بازدید 6406

آخرین جزئیات ساماندهی موسسات مالی

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه پرداخت یارانه‌ها در حال حاضر سیاست دولت ادامه شرایط قبلی است.
کد خبر: ۷۲۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 28 August 2017
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه پرداخت یارانه‌ها در حال حاضر سیاست دولت ادامه شرایط قبلی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ولی‌الله سیف عصر امروز در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان خراسان جنوبی ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های جدید دارد.

 وی افزود: اما در زمینه سرمایه‌گذاری و استفاده از این ظرفیت‌ها باید حرکت نوینی از استان انجام شود و سرمایه‌گذاران با ایده‌های مناسب و متناسب با وضعیت منطقه ای و شرایط آب و هوایی استان پروژه‌های خود را تعریف کنند.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در این راستا باید سرمایه‌گذار یک آورده به همراه تجربه و تخصص کار همراه داشته باشد و سپس برای ادامه کار متقاضی تامین مالی باشد که در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق نظام بانکی کشور و یا استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی داشته باشند.

سیف با اشاره به معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی در راستای تامین مالی بیان کرد: با توجه به شرایطی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد باید یک اولویت ویژه متناسب با شرایط استان باشد تا این پروژه‌ها به نحو مطلوبی عملیاتی شود.

وی در زمینه قرض‌الحسنه ازدواج ‌افزود: با توجه به حرکت یک ماه گذشته طرح ضربتی قرض‌الحسنه ازدواج در نظام بانکی عملیاتی و تا این لحظه عملکرد مطلوبی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصل وظیفه بانک کمک به شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های مثبت در استان است که شغل و فضایی ایجاد کند تا جوانان ما کار پیدا کرده و ازدواج آسان صورت گیرد و در این راستا تحرک، تولید، اشتغال و رشد اقتصادی در استان به وجود آید.

سیف بیان کرد: پروژه‌هایی که از طرف استاندار خراسان جنوبی به بانک مرکزی معرفی شود می‌تواند در اولویت بالاتر در راستای تامین مالی عملیاتی شود.

وی با اشاره به روند کند تخصیص تسهیلات از طرف بانک‌ها‌ افزود: کارگروه‌های حمایت از تولید در استان‌ها شکل گرفته ‌که با یک نگاه جامعیت به مسائلی که در استان وجود دارد با هم‌افزایی شاهد کمک به کارآیی بانک‌ها و افزایش راندمان و بهره‌وری خواهیم بود.

 رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در زمینه پرداخت یارانه‌ها در حال حاضر سیاست دولت ادامه شرایط قبلی است و شرایط بودجه کشور وضعیتی را ایجاد کرده ‌که بخش عمده درآمدهای دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

سیف بیان کرد: هزینه‌های جاری که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد فرصت را برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور محدود کرده ‌و اگر ما بتوانیم یک بازنگری و تجدید ساختار در ترکیب هزینه‌های بودجه ایجاد کنیم می‌توانیم به دولت فضای جدید داد تا در پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که رشد اقتصادی را در بر دارند بیشتر کار کنند.

وی با اشاره به موسسات غیر مجاز، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بانک مرکزی در چهار سال اخیر ساماندهی بازار غیر متشکل پولی که مرکب از فعالیت موسسه پولی غیر مجاز بوده، که نتیجه عملکرد این موسسات اختلال و امکان ایجاد انضباط در بازار پول بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اقدامات گسترده از ابتدای دولت یازدهم از اواخر این دولت و ابتدای دولت دوازدهم در شرایطی هستیم که موسسه غیرمجاز بلاتکلیفی در بازار پول کشور وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل