بازدید 5679
کلاهبرداری به سبک خودرویی

باز هم شرکت های خودرویی مشکل آفرین شدند

صبح روز گذشته مورخه 31 مرداد 1396 جمعی از خریداران محصولات ایران خودرو در اعتراض به عدم تحویل خودروی خود توسط یکی از نمایندگی های ایران خودرو در مقابل مجلس تجمع کردند. بعد از این تجمع، ایران خودرو نیز اطلاعیه ای را صادر نمود و در آن هر گونه ارتباط این نمایندگی با خود را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 23 August 2017
صبح روز گذشته مورخه 31 مرداد 1396 جمعی از خریداران محصولات ایران خودرو در اعتراض به عدم تحویل خودروی خود توسط یکی از نمایندگی های ایران خودرو در مقابل مجلس تجمع کردند. بعد از این تجمع، ایران خودرو نیز اطلاعیه ای را صادر نمود و در آن هر گونه ارتباط این نمایندگی با خود را تکذیب کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در مورخه 27 خرداد ماه سال جاری بود که مطلبی تحت عنوان "شرکت های خودرویی زیر ذره بین قانون" در سایت تابناک اقتصادی منتشر شد. در آن مطلب به بررسی وضعیت دو شرکت متخلف خودرویی با نام های "مهین تک رو" و "آداک خودرو" پرداخته شد. این دو شرکت اقدام به جمع آوری مبالغی از متقاضیان خودرو نموده بودند اما در زمان موعد هیچگونه خودرویی را تحویل متقاضیان نداده بودند. در آن زمان مسئولین مربوطه از برخورد جدی با این متخلفان و سایر شرکت های متخلف خودرویی خبر دادند.

حال بعد از گذشت دو ماه از انتشار مطلب، مجدداً یکی از شرکت های خودرویی با نام "خودرو تجارت یکتا" که گویا یکی از نمایندگی های ایران خودرو بوده است، خبرساز شده است. 

روز گذشته مورخه 31 مرداد 1396 جمعی از خریداران محصولات ایران خودرو در مقابل مجلس تجمع نمودند. معترضین عنوان می کنند که بیش از یک و نیم سال است برای دریافت خودرو در یکی از نمایندگی های ایران خودرو ثبت نام و مبالغ کامل را نیز پرداخت کرده اند اما خودروهایشان را هنوز دریافت نکرده اند.

بلافاصله بعد از انتشار خبر تجمع، ایران خودرو اطلاعیه ای را صادر نمود و در آن عنوان کرد که شرکت مذکورهیچگونه ارتباطی با این خودروساز ندارد. در این اطلاعیه آمده است:

گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ابراز تاسف درخصوص مشکلات پیش آمده برای برخی هموطنان که محصولات این شرکت را از یک شرکت خصوصی به نام "خودرو تجارت یکتا" خریداری کرده اند، به اطلاع می رساند که شرکت مذکور هیچ گونه ارتباط و وابستگی به گروه صنعتی ایران خودرو نداشته و ندارد، اما در جهت احقاق حقوق و حمایت از شهروندان و در کنار آنها، هرگونه همکاری را از طریق مراجع قضایی و انتظامی به عمل خواهد آورد.

بدیهی است ایران خودرو نیز از نظر معنوی در این رویداد متضرر شده است و پیگیری های حقوقی لازم جهت احقاق حق خود را به عمل خواهد آورد. این گروه صنعتی در راستای تنویر افکار عمومی توجه به نکات زیر را ضروری می داند:

شرکت "خودرو تجارت یکتا" که اقدام به دریافت وجه جهت فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو کرده، دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده است.

سوابق بررسی شده حاکی است هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی، قراردادی با ایران خودرو برای خرید این محصولات منعقد نکرده و در فرآیند انعقاد قرارداد و فروش این محصولات هیچ وجهی از سوی مشتریان و شرکت "خودرو تجارت یکتا" به حساب ایران خودرو واریز نشده است.

گفتنی است که مدیریت شرکت خودرو تجارت یکتا و نمایندگی تعلیق شده 5054 ایران خودرو، یک نفر بوده، ولی کلیه تخلفات و سوءاستفاده های اخیر در قالب شرکت "خودرو تجارت یکتا" که ارتباطی با  ایران خودرو ندارد، صورت گرفته است. قراردادهای منعقد شده نیز با شرکت "خودرو تجارت یکتا" و ممهور به مهر این شرکت بوده است.

شایان ذکر است، گروه صنعتی ایران خودرو بارها اعلام و تاکید کرده که هموطنان عزیز در هنگام خرید محصولات این خودروساز، وجوه خود را صرفا به حساب این شرکت واریز کرده و اکیدا از پرداخت وجه نقد و یا واریز به حساب های غیر، خودداری کنند. این موضوع در قراردادهای رسمی گروه صنعتی ایران خودرو با مشتریان نیز به صراحت درج و مورد تاکید قرار گرفته است.

به هر صورت آن گونه که از ماجرای شرکت های کلاهبردار خودرویی پیداست، این داستان سر دراز دارد و همچنان این شرکت ها از سادگی برخی سواستفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری های کلان از متقاضاین خودرو می کنند. نکته ای که در اینجا مطرح است این است که باید علاوه بر این که مردم خود مراقب این گونه شرکت های خودرویی کلاهبردار باشند، مسئولین نیز باید ترتیباتی را اتخاذ کنند که این گونه شرکت ها فرصت کلاهبرداری از مردم را پیدا نکنند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر