بازدید 1921

وزیر خارجه پاکستان با همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با همتای چینی ضمن گفتگو در مورد مسئله افغانستان از آمادگی اسلام آباد برای همکاری در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 10 September 2017
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با همتای چینی ضمن گفتگو در مورد مسئله افغانستان از آمادگی اسلام آباد برای همکاری در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس نیوز، «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان که برای رایزنی در مورد موضع جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای پاکستان راهی چین شده است، با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 آصف پس از دیدار  با همتای چینی‌اش در یک نشست خبری  گفت که جنگ افغانستان تنها از طریق سازو کارهای سیاسی و مذاکره قابل حل است و این بحران راه حل نظامی ندارد.

 وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت که افغانستانِ با ثبات به نفع تمام کشورهای منطقه است و به همین دلیل اسلام آباد مایل است که به همراه پکن در ایجاد ثبات در افغانستان نقش خود را ایفا کند.

«وانگ ئی» وزیر خارجه چین نیز اعلام کرد که به‌ زودی نشست سران کشورهای پاکستان، چین و افغانستان برای برداشتن گام‌های عملی در جهت ایجاد صلح در افغانستان برگزار خواهد شد.

بر اساس جزئیات هنوز مشخص نیست که نشست سه جانبه وزیران خارجه پاکستان، افغانستان و چین در کدام کشور برگزار خواهد شد، اما پکن اعلام کرد که قرار است در این نشست روی سه موضوع بحث صورت گیرد.

 وزیر خارجه چین گفت که روابط استراتژیک، گفتگوهای امنیتی و همکاریهای عملی از محورهای اساسی بحث هر سه کشور در نشست آینده خواهند بود.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز نشست های ۴ جانبه، ۵ جانبه و ۶ جانبه برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان برگزار شده بود که هیچ کدام از آنها نتیجه ملموسی برای مهار ناامنی های موجود در افغانستان و ثبات در این منطقه در بر نداشته اند.

گفتنی است که خواجه آصف پس فردا دوشنبه (۲۰ شهریور) و پس از اتمام سفر چین، برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران، راهی تهران خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار