بازدید 12095
۱

دلایل اهمیت عملیات استراتژیکی که ارتش سوریه در المیادین انجام داد

نیروهای ارتش سوریه، شهر المیادین را در استان دیرالزور کامل آزاد کردند. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای تحت نفوذ داعش و مراکز فرماندهی این گروه تروریستی بوده است. کارشناسان مسائل نظامی بر این باورند که آزادسازی این شهر، زمینه ساز آزادی کامل دیرالزور به عنوان آخرین پایگاه داعش در سوریه خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 14 October 2017
نیروهای ارتش سوریه، شهر المیادین را در استان دیرالزور کامل آزاد کردند. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای تحت نفوذ داعش و مراکز فرماندهی این گروه تروریستی بوده است.

به گزارش «تابناک»، ارتش سوریه کامل بر این شهر مسلط شده و در حال پیشروی به سمت غرب شهر، برای تکمیل عملیات دفاعی است.

یک مقام نظامی سوریه می‎گوید، ارتش این کشور شهر المیادین را که پیشتر به عنوان پایگاه داعش در شرق سوریه خوانده می‎شد، باز پس گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه با همکاری نیروهای متحد شهر المیادین را باز پس گرفته است می‎‏افزاید: در این عملیات، شمار زیادی از تروریست‎های داعش کشته و ادوات نظامی آنها منهدم شده است.

این مقام سوری اضافه کرد، نیروهای نظامی اکنون در حال تعقیب عناصر داعشی هستند، چون صفوف این گروه تروریستی از هم پاشیده شده‎اند.

یگان مهندسی ارتش سوریه کار مین‎روبی و خنثی کردن بمب‎های کنار جاده‎ای را آغاز کرده است.

شبکه الاخباریه سوریه نیز لحظاتی پیش ضمن تأیید این خبر تأکید کرد، عناصر داعش در حال فرار از این شهر هستند.

جنگنده های سوری نیز خطوط امدادسانی داعش را در شهرهای المیادین و «موحسن» و روستاهای «محکان، بقرص تحتانی، بقرص فوقانی و البولیل» هدف قرار دادند.

وزارت دفاع سوریه نیز ضمن تأیید این خبر، تأکید کرد، شمار بسیاری از عناصر داعش در المیادین کشته شدند.

کارشناسان مسائل نظامی بر این باورند، آزادسازی این شهر زمینه ساز آزادی کامل دیرالزور به عنوان آخرین پایگاه داعش در سوریه خواهد بود.

از سوی دیگر، آزادسازی شهر المیادین بیش از هر چیز می تواند به آزادی منطقه مرزی استراتژیک ابوکمال منجر شود. تسلط بر شهر مرزی ابوکمال می تواند منجر به الحاق نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی به نیروهای ارتش سوریه شود؛ مسأله ای که به شدت باعث نگرانی معارضان سوری و بازیگران خارجی نظیر آمریکا شده است.

در واقع می توان گفت، هدف راهبردی دوم پس از آزادسازی المیادین، منطقه مرزی ابوکمال است. دو منطقه مرزی برای طرفین جنگ در سوریه اهمیت اساسی دارد؛ نخست منطقه مرزی التنف در مرز اردن و سوریه که نیروهایی از آمریکا در آنچا مستقر هستند و دوم هم منطقه ابوکمال که طرفین در حال تلاش بریا تسلط بر آن هستند.

شهر راهبردی المیادین سوریه به طور کامل آزاد شد
شهر راهبردی المیادین سوریه به طور کامل آزاد شد

یکی از اهداف امریکا در مرزهای عراق و سوریه، حضور و کنترل هر چه بیشتر بر این مرزها به منظور ایجاد اقدامات بی ثبات کننده و همچنین حمایت از گروه های معارض تحت عملیات جنگنده های خود است. گروه تروریستی‌ که در التنف حضور دارد تا منافع آمریکا را تأمین کند، «جیش مغاویر الثوره» یا همان ارتش جدید سوریه است.

شواهد حاکی از این است، که واشنگتن علاوه بر تلاش جهت تحکیم تسلط خود بر التنف، تمایل دارد تا منطقه ابوکمال را هم در دست داشته باشد، تا با شکست داعش، دو گذرگاه مهم مرزی سوریه و عراق را در اختیار گیرد. به نظر می‌رسد، این‌که چه کسی ابتدا با داعش بر سر تسلط بر ابوکمال وارد نبرد شود، می‌تواند مهم باشد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
سلام
چرا در همه نقشه‌ها نیروهای سوریه روسیه و ایران قرمز هستند؟
این نوع رنگ آمیزی برام عجیبه
اسراعیل أبی
مخالفان سوری سبز

پشمرگه زرد

نیروهای سوری قرمز

البته ترتیب رنگ نشون میده میزان خطرناک بودن این نیروها برای آمریکا و اسراعیل بنظراین نقشه‌ها که در همه سایت‌ها منتشر شده توسط چه کسی طراحی شده است؟

بهتر نیست رنگ بندی اصلاح شود

ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار