بازدید 7545

مخالفت حداد با ممنوعیت نصب برچسب روی خودرو

کد خبر: ۷۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 31 August 2017
آفتاب نیوز نوشت:رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مخالفت خود را در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی مطرح شده اعلام کرد.
 
غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی اعلام شده، اظهار داشت: ماشین نوشته‌ها نمودار بخشی از فرهنگ عامه و ادبیات مردمی است و جلوه‌ای از فرهنگ عمومی جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از این نوشته‌ها حاوی پیام‌های اخلاقی و دینی است. من نزدیک به چهل سال است که ماشین نوشته‌ها را می‌خوانم و گردآوری می‌کنم و سیر تحول معنایی و مفهومی ماشین نوشته‌ها را مثبت می‌دانم. مردم ایران به شعر علاقه دارند و این علاقه را در ماشین نوشته‌ها نشان می‌دهند.

به گفته حداد عادل، بسیاری از راننده‌ها و صاحبان خودروها، از خودروی خود به عنوان یک رسانه استفاده می‌کنند و آنچه را دوست دارند به جامعه منتقل می‌کنند. در همه جای دنیا چنین رسمی وجود دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: من ممنوعیت اعلام شده از سوی نیروی انتظامی را به مصلحت نمی‌دانم. پیشنهاد می‌کنم اگر آنها به اشکالی برخورد کرده‌اند، برای رفع آن اشکال چاره اندیشی کنند و مقررات وضع کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۱
جالبه .... كنسرت نذاريد (متوبي ارشاد موافق ديگران مخالف ) .... روي ماشين نوشته كه سبب حواس پرتي مي شود ننويسيد (متولي نيروي انتظامي مخالف ديگران موافق ).... پس اين همه تشكيلات و وزارتخانه و قانون چيست اگر همه چي سليقه ايه !!!!!
برای من هم حین رانندگی در جاده، بارها اتفاق افتاده که همسرم گفته گاز بده ببینیم اون شعری که پشت کامیون جلوئی نوشته شده چی هست. من هم گاز دادم و خیلی هم به کامیون نزدیک شدم تا بتونیم شعر رو از زیر گرد و خاک و گل خشک شده تشخیص بدیم و بخونیم. پس آقای حداد به این موضوع هم باید فکر کنند که شعرها و عبارتهای طنزآمیز پشت ماشین ها که حواس و مخصوصا حس بینایی راننده ی عقبی رو از تمرکز به جاده خارج می کنه، خطرساز و حادثه آفرین هستند. اگه نیروی انتظامی از این بعد به موضوع نگاه می کنه، قطعا، حق داره. ولی وقتی نیروی انتظامی به خاطر حواس پرتی راننده ها میخواد پشت نوشته ها رو ممنوع کنه، اون موقع باید بیلبورد ها و تابلوهای کوچک و بزرگ تبلیغاتی رو هم از جاده ها جمع کنن.
اقا این تو قانون راهنمایی و رانندگی از قبل هم بوده.اقای حداد شما حداکثر میتونی نظرتو در اینمورد بدی اما شما داری برای قانون هم تعیین تکلیف میکنی چرا؟چون شخصا خوشت امده!!!!!
آقای حداد عادل نوشته های فارسی روی خودروها باعث پرت شدن حواس رانندگان عقبی وکناری میشود و عملا باعث تصادتفات جبران ناپذیری میگردد دلیلش این است که نیروانتظامی جریمه تعیین کرده است
اشکالش همینه که شما خوشت اومده!!
اگه نوشته پشت خودرو باعث حواس پرتي راننده و منجر به تصادف گردد اقاي حداد جوابش را مي دهد .
به نظر من نیروی انتظامی باید به کارهای اصلی خود برسد
اگه این نوشته ها باعث پرت شدن حواس راننده میشه، چرا پلیس هیچ اقدامی برا جمع آوری تابلوهای تبلیغات ( اون هم بسیار جذاب) تو جاده ها مخصوصا اتوبان قم تهران نمی کنه؟
متاسفانه ملاک اظهار نظر برخی آقایان در خصوص برخی قوانین و مقررات سلایق شخصی است. و هیچ گونه مطابقتی با علم و تخصص و صلاح جامعه ندارد. فقط ابراز تاسف ...
درود بر اقای حداد عادل
با عرض پوزش از محضر شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی وشهدای مدافع حرم،اگر نوشته های پشت ماشینها حواس رانندگان را پرت می کند بعنوان یک راننده می پرسم با این تصاویر مقدس شهدا چه خواهید کرد؟لطفا قدری تفکر بعد تصمیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار