بازدید 3541

بازیگران معاملات آتی ۴۴۰۰ قرارداد سکه منعقد کردند/ رویدادهای مهم اقتصادی موثر بر قیمت طلا

در بازار نقدی طلا، روز گذشته فعالان بازار سکه شاهد ریزش بهای انواع سکه، طلا و ارزهای عمده در بازار آزاد بودند. همچنین در بازار جهانی تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 14 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۴۱۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۶۱۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار نقدی طلا، روز گذشته فعالان بازار سکه شاهد ریزش بهای انواع سکه، طلا و ارزهای عمده در بازار آزاد بودند.

به این ترتیب هر قطعه سکه طلا طرح جدید چهار هزار و ۵۰۰ ریال کاهش قیمت داشت و به ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال رسید؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز با ۱۰ هزار ریال کاهش ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال به فروش رفت.

همچنین هر قطعه نیم سکه با کاهش ۱۵ هزار ریالی، ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال و هر قطعه ربع سکه با پنج هزار ریال کاهش، سه میلیون و ۷۶۰ هزار ریال فروخته شد.

در همین حال قیمت ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار ریالی هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر باقی ماند. بر اساس اعلام اتحادیه طلا، روز گذشته بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۶۰ ریال کاهش به یک میلیون و ۱۹۰ هزار ریال رسید و قیمت جهانی هر اونس طلا نیز بدون تغییر یک هزارو ۲۸۹ دلار و ۷۰ سنت باقی ماند.

بازیگران معاملات آتی ۴۴۰۰ قرارداد سکه منعقد کردند/رویدادهای مهم اقتصادی موثر بر قیمت طلا

در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی روند منفی را طی کردند ، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۲۴ درصد افت به رقم یک میلیون و ۲۴۱ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. به نقل از بورس کالای ایران، قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه نیز افت  ۰.۲۳ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان داد و ستد شد. 

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه ۰.۱۱ درصد افزایش داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۲۴ درصد افت قیمت با رقم یک میلیون و ۳۵۳ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۷ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۹۱ هزارتومان داد و ستد شد.


رویدادهای مهم اقتصادی موثر بر قیمت طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته تحت تاثیر آمارهای ناامید کننده تورم در آمریکا و تشدید تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ با افزایش چشمگیری روبرو شد و نزدیک به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش آمارهای ناامید کننده تورم در آمریکا طی ماه جولای موجب شده است تا شک و تردیدهای زیادی درباره افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال مطرخ شود.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته تنها 0.1 درصد نسبت به ماه قبل از آن رشد داشته و با این حساب نرخ تورم آمریکا در یک سال گذشته 1.2 درصد افزایش یافته است.

تازه ترین نظرسنجی اینوستینگ نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر به کمتر از 35 درصد رسیده است. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره ، تورم و ارزش دلار آمریکا واکنش نشان می دهد.

تشدید تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی نیز موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

طی هفته آینده انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد. این گزارش روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای خرده فروشی در اقتصاد آمریکا نیز هستند. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم تورم و اشتغال در اقتصاد بریتانیا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی خواهد داشت. این در حالی است که مذاکرات برگزیت رسما آغاز شده است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی نیوزلند، ژاپن و چین نیز طی روزهای آتی می تواند بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی موثر باشد.

بانک مرکزی استرالیا نیز روز سه شنبه متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند. آمارهای اولیه رشد اقتصادی آلمان در سه ماه دوم امسال نیز منتشر می شود. منطقه یورو نیز گزارش بازنگری شده مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را اعلام می کند.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت. (سایت طلا)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها