بازدید 8857

کلاهبرداری با ترفند فروش قولنامه‌اي خودرو

کد خبر: ۷۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 11 September 2017
رئيس پليس آگاهي استان قم از دستگيري کلاهبرداری خبر داد که با فروش قولنامه‌ای خودرو، 15ميليارد ريال کلاهبرداری کرده بود.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ احمد کرمي در گفت و گو با پايگاه خبري پليس، اظهارداشت:در پي وقوع چند فقره کلاهبرداري توسط فردي از طريق يکي از سايت‌های خريد و فروش، موضوع در دستور کار ماموران آگاهي استان قم قرار گرفت.
 
به گفته وي متهم طي تماس تلفني با فروشنده‌های خودرو و پس از حضور در محل با جعل عنوان مامور يکي از دستگاه‌های نظامي و اعتمادسازي، ضمن تنظيم قولنامه و پرداخت چک‌های مشکل دار اقدام به خريد خودرو و کلاهبرداري مي‌کرد.
 
رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: نامبرده کليه مدارک خودرو را به همراه قولنامه تحويل گرفته و دريافت سند خودرو را به پاس شدن چک‌ها موکول و متعاقبا در همان سايت اقدام به فروش قولنامه‌ای خودرو، زير قيمت بازار مي‌کرد.
 
سرهنگ کرمي گفت: پس از انجام تحقيقات تکميلي و استعلام‌های انجام شده تعداد ديگري از شکات در استان‌های آذربايجان شرقي، همدان، مرکزي، البرز، مازندران، کردستان، لرستان، خوزستان و تهران شناسايي شدند.
 
وي افزود: در ادامه با شناسايي متهم، سه اکيپ از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي، به مخفيگاه وی اعزام و او را دستگير کردند.
 
سرهنگ کرمي با بيان اينکه نامبرده داراي هشت فقره سابقه کيفري است، افزود: در بازرسي از متهم و خودرو وي يک قبضه سلاح کمري به همراه 71 فشنگ جنگي، دو دستگاه بی‌سيم، دو عدد افشانه، يک رشته دستبند و شوکر و ... کشف شد.
 
وي گفت: در تحقيقات انجام شده، متهم به بزه انتسابي اعتراف و بيان داشت، چک‌های بی‌اعتبار و مشکل دار متعلق به يک نفر زنداني بوده که بابت هر فقره مبالغي بين هفت تا 10 ميليون ريال پرداخت کرده است.
 
 رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: در نهايت متهم به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار