بازدید 3703

۱۹ ساعت سرگردانی حجاج در فرودگاه امام

شمار زیادی از هموطنانمان که به رغم نگرانی‌ها در خصوص میزبانی سعودی‌ها بار سفر بسته و عزم حج کرده‌اند، ساعات طولانی‌ست با بی تفاوتی برخی مسئولان در فرودگاه گیر افتاده‌ و راه فراری ندارند.
کد خبر: ۷۱۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 07 August 2017
شمار زیادی از هموطنانمان که به رغم نگرانی‌ها در خصوص میزبانی سعودی‌ها بار سفر بسته و عزم حج کرده‌اند، ساعات طولانی‌ست با بی تفاوتی برخی مسئولان در فرودگاه گیر افتاده‌ و راه فراری ندارند.

به گزارش العالم، اعزام زائران ایرانی حج تمتع بعد از یک سال توقف در حالی از سر گرفته شده که گویی تغییری در روند اعزام حجاج صورت نگرفته است، چندانکه هنوز زائران خانه خدا با تاخیرهای طولانی و تحمل مشقت های زیاد عازم عربستان می‌شوند و احتمالا در بازگشت نیز چنین مشکلاتی گریبان گیرشان خواهد بود.

این را می‌شود از گزارش هایی دریافت که از توقف طولانی مدت برخی از زائران خانه خدا در فرودگاه امام خمینی به دستمان می‌رسد. زائرانی که در قالب سه کاروان از شهرهای کرج، قزوین و قم راهی فرودگاه بین‌المللی حومه تهران شده‌اند اما از نیمه شب که به فرودگاه رسیده‌اند تا کنون، چیزی جز توصیه به صبر نصیبشان نشده است!

یکی از این زائران در این باره به «تابناک» می‌گوید: بر اساس تشخیص سرپرستان این سه کاروان، جمعی حدود 260 تن از ساعت 12 شب تا 2 بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی(ره) رسیدند تا صبح با پرواز 1616 عازم عربستان شوند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و هیچ توضیحی جز توصیه به صبر به ما ارائه نشده است.

وی می‌افزاید: تا ظهر امروز وضعیت به این منوال ادامه داشت و پس از آن اعلام کردند که پرواز ساعاتی دیگر انجام خواهد شد و بر این اساس، همه مسافران را با ارائه کارت پرواز راهی سالن ترانزیت نموده‌اند اما این وعده نیز تا این لحظه به حقیقت نپیوسته است. آن هم در شرایطی که دو پرواز دیگر به مقصد عربستان صورت گرفته اما هنوز ما تعیین تکلیف نشده‌ایم.

این زائر خانه خدا در ادامه با تاکید بر اینکه پس از چندین بار خلف وعده، آخرین زمان انجام این پرواز ساعت 19 اعلام شده بود که آن هم کذب بود، می‌گوید: هنوز وعده دیگری برای انجام این پرواز اعلام نشده و معلوم نیست تا کی می‌بایست صبر پیشه کنیم و در ترمینال حج سرگردان باشیم. از ما که گذشت، کاش مسئولان تدبیری اتخاذ نمایند که دیگر مسافران خانه خدا دچرا این مشکلات نشوند.

دعایی که می‌شود آن را بسط داد و مشمول بازگشت حجاج نیز نمود، به ویژه آنکه می‌دانیم معطلی در فرودگاه در این سفر مهم در کشورمان، اتفاقی مسبوق به سابقه است؛ اتفاقی که گویی هیچ راهی برای جلوگیری از وقوعش وجود ندارد و هرچقدر هم که زمان بگذرد، رفع شدنی نیست!

به نظمی دردناکی که این باور را در زائران ایرانی به وجود خواهد آورد که وقوع بی نظمی های بزرگ تر و جانکاه در عربستان در برگزاری مناسک حج، طبیعی و غیرقابل رفع است، همان گونه که کشورمان نتوانسته به رغم تکرار برنامه های اعزام حجاج در سالیان طولانی، معایب آن را رفع نموده و سرگردانی در فرودگاه را مقدمه و موخره سفر حجاج ننماید!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر