکیشون گفت معلمم آقای..... به من تیپایی میزنده و توهین می کنه یکیشون معلم به من گفت برگرد برو تو همون طویله ی بابات چرا اومدی تو مدرسه!!! چی بگم والا!
ببین این دانش اموز چیکار کرده معلم جری شده بعضی هاشون چموشن راهی نداره ولی خب باز هم توجیه نمیکنه کار این معلو رو
کار زشتی انجام داده و نمیخواهم از معلم خاطی حمایت کنم ولی ای کاش شرایط سخت معلمی را هم در این روزها ببینیم معلمی که هنوز حقوق سال قبلش را نگرفته و برای امرار معاش چند جا کار میکند و خسته و کوفته سر کلاسی با 40 دانش آموز حاضر میشود به نظر شما میتواند وظیفه خود را تمام و کمال انجام دهد البته مسئولین باید پاسخگو باشند.
فکر کنم ما دهه شصتی ها آدم نبودیم، این چیزا برا ما که عادی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
ما که بدبختیم هممون موجی و بی اعصاب و جنگ زده
اعدامشان کنید برود
آخر دهه شصت که من راهنمایی می رفتم بچه های کلاس سربه سر استاد زبان گذاشتند
باورتان نمی شود رفت از دفتر یک شلنگ بلند آورد و فقط همینو فهمیدیم که گفت چند نفری که شاگرد اول های کلاس بودن برن بیرون
بقیه را مثل زندانی های ایرای در اردوگاهی در عراق از تونل وحشت گذراند
اصن اینطوری نبود که کف دست کسی شلنگ بزنه شلنگ در هوا می چرخید و توی سر و صورت و پشت ما پیاده می شد
نزدیک 35 نفر بودیم وقتی اعصابش راحت شد همگی نای بلند شدن نداشتیم تا مدتها پشتم و پهلوم سیاه کبود بود
تازه ناظم بزرگوار مدرسه می گفت جناب فلانی بسه دیگه ادب شدن!!!
اون روز چشم یکی از بچه ها صدمه دید
اما هیچ کسی ترتیب اثری نداد

واقعا چرا آموزش پرورش ما اینجوریه
خوب کاری کرده دستش درد نکنه
بنده هم ازاین مسئله بسیارمتاسف شدم ولی درسالهای اخیررسانه ها به این مسائل خیلی دامن میزنندولی میبینیم معلمی به دست دانش آموزی کشته می شودمافقط درفضای مجازی مطلع می شویم یا درابتدای همین سال تحصیلی مدیر دبیرستانی توسط دانش آموزی بوسیله تیغ موکت بری مجروح می شود حتی مسئولان آموزش وپرورش به عیادتش هم نمیروندمظلوم ترازقشرفرهنگی دراین جامعه نیست!!!
که چی مثلاً وظیفه مسخره رسانه ایی تون رو انجام دادید راستی چرا از له شدن معلمان هیچی نمی نویسید
تابناک میلی چرا توی مشهد معلم چاقو خورد نمی گی
برای همیشه خداحافظ
وقتی دانش آموز بروجردی شکم معلم فیزیک رو سر کلاس سفره کرد تابناک کجا بودی فرصت طلب ، شما بیرون گو نشستی میگی رنگش کن ولی از وضعیت مدارس و دانش آموزان از خود راضی خبر نداری ، یادش بخیر ما جرات نداشتیم زنگ تفریح از کنار دفتر مدرسه عبور کنیم ولی حالا برعکس شده .
بزرگنمایی تخلف یک معلم سودی برای جامعه ندارد.متاسفانه رسانه ها ومردم بابزرگنمایی زشتی های جامعه، تیشه به ریشه آن میزنند. این همه ازتخلفات مالی دردستگاهها نوشته میشود بدون آنکه مشخص شودآن تخلف ازقوانین بوده یا سوء استفاده شخصی بوده؟ خیلی ازتخلفات مالی دستگاهها، تخلف ازقوانین دست وپاگیراست نه شخصی.
باید خود بچه ها از خجالت مدیر در آیند. بالاخره راه های انتقام بسیار است.
من يك معلمم ٢٤ سال است كه تدريس مي كنم اغلب دانش آموزانم در حال حاضر افراد موفقي شدند وهنوز با آن ها ارتباط دارم معلمي كه به جاي عشق به دانش آموزانش درس تنفر بدهد لياقت معلمي را ندارد اين رفتار وحشيانه به هيچ وجه قابل توجيه نيست وعده اَي اندك آبروي ميليون ها معلم دلسوز وفداكار را مي برند از وزارت آموزش وپرورش مي خواهم دامن وزارتخانه را از لوث وجد چنين معلماني پاك كنند
بچه باید کتک بخوره دیگه
متاسفانه اموزش وپرورش دوران رکودی را پشت سر میگذارد وهیچکس نیست که به داد معلم واموزش وپرورش برسد در جایی که اندک ذخیره معلمان بایستی روز مبادا بدرد معلم بخورد اختلاس گران همه را به باد فنا دادند وتازه دولت هم میگوید اختلاس نبوده حساب جابجا شده ودر زمانی که حقوق بگیران نجومی ذخیره انقلاب می شوند ومعلم با اندک حقوق بایستی زندگی نماید وچاره ای جز این ندارد که شغل دومی انتخاب نموده ونتواند با تمرکز لازم در مدرسه حاضر شود وبا توجه به فضای مجازی وگوشیهایی که در دست همه دانش اموزان است وباعث شده دانش اموز چندان اهمیتی به درس و اخلاق نداشته باشد وفضای مدرسه برای مسئولین مدرسه مسموم باشد معلم چکار باید بکند در نظام تعلیم وتربیتی که به دانش اموز ازدواج نموده اجازه داده می شود با بقیه دانش اموزان در کلاس بنشیند ودانش اموزی که در 5 درس تجدید شده ولی پول کتاب پایه بعدی را بایستی مدیر سفارش دهد اوضاع بهتر از این نیست ومتاسفانه رسانه های گروهی به این مسائل دامن می زنند ایا انصافا کشته شدن معلم فیزیک در کلاس درس وهجوم اولیا به مدرسه ای در اهواز وضرب وشتم معلم ویا سقط جنین معلم زن در مدرسه توسط اولیا به این اندازه باز تاب داشته است بنده در طول سی سال که اخیرا بازنشست شدم هرگز پیش نیامد که دانش اموزی را اینگونه تنبیه نمایم ولی از روزی که بازنشست شدهام روزی هزار بار خدا را شکر میکنم واوضاع اموزش وپرورش با عدم واریز سرانه ها وگرفتن پول از اولیا و...روز به روز بدتر خواه شد خدا به خیر کند
اینارو ول کن اضافه کاری هارو کی می ریزن یه ماه دیگه دقیقا یه سال میشه
من یک معلم هستم واز معلمانی که خشونت را رواج میدهند تبری می جویم
در آغاز سال تحصیلی که آموزش و پرورش با اطلاعیه های گوناگون و خطاب به دانش آموزان انواع قوانین را گوشزد میکندچرا با اطلاعیه یا بخشنامه ای با موضوع رفتار مدیران و معلمان جهت نصب در دفتر صادر نمیکند
تو کشور های پیشرفته برای ایجاد یک شرکت یا کارخانه چندین مشاور روانشناس و نیز استخدام می کنند. ولی اینجا برای استخدام معلم یک تست روانشناسی از انها انجام نمیشه و نتیجه میشود این.
با ۲۰ سال سابقه تدریس و فوق لیسانس و دریافتی ۲۲۰۰۰۰۰ تومان و نفر اول تمام دوره های تحصیل و تالیف دهها مقاله علمی و پژوهشی و رتبه عالی و طبقه ۱۳ و شاغل در آلوده ترین شهر جهان
اما ذکر چند نکته
حقوق کم معلم چند شغلی بودن کادر اداری.... در مدارس و ادارات جذب معلم نهضت و حق التدریس و دانشگاهی بدون آموزش و طی دوره های تربیتی و آموزشی سرخورده شغلی معلمان نسبت به دیگر کارمندها و تجمع عقده های روانی عدم جذابیت مطالب کتاب و عهد باستان دانش آموزان لوس و بی ادب بلوغ جنسی در ابتدا دبستان خانواده های بی بندبار تاثیر تصاویر فیلم های مبتذل جنسی بازیهایی کامپیوتری و دانش آموزان روانی حذف تاثیر نمره انضباط و قبولی صددرصد بدون تلاش و حذف جابجایی دانش آموز در بین کلاسها و مدارس و صدها دلیل دیگر....
حالا شما بیایید معلمی کنید بدون چاشنی خشونت
من خودم استان ایلام زندگی میکنم.متولد ۶۸هستم دانش آموز متوسطی بودم ولی خیلی آروم جوری که انظباطم همیشه ۲۰بود مادر خودم و خانواده مادریم همه معلمن ولی باید بگم متاسفانه تنبیهات صحت داره خود من ایقد تو سنین پایین زدنم که زبونم سنگین شده تو سالهای اخیر هم کتک میزنن ولی خیلی کمتر شده اما قطع نشده.متاسفانه معلم های استان ما همه رفتن دنبال شغل دوم من خودم چند نفرو میشناسم خرید فروش ماشین میکنن هر روزی چک هاشون پاس نشه اونروز پدر دانش آموزا در میارن جالبه بدونید معلم های استان ایلام اکثرا هم با معلم ازدواج میکنن دغدغه مالی هم ندارن فقط سیر بشو نیستن البته هستن معلم هایی هم که خانم خانه دار دارن و تنها با حقوق کارمندی سر میگنن ولی اونا که دوتایی کارمندن تو بازاز اومدن یا مغازه زدن یا کارها دیگه میکنن اصلا اقتصاد شهرستان رو نابود کردن من لباس فروشی دارم معلمی کنارمه هم لباس فروشی داره یه شیفت خودش میاد یه شیفت خانومش اکثر دانش آموزاشون محض خود شیرینی میان از اونا خرید میکنن بخدا کاری کردن که دید ما به فرهنگی ها بد شده حتی مادر خود من که معلمه هم از دستشون کلافه شده
این که چیزی نیست ، بارها دانش آموزی با ضربات چاقو معلم رو کشته یا مورد ضرب و جرح قرار داده و همین تابناک خفه خون گرفته..
مدرسه ای به نام ر در منطقه 3 تهران روش تنبیهی بسیار زشتی داشت تخریب شخصیتی میکرد و..و..و..هنوز اثار مخربش روی فرزندم که حالا خود پدر شده مانده ومن هیچوقت مسیولینش را نخواهم بخشید
سوال من اینه که والدین خودشون هیچ وقت فرزاندانشون رو تنبیه نمی کنند ؟چرا این مسایل اینقدر تو بوق و کرنا میشه اگر دانش آموز خاطی پس از چندین بار تذکر اصلاح نمیشه و باعث شیوع رفتارهای ناهنجار بین سایر همکلاسی ها می شود گاهی یک تنبیه می تواند نقش باز دارنده برای خاطی و سایرین باشد .
در جامعه ای که پول آموزش و‌پرورش رو صرف ساختن زندان و دادگاه میکنند وجود چنین شرایطی عادی است.
استاد معلم چو بود بی آزار@ خرسک بازند کودکان در بازار
چنین معلمانی هستند که مردمانی همچون ناپدری نامرد اهورا را تربیت می کنند. خشمگین، هیجانمدار، غیرقابل پیش بنی، انتقامجو، بی اخلاق، با کمترین سطح مدارا و مهربانی و صبر. اما چرا؟!
چوب معلم گله
هر کی نخوره خله
کلا آموزش و پروش هیچ قانونی برای حریم معلم و شاگرد تعریف نکرده و اهمیتی هم به مشکلاتی که هر چند وقت برای معلم یا شاگرد بوجود میاد نمیده متاسفانه خبرهای غم انگیزی از کتک خوردن معلمین بدست اولیا و شاگردان و برعکس که گاهی منجر به قتل میشه به گوش میرسه که برای آموزش و پرورش که مهمترین ارگان فرهنگی یه کشور است فاجعه میباشد .
با انتشار چنین اخباری به نظر میرسه که هدف شما فقط تخریب شان و مقام معلمه.
من ۷ سالمه
توی کلاسمون شلوغ کنن کاری باهاش ندارند فقط هل میدن بیرون!
متاسفم برای این معلم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان