بازدید 19294
۴
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی توسط وزارت خزانه داری آمریکا+اسامی/جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان/به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دو سال

جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان، ارائه پیشنهاد جدید قدرت های بزرگ به بارزانی برای تعویق همه پرسی، به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دوسال و دیدار امیر قطر با اردوغان در آنکارا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر باید با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد.
کد خبر: ۷۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 15 September 2017
 جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان، ارائه پیشنهاد جدید قدرت های بزرگ به بارزانی برای تعویق همه پرسی، به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دوسال و دیدار امیر قطر با اردوغان در آنکارا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر باید با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد
 
به گزارش تابناک، ایالات متحده آمریکا در آخرین اقدام خصمانه خود علیه ایران، 18 فرد و شرکت ایرانی و خارجی را به فهرست تحریم های دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری اضافه کرد.
 
براساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این افراد و شرکت ها به ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت در حملات سایبری علیه آمریکا متهم هستند.
 
صادق احمدزادگان، احمد فتحی، حمید فیروزی، امید غفارنیا، سینا کیسار، نادر سعیدی و امین شکوهی هفت شخص حقیقی و شرکت های امن پردازش خوارزمی و مهندسی سدید کاران صبا 2 شخص حقوقی ایرانی هستند که نامشان در این فهرست دیده می شود.
 
بنابر این بیانیه، شرکت صبا در پشتیبانی و یا اقدم به پشتیبانی مالی، مادی و فنی و یا کالا و خدمات در برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش داشته است.
 
این بیانیه همچنین مدعی شد که شرکت امنیت رایانه ای خوارزمی (ITSec) از دسامبر 2011 تا دسامبر 2012 حملات سایبری به دست کم 9 موسسه مالی آمریکا از جمله بانک ها و بازارهای بورس این کشور را برنامه ریزی و اجرا کرده است.
 
احمد فتحی، امین شکوهی و حمید فیروزی کارشناسان رایانه ایرانی هستند که به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا در این حملات دست داشته اند.
 
تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی توسط وزارت خزانه داری آمریکا+اسامی/جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان/به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دو سال 
 
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین از صادق احمدزادگان، سینا کیسار، امید غفارنیا و نادر سعیدی که از کارکنان شرکت امنیت رایانه ای مرصاد هستند به عنوان کسانی که با حمله سایبری در رایانه ها و یا شبکه های رایانه ای هدف در آمریکا اختلال ایجاد کرده اند، نام برد.
 
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این خصوص گفت: خزانه داری به اتخاذ اقدامات شدید علیه ایران برای پیشگیری از اعمال تحریک آمیز از جلمه حمایت از سپاه قدس و تروریست های افراطگرا، خشونت های جاری در سوریه و حملات سایبری برای بی ثبات کردن نظام مالی آمریکا ادامه خواهد داد.
 
به گفته منوچین، این تحریم ها یک شرکت ایرانی که از برنامه موشکی سپاه پاسداران پشتیبانی کرده، شرکت های هوایی که جنگجو و سلاح به سوریه منتقل می کنند و هکرهایی که به موسسه های مالی آمریکا حمله می کنند را هدف قرار داده است.
 
در میان نام های جدید افزوده شده به فهرست تحریم ها، 3 فرد و 6 شرکت خارجی نیز دیده می شود که دو شرکت هواپیمایی دارت و خورس اوکراینی نیز از آن جمله اند.
 
 ارائه پیشنهاد جدید قدرت های بزرگ به بارزانی برای تعویق همه پرسی
 
مسعود بارزانی پروژه‌ جایگزین همه‌ پرسی را از نمایندگان سازمان ملل، آمریکا، بریتانیا و فرانسه‌ تحویل گرفت.

به‌ گزارش رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، روز گذشته دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ ای اعلام کرد که‌ نمایندگان سازمان ملل، آمریکا، بریتانیا و فرانسه‌ پروژه‌ی جایگزین برای همه‌ پرسی استقلال کردستان عراق را به‌ هئیت ریاست اقلیم کردستان تحویل داده‌ است.

بر اساس این بیانیه‌، سایت مسعود بارزانی افزوده‌ است که‌ طرح جایگزین رفراندوم که‌ از سوی نمایندگان سازمان ملل، آمریکا، بریتانیا و فرانسه‌ ارائه‌ شده‌ است، برای بررسی بیشتر ما بین احزاب و سران کردستان عراق منتشر خواهد شد.
 
تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی توسط وزارت خزانه داری آمریکا+اسامی/جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان/به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دو سال

در پایان بیانیه‌ اشاره‌ شده‌ است که‌ به‌ تعویق انداختن رفراندوم تنها با تصمیم مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان امکان پذیر نیست چون این تصمیمی جمعی است و باید در نهایت احزاب و سران اقلیم کردستان عراق در مورد این جایگزین تصمیم گیری کنند.

شایان ذکر است تا این لحظه‌ هیچ خبری از متن طرح جایگزین منتشر نشده‌ است.
 
به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دوسال
 
 یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون فاش کرد، دولت منطقه کردستان عراق در پی تهدیدات آمریکا به سمت اعلام به تعویق انداختن همه پرسی جدایی از این کشور پیش می رود و ظرف یک یا دو روز آینده خبر به تعویق افتادن همه پرسی اعلام خواهد شد.

 پایگاه اینترنتی خبرگزاری«خبر نت » عراق نوشت:«جاسم محمد جعفر از مسئولان ائتلاف دولت قانون عراق از رویکرد منطقه کردستان برای اعلام به تعویق افتادن زمان همه پرسی جدایی (منطقه کردستان) پرده برداشت. وی تأکید کرد پس از آنکه فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مسئولان کُرد را به شدت تهدید کرد، زمان همه پرسی به تعویق افتاد.

محمد جعفر که یکی از نزدیکان حیدر العبادی نخست وزیر عراق است گفت: آمریکا به کردستان پیشنهاد کرد پارلمان کردستان، زمان به تعویق افتادن همه پرسی را اعلام کند تا بارزانی در برابر کُردها در معذوریت قرار نگیرد.
 
تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی توسط وزارت خزانه داری آمریکا+اسامی/جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان/به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دو سال

محمد جعفر اظهار کرد: فرستاده ترامپ برای به تعویق افتادن همه پرسی، زمان تعیین نکرده است اما طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم پارلمان کردستان می خواهد زمان همه پرسی را تا دو سال دیگر به تعویق بیاندازد.
 
  دیدار امیر قطر با اردوغان در آنکارا
 
  دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در آنکارا با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، از زمان آغاز بحران در خلیج فارس این اولین باری است که امیر قطر به صورت رسمی به یک کشور خارجی سفر کرده است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه آمده است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا دیدار کرد.
 
تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی توسط وزارت خزانه داری آمریکا+اسامی/جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان/به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان برای دو سال

در پنجم ژوئن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر پس از آنکه قطر را به حمایت از گروه های افراطی متهم کردند، روابط خودشان را با این کشور قطع  و تحریم های اقتصادی علیه آن اعمال کردند.

این در حالی است که ترکیه از قطر، متحد اصلی خود در خلیج فارس دفاع کرد.

طی سال های گذشته، آنکارا و دوحه روابط خودشان را به خصوص در زمینه دیپلماتیک، سیاسی و نظامی توسعه دادند.

آنکارا پس از آغاز بحران بین کشورهای خلیج فارس، به نشانه حمایت از قطر، حضور خود را در پایگاه نظامی ترکیه در قطر تقویت کرد.

این در حالی است که عربستان سعودی و متحدان این کشور در پایان ماه ژوئن فهرستی از خواسته ها از قطر ارائه کردند که در میان آنها بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر نیز به چشم می خورد.
 
جلسه محرمانه آمریکا در آنکارا با کردهای ترکیه در مورد همه پرسی اقلیم کردستان
 
 وبسایت روزنامه استار ترکیه با انتشار خبری اعلام کرد: در این جلسه محرمانه مصطفی اوزچلیک رهبر حزب آزادی کردستان که بیشتر از ترکیه در اقلیم کردستان شمال عراق فعال است، مسعود تک دبیرکل حزب سوسیالیست کردستان، سرتاچ بوجاک رهبر حزب دموکرات کردستان و صدقی زیلان از حزب حرکت آزادی در این جلسه شرکت کرده و ضمن همراهی با کمپین 'حمایت از همه پرسی استقلال کردستان عراق' فعالیت خود را با همراهی دیپلمات های بیگانه نیز آغاز کردند.
 
به نوشته این رسانه، رهبران این چهار حزب کردی فعال در ترکیه با هدف جلب حمایت آمریکا در خصوص همه پرسی استقلال کردستان عراق به سفارت آمریکا رفته و خواستار حمایت آمریکا از این تصمیم بارزانی و مقامات اربیل شدند.
 
بنا به اعلام این رسانه، هر چهار حزب و رهبران آن که از افراد نزدیک به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق محسوب می شوند، در ادامه فعالیت خود در خصوص جلب نظر کشورهای غربی در خصوص همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، به دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آنکارا رفته و در دیدار خود در این مکان نیز خواستار حمایت اتحادیه اروپا از تصمیم اربیل برای برگزاری همه پرسی استقلال شدند.
 
به گزارش استار، رهبران این احزاب همچنین به دفتر مرکزی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در آنکارا رفته و در خصوص نتیجه مذاکرات خود به رایزنی با رهبران این حزب کُردی ترکیه پرداختند.
 
به نوشته این رسانه، هر چند که این چهار حزب در خصوص نتیجه مذاکرات خود حاضر به مصاحبه و ارائه اطلاعات نشدند ولی حزب دموکراتیک خلق ها حمایت خود را از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
بر خلاف وعده آقای روحانی تحریم ها برداشته نشده است. اما تحریم های جدیدی وضع شده است.
شرم آور است
تحریمها را میتوان به سه دسته تقسیم کرد.
۱. تحریمهای بنیادی شامل تحریم خرید نفت و سایر کالاهای ایرانی وتحریم بانک مرکزی.
۲. تحریمهای متوسط مانند تحریم فروش برخی کالاهای مهم مثل دارو تحریم بیمه ایی
۳. تحریمهای ضعیف مانند تحریم اشخاص حقیقی و شرکتهای کوچک
اگر آمریکا در مورد اول و تا حدی مورد دوم اقدام کند و اروپا هم با امریکا همراه شود عملا برجام تمام شده است. حرکتهای اخیر دولت ترامپ عمدتا در مورد سوم است که در عمل خیلی موثر نیست ولی برای دو هدف انجام می شود. یکی نشان دادن چهره مخالف ایران برای راضی کردن لابیهای صهیونیستی دوم برای عصبانی کردن ایران تا بلکه ایران خودش برای نابودی برجام پیشقدم شود که در ان صورت با همکاری اروپا تحریمهای اول و دوم را برگردانند.
نون بعضی ها در برگشت تحریم هاست و به همین دلیل مرتب کارهای بی فایده ولی تحریک آمیز برای تقابل و تحریک آمریکا به تحریم ایران انجام می دهند.
و این هم از گلابی های برجام است !!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل