بازدید 6423
۲

زن‌هایی که این دوره شهردار شدند

کد خبر: ۷۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 August 2017
با آغاز به کار دور جدید شوراهای شهر و روستا در ایران، چندین زن به عنوان شهردار و رئیس شورا برگزیده شدند.بر اساس گزارش ها تا کنون هشت زن توانسته اند به کرسی ریاست هشت شهر کشور تکیه بزنند .

به گزارش ایلنا، فائزه عبداللهی به عنوان رئیس پنجمین دوره شورای شهر گرگان انتخاب شد. «پریسا اینانلو» هم به عنوان نخستین زن در استان تهران، رئیس شورای شهر رباط کریم شده است. همچنین سوسن سلیمان آبادی به عنوان رئیس شورای شهر کنگاور انتخاب شد. این رویکرد در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران ایرانی مواجه شده و بازتاب های فراوانی داشته و برخی کاربران با توجه به حضور زنان در این سمت ها از نبود وزیر زن در کابینه انتقاد و در عین حال اظهار امیدواری کرده اند که وزیر نیرو یا علوم از بین زنان انتخاب شود .

در همین حال زنان در سمت شهردار هم در چند شهر برای این کرسی انتخاب شده اند. استان سیستان و بلوچستان که پیش از این «سامیه بلوچ‌زهی» را به عنوان شهردار شهرستان سرباز تجربه کرده، در دوره جدید تجربه دیگری از مدیریت زنان را با حضور «مهنا محمدی موحد» به عنوان شهردار شهر اسپکه آغاز خواهد کرد.
 
استان سیستان و بلوچستان در انتخابات قبلی با 1397 زن کاندیدا دومین آمار ثبت نام در شورا را داشت. این آمار حتی از تهران با 1337زن ثبت نام کننده بیشتر بود. «شیفته بدرآذر» نیز به عنوان شهردار شهر سهند انتخاب شد تا اولین شهردار یک شهر در استان آذربایجان شرقی باشد. او پیشتر شهردار منطقه ۶ تبریز بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
در زنجان هم هفته پیش شهردار منطقه 3 برای اولین بار یک خانم انتخاب شد و شورای جدید بلافاصله در اولین جلسه ایشان را عزل فرمودند!
میشه لطفا اینقد سنگ زنا رو به سینه نزنید. چی به شما میرسه؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی