بازدید 13407

واکنش جالب علی مطهری درباره سلفی جنجالی

علی مطهری: عکس گرفتن چند نماینده با موگرینی که حجاب اسلامی داشت مستحق این همه نکوهش بود؟
کد خبر: ۷۱۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 08 August 2017
صفحه اینستاگرام منتسب به علی مطهری با انتشار پستی به ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی، واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، صفحه اینستاگرام علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی ضمن اشاره به استفاده سیاسی برخی افراد از ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی، واکنش‌ها و نکوهش‌های صورت گرفته از این اقدام بعضی نمایندگان را بیش از اندازه دانست. همچنین صفحه منتسب به مطهری در بخشی از متن منتشر شده، نگاه جنسی گروهی از افراد به این ماجرا را نادرست دانست.

لازم به ذکر است؛ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور کشورمان، اقدام به گرفتن عکس یادگاری با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، کردند که تصاویر منتشر شده از سلفی گرفتن نمایندگان واکنش‌های بسیاری در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی داشت.

صفحه اینستاگرام منتسب به علی مطهری نوشت: «درباره عکس گرفتن چند تن از نمایندگان با خانم موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا چند نکته قابل ذکر است:

در دو روز گذشته از این قضیه استفاده سیاسی شد و بیش از آن‌که به واقعیت آن پرداخته شود به تحقیر و سرزنش رقیب سیاسی پرداخته شد. این‌که چند تن از نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل مواضع معقول خانم موگرینی در حمایت از برجام، بعد از تمام شدن جلسه رسمی تحلیف رئیس‌جمهور چند جمله‌ای با او سخن گفته و با او عکس گرفتند حادثه‌ای نبود که مستحق این همه نکوهش باشد. البته نحوه سلفی گرفتن یکی از نمایندگان خوشایند نبود که او هم عذرخواهی کرد.

برخی این موضوع را به اشتیاق و ولع نمایندگان برای عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی و ایتالیایی تنزل دادند و در واقع نگاه جنسی به موضوع داشتند. شاید قیاس به نفس فرموده باشند. شاید اگر به جای خانم موگرینی، خانم اشتون نماینده سابق اتحادیه اروپا که مسن‌تر بود و یا آقای سولانا مسوول اسبق این اتحادیه حضور داشتند این افراد این‌گونه قضاوت نمی‌کردند.

در روز تحلیف راه ورود نمایندگان به بخش مهمانان خارجی بسته بود و همین امر باعث تجمع آن‌ها پشت ردیف مهمانان خارجی و دشواری ارتباطشان با آن‌ها بود، به طوری که احساس می‌شد که گویی برخی نمایندگان اشتیاق خاصی برای مذاکره با مهمانان دارند در حالی‌ که اگر راه باز بود آن‌ها نیز مانند مهمانان داخلی با شخصیت‌های مورد نظرشان مذاکره می‌کردند و احیانا عکس یادگاری می‌گرفتند و عجیب به نظر نمی‌رسید.

در مورد جناب آقای علیرضا رحیمی نماینده فهیم و شجاع تهران و آزاده قهرمان در برخی رسانه‌ها ظلم فاحشی رخ داد و آن این بود که گفتند همان کسی که در دوره اسارت در عراق آنگونه درباره حجاب و پوشش اسلامی سخن گفت که به خبرنگار زن هندی خطاب کرد« ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است/ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است» حالا در تلاش است که با یک زن اروپایی عکس بگیرد، پس از آرمان‌های خود عدول کرده است! معلوم نیست این استنتاج از کجا پیدا شده و چه تعارضی میان اعتقاد راسخ به پوشش اسلامی و عکس گرفتن با خانم موگرینی وجود دارد. افتخارات بزرگ مان را نباید این‌گونه حراج کنیم.

برخی نیز این اقدام را حاکی از غرب زدگی دانستند در حالی‌که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. کجای مذاکره و حتی عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده است غرب زدگی است؟ از خدا می خواهم که به همه ما انصاف بدهد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۱
باور بفرمائید جوگیری بد دردیه!!!
این مطهری هم که لیدر حزب طوفان است!
آفرین بر حق گویان و منصفان
با سلام هم میدانیم که ایشان دقیقا متوجه میشوند مردم منظورشان چی است ولی سفسطه میکنند
موفق باشید
جناب آقای مطهری درخصوص یک شخص صحبت نشده است در مورد حرمت خانه ملت بحث است
درود و سلام به اقای مطهری عزیز
که همیشه با یک نکرش منطقی به مسایل می پردازند .
مثل همیشه عالی و منطقی. خدا خیرتون بده.
احسنت علی احسنت
والا بلا به خدای احد واحد فرزند فیلسوف گرانقدر مرتضی مطهری هستی
خدا به شما عمر بدهد تا به داد ایران عزیز برسی
اصلا" مسئله جنسیتی مطرح نبود.....
آقای مطهری اخیرا" مطالب جالبی میفرمایند... این از موضعشون در برابر عکس سلفی...... اونم از موضعشون که فرموده بودن فلانی اگر اونجا نمی مرد هم باز حکمش اعدام بود!
آقا اصلن شما خوبید انشاا...
توجیهات و نظرات جاالب!!
مردم ما خیلی فهمیده هستن و اصل قضیه رو بهتر از همه میفهمن.....
ظلم فاحش تنها در مورد مسئولین محترم رخ میده و اصلا" سراغ مردم عادی نمیاد!!!!!
البته ما هیچ عکسی از گفتگوی سلیس و روان!!!!! انگلیسی با خانم موگرینی رو ندیدیم....
توجه بفرمایید....اصلا" مسئله جنسیتی نبود.... مردم به جلف و سبک بودن نحوه گرفتن عکس سلفی انتقاد دارن....
گاها" سکوت معقول ترین و بهترین کاره.....
اگه اینهمه توضیح ندن و توجیح و تفسیر نکنن آدم کمتر میسوزه.......
مسئولین محترم ما هیچوقت بلد نیستن عذرخواهی کنن..!
علی آقا جز شباهت فامیلی شباهت دیگری با شهید مطهری ندارد
با سلام اقایون سلفی رو بی خیال بشید چه اشکالی داره دیگه نمی گویند که ایرانی ها امل هستند با دنیا ارتباط ندارند ایران هراسی از بین می رود
این همه مشکلات داریم
جناب اقای روحانی مگر قرار نبود قبل از دوران ریاست جمهوری تولید برق رو افزایش دهید چه شد کلی شرکت برقی دارم چرا به فکر پیشرفت این شرکت ها و تولید برق نیستیم ما کلی منابع طبیعی اب کویر افتاب داریم که می توانیم برای تولید برق از اونها استفاده کنید چی شد رئیس جمهور محترم ، تولید برق اشتغال زائی خوبی می تونه داشته باشه همراه درامد و از فرار مغزها هم جلوگیری می کند
از کی رفو کردن اشتباه دیگران جالب شده . در ضمن مسئله اصلی حقارت در مقابل یک خارجیه فرق نمی کنه زن باشه یا مرد . دوستان کاملا دارند صورت مسئله رو عوض می کنند .
خدا جناب مطهری را از این کشور نگیرد.
بنظرم باید به اون نماینده جایزه هم بدن
پذیرش صادقانه اشتباه، مردانگی وشجاعت میخواهد.......اینکه دشمن یا رقیب از اشتباه ما سوء استفاده کرده ...توجیه گر اشتباه ما نیست...مردباشیم...
پذیرش صادقانه اشتباه، مردانگی وشجاعت میخواهد.......اینکه دشمن یا رقیب از اشتباه ما سوء استفاده کرده ...توجیه گر اشتباه ما نیست...مردباشیم...
مگر نه این که مجلس ما نماد اقتدار سیاسی ماست مگر نه اینکه همین الآن هم آمریکا ، فرانسه ،انگلیس آلمان مشترکا در مورد فعالیت های موشکی ما بیانیه مشترک داده اند،و مگر نه اینکه باز هم اتحادیه اروپا تحریم های خودش رو تمدید کرد، شما رو بخدا بس کنید و این همه تعصبات باطل حزبی و صنفی رو بخاطر قسمی که در آغاز کار نمایندگیتان خورده اید و بخاطر شهدا و ایثارگرانی که برای حفظ اقتدار میهن اسلامی جانانه مقاومت کردند کنار گذاشته و با مردم همراه شوید . برق نگاهتان به نماینده دشمن و شیفتگیتان که از رفتارتان می بارید به نماینده دشمن واقعا قباحت دارد فکر می کنید چنین توجیهات غلطی رو مردم قبول می کنند؟ الم یعلم بان الله یری؟آیا انسان نمی داند که خداوند او را می بیند؟(قرآن مجید).شکر خدا در جنگ تحمیلی اختیار کشور دست شما نبود و الا همون آغاز جنگ کشور رو واگذار می کردید...
هموطنان فکر بد نکنید این آقایان تنها قصد تشویق خانم موگرینی در داشتن حجاب را می کردند
چقدر خوب است که مسئولان محترم هم از نگاه جنسیتی در مقابل مطالبات مردم پرهیز کنند .
شهرت طلبی آدم را وادار به تناقض گویی میکند!
کار کار غلطی بود ماست مالی نفرمایید آقای مطهری، این موضوع به حزب سیاسی و رقیب بازی هم ربطی نداره.
شما واقعا ادامه دهنده راه پدرتون هستید؟
پیشنهاد میکنم یک دور دیگر اثار پدرتون را مرور کنید و همین طور روش زندگیشان
موضوع فاجعه بار تر از آن است که فکرش را بکنید
جناب مطهری بااینهمه قیاس هایی که در متنشان داشتند لطفا بفرمایند که چطور و بر اساس چه مبنای آماری ذکر کرده اند که پوشش اسلامی موگرینی بهتر از بسیاری از بانوان ایرانی است؟!!! بنظر من نماینده شیراز در عذر خواهی خود از سلفی حقارت از قول بوعلی رحمت ا... خوب گفتند که "اگر برای یک کار غلط هزار دلیل بیاوری، می‌شود هزار و یک غلط" لذا بنظرم بهترین حمایت از این نمایندگان محترم سکوت است و سکوت!!
ماله کشی چقدر مد شده. اون یکی میگه که باد اومد حجابم رو برد، این یکی میگه برای اینکه مواضع این خانومه راجع به برجام منطقی بود نماینده ها با ایشون عکس گرفتن. ما هم گیلاسیم
آقای مطهری شما آن آقایی که تا حد کمر به پشت خم شده و دارد سلفی می گیرد را چطور توجیه می کنید؟؟؟
عجب عجب عجب
حالا اگه از حزب رقیب بود که نشون دهنده ناتوان مغزی بودن و هزارتا چیز دیگه میشد
این که تو کی میخای ازخواب غفلت بیدار شوی معلوم نیست
خود نماینده شیراز به اشتباه پی برده ونامه اعتذار نوشته ولی جناب مطهری برخلاف دعای آخر خویش که:از خدا می خواهم که به همه ما انصاف بدهد.» نتنها انصاف در قضاوت ندارد بلکه همیشه میخواد با قیافه روشنفکری ماآبانه ،خود را منطقی وعزیز جلوه دهد .
باز هم جهت اطلاع جناب مطهری و هم یادآوری خودمان این جمله را متذکر میشم که:
ابوعلی سینا می‌گوید : " اگر برای یک کار غلط هزار دلیل بیاوری می‌شود هزار و یک غلط "
اگر این کار توسط دولتمردان وافراد کابینه اتفاق می افتاد همین آقایان درمجلس کار را به استیضاح و..می کشاندند وحتی ممکن بود تابعیت آنها راسلب کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار