بازدید 5822

واکنش ظریف به اظهارات اخیر آمانو

کد خبر: ۷۲۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 September 2017
وزیر خارجه ایران درباره اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: چارچوب‌هایی که در برجام و پروتکل الحاقی مشخص شده برای بازدید از مکان‌هایی است که امکان فعالیت‌های هسته ای در آن وجود داشته باشد و هیچکدام از این بازدیدها نمی‌تواند بهانه ای باشد برای اطلاع یافتن از اسرار کشور.

به گزارش فارس محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به سوچی اعلام کرد: ما روابط راهبردی با روسیه در حوزه های مختلف داریم و ارتباطات نزدیک است.

وی درباره اظهارات یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی برای بازدیدها قائل نخواهیم بود، گفت: هم پروتکل الحاقی مشخص است و هم برجام. چارچوب‌هایی که در برجام و پروتکل الحاقی مشخص شده برای بازدید از مکان‌هایی است که امکان فعالیت‌های هسته ای در آن وجود داشته باشد و تاکنون ایران همانطور که آژانس بارها اثبات کرده در زمینه عدم فعالیت‌های اعلام نشده کاملا به درستی عمل کرده ، همانطور که در بند ٧٤ ضمیمه یک برجام هم تاکید شده هیچ بازدید نمی‌تواند بهانه‌ای باشد برای اطلاع یافتن از اسرار کشور باشد.

ظریف سپس تصریح کرد: در مورد برجام با توجه به سیاست‌های آمریکا نیاز است هماهنگی بین دو کشور باشد، روسیه حمایت بسیارخوبی از ایران در برجام داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: با چالش‌های مشترکی در منطقه روبرو هستیم، با همکاری خوب ایران، روسیه و ترکیه وضعیت در صحنه سیاسی خوب است، این سفر تمرکزی بر مسایل منطقه خواهد بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان