بازدید 11555

جوانان نیازمند توجه ویژه هستند

کد خبر: ۷۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 13 August 2017
معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز جوانان به عنوان بخش عظیمی از جمعیت جهان مستلزم توجه ویژه‌اند؛ جمعیتی که از جنگ، خشونت، تبعیض، بیکاری و بحرانهای هویتی رنج می برد و روزانه شاهد تیره شدن افقهای زندگی، ابتلاء به آسیبهای عدیده اجتماعی و دغدغه‌های وافری در حوزه شناختی هستند.

به گزارش ایسنا، محمد رضا رستمی، معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان در کانال تلگرامی خود به مناسبت «روز جهانی جوان» نوشت: «امروز جوانان به عنوان بخش عظیمی از جمعیت جهان مستلزم توجه ویژه‌اند، جمعیتی که از جنگ، خشونت، تبعیض، بیکاری و بحرانهای هویتی رنج می برد و روزانه شاهد تیره شدن افقهای زندگی، ابتلاء به آسیب های عدیده اجتماعی و دغدغه‌های وافری در حوزه شناختی است. آنان در تجربه تاریخی خود سرابهای ناشی « ایسمهای مختلف» را در جدالهای خونین پشت سر گذاشته و از طرف دیگر در تجربه « زیست شده خود » روزانه اخبار آزار دهنده ابتلا به مواد مخدر، سوءاستفاده، مهاجرتهای سیاه و خون انگیز، ایدز و تبعیضهای نژادی، جنسینی و مذهبی را شاهد هستند.

اگر جوانی یک پدیده درخشان و یک فصل بی بدیل و بی نظیر از زندگی هر انسانی تلقی می شود، میبایستی آن را دوران سلامت، استواری جسم و جان و لحظه های شکوفایی استعدادهای طبیعی روحی و معنوی دانست که بقول حدیث شریف از حضرت علی علیه السلام می بایستی شدیدا از آن صیانت شود، بفرموده آن امام همام:« دو نعمت است که قدر و قیمتی بر آن نمی توان نهاد: جوانی و دیگر تندرستی و عافیت »

این اهمیت از آن روی ارزشی ویژه می‌یابد که با ویژگی‌هایی همچون شخصیت یابی، انگیزش و هیجان، پرسشگری و پر انرژی بودن همراه می‌گردد و به همین خاطر هم هست که متغیر جوان بودن جمعیت یا عنصر جوانی نقش والایی در منابع قدرت کشورها و ملتها پیدا می‌کند و همه ملل از آن به عنوان روزنه‌ای امیدبخش به آینده، منبعی از قدرت برای استحکام و تداوم، ابزاری برای خلاقیت و اثرگذاری و بازویی برای صیانت بخشی هویتی و تمدن سازی و عنصری تعیین کننده در مواجهات و تضادها می‌کنند.

 آگوست (22 مرداد) روز جهانی جوان، بهانه‌ای است تا متولیان و برنامه ریزان ملی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ضمن تعامل و تبادل تجارب، مسیری صلح جویانه تر، کم‌هزینه تر و در عین حال مشارکت جویانه را به نمایش بگذارند. صلحی که می‌تواند در بازار خون و آتش خاورمیانه دستاوردی مغتنم برای جوانانی باشد که از سال 2011 سخت‌ترین و خشن ترین چالشها را با دولتهای سیاسی خود به نمایش گذاشته‌اند.

به عنوان معاون امور جوانان ضمن تبریک و تهنیت این روز فرخنده به همه جوانان این سرمایه های ارزشمند جامعه ایرانی، امیدوارم که این روز نمادین پنجره‌ای برای آشنایی با یکدیگر و مجالی برأی فرصت سازی جهت ارتقاء توانمندی هایشان باشد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار