بازدید 10343
۴

یادداشت تلگرامی ضرغامی در مورد ابراهیم یزدی

کد خبر: ۷۲۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 29 August 2017
 به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی  و مکرر ما این بود که:  "درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد!
 
عزت الله ضرغامی طی یک  یادداشت تلگرامی  به مناسبت درگذشت ابراهیم یزدی نوشت:

سیاستمدار با شخصیت!

هیچ قرابت خاص فکری و سیاسی و حتی توفیق هم صحبتی با مرحوم دکتر ابراهیم یزدی ندارم. حضرت امام (ره) هم تکلیف این جریان فکری را به صراحت در پاسخ به نامه آقای محتشمی پور وزیر کشور وقت روشن کرده است*،
 اما او را سیاستمداری با شخصیت می دانم. با همان مبنای تحلیلی که در مورد مرحوم کیارستمی نوشتم. خداوند رحمتشان کند .
در جوانی، کمتر به این شاخصه فکر می‌کردم ولی چندسالی ست که این خصیصه برایم مهم شده است!

دکتر ابراهیم یزدی به مشی لیبرالی خود و دقیقاً با همان تعریفی که امام فرمودند، وفادار بود و تا آخر هم بر همین مسیر حرکت کرد.
 از ریاکاری و سالوس بازی با دکان های چند نبش بسیاری از سیاسیون از هر دو جناح که هر روز پیچیده تر می شود! به دور بود.(اولا)

روزگاری بود که با دیگر جوانان انقلابی در کف خیابان ها تجمع می کردیم و از منصوبان امام در مقابل حملات گروهکها حمایت می‌کردیم.
 به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی  و مکرر ما این بود که:  "درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد! قطب زاده اعدام شد و بنی صدر با لباس زنانه به خارج گریخت.
 اما ابراهیم یزدی در کشور ماند و با تابلوی روشن اپوزیسیون و منتقد و با حفظ خط فکری و اعتقادی به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.
 او هیچ وقت انتخابات را تحریم نکرد. حتی کاندیدا می‌شد و پس از رد صلاحیت باز فعالانه در صحنه می‌ماند و به حمایت از نامزد مورد علاقه اش اعلام موضع می‌کرد.  این مشی، فرسنگها با اردوکشی خیابانی و قانون شکنی و امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام سیاسی کشور فاصله دارد.(ثانیا)

 اخلاق، رفتار و حسن سلوک و چهره متبسم او برجسته بود. کم نیست جلساتی که وقتی وارد می شوی ،برخی سیاسیون، مثل برج زهرمار! نشسته و به شدت از رفتار صمیمی و انسانی امساک می‌کنند تا مبادا تکه ای از آنان به زمین بیفتد! مرحوم دکتر یزدی از این نظر خیلی خوب بود.(ثالثا)  او در برهه ای از تاریخ حساس کشور، همراه و همگام با امام بزرگوار (ره) بود و خدمات  درخوری به انقلاب کرد. خداوند او را با همان کارنامه محشور کند.
.
 *پی نوشت*
.
 *بخشی از پاسخ حضرت امام به نامه آقای محتشمی پور: ...نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. ...
...اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد. ...
نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
آقای ضرغامی
برای شما و خودم متاسفم
آقای ضرغامی چرا تعامل را با وابستگی یکی میداند و کلی گویی مساله ای را حل نمیکند . استقلال در دنیای امروز محلی از اعراب ندارد . آیا رابطه با روسیه وابستگی است یا تعامل؟
تو خوبی

خلخالی خوبه

احمدی نژاد خوبه
حالا بعد از مرگشان مرثیه می خوانی چرا در زمان حیاتشان حرفی نزدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل