بازدید 4061

نرم افزار محبوبی که به بدافزار آلوده شد

کاربرانی که نرم افزار پاک‌سازی رایانه سی‌سی‌کلینر را به روز کرده اند، باید هر چه سریع‌تر آن را پاک کنند، زیرا نسخه جدید آن آلوده به بدافزار است.
کد خبر: ۷۳۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 19 September 2017
کاربرانی که نرم افزار پاک‌سازی رایانه سی‌سی‌کلینر را به روز کرده اند، باید هر چه سریع‌تر آن را پاک کنند، زیرا نسخه جدید آن آلوده به بدافزار است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، این نرم افزار که برای پاک کردن و خالی کردن ظرفیت حافظه رایانه‌ها به کار می‌رود در سراسر جهان بیش از 130 میلیون نفر کاربر دارد و هکرها موفق شده‌اند بدافزاری را به نسخه به روزشده آن تزریق کنند.

CCleaner متعلق به شرکت امنیتی Avast است و بدافزار مخفی شده در آن ضمن سرقت کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس ذخیره شده در رایانه می‌تواند به رایانه‌های دیگر هم نفوذ کند و همین طور بر روی آنها باج افزار نصب کند و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران مختل کند.

بررسی های Avast نشان می دهد حدود 2.27 میلیون نفر در سراسر جهان از نسخه آلوده شده این نرم افزار استفاده می کنند که از طریق یک سرور هک شده در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تعداد موارد کلی بارگذاری سی سی کلینر از 2 میلیارد مورد فراتر رفته و هر ماه 5 میلیون نفر کاربر جدید از سی سی کلینر استفاده می کنند و لذا این خطر وجود دارد که بدافزار یادشده به سرعت رایانه‌ها را در سراسر جهان آلوده کند. شرکت سازنده می‌گوید به سرعت در تلاش است تا رایانه‌های آلوده شده را شناسایی کند و در این زمینه هشدارهای لازم را ارائه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر