بازدید 20872
وقتی نمایندگان مجلس برای عکس انداختن با موگرینی سر و دست می‌شکنند،

چه توقع از آنهایی که با پلاسکو یا حادثه تروریستی مجلس سلفی می‌گرفتند؟!

عکس یادگاری گرفتن با حادثه تروریستی مجلس زشت و ناپسند است؟ پاسخ به این پرسش کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه تصاویر روز گذشته مجلس شورای اسلامی را مرور کنیم!
کد خبر: ۷۱۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 06 August 2017
عکس یادگاری گرفتن با حادثه تروریستی مجلس زشت و ناپسند است؟ پاسخ به این پرسش کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه تصاویر روز گذشته مجلس شورای اسلامی را مرور کنیم!
 
به گزارش «تابناک»؛ اشتیاق وصف ناشدنی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عکس گرفتن با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مراسم تحلیف، یادآور برخی تصاویر تلخی بود که بارها و بارها در حاشیه اتفاقات مختلف در کشورمان دیده شده و موجبات تأثر بسیاری را فراهم آورده است.

از جمله این اتفاقات، حادثه دلخراش و مهیب فروریختن قدیمی ترین برج تهران، پلاسکو بود؛ رویدادی شوک برانگیز که بسیاری از هموطنانمان در حاشیه آن فرصت مناسبی برای انداختن عکس سلفی یافته بودند و آنقدر بر این امر اصرار داشتند که راه تردد خودروهای امدادی به محل حادثه بسته شده بود.

تصویری بسیار عجیب که حتی با استقرار نیروهای انتظامی در محل حادثه و محصور کردن محل حادثه و خیابان منتهی با آن هم نتوانست به کنجکاوی لگام گسیخته برخی مان به مشاهده محل این فاجعه از نزدیک و مطلع شدن از فرجام افراد مفقود شده در اثر فروریختن پلاسکو پایان دهد و تا برچیده شدن تمامی آوار آن سازه در ده روز و بازگشایی معابر ادامه داشت.
 

انبوه مردمانی که برای دیدن پلاسکو به محل حادثه سرکشی می‌کردند و پلیس مجبور بود برای جلوگیری از نزدیک شدنشان به محل عملیات جست‌وجو و آواربرداری، حضور پررنگ و مدام داشته باشد و حتی ساز و کاری ویژه برای حضور افراد مرتبط تدارک دیده و برای خبرنگاران نیز کارت ویژه عکسدار، آن هم با اعمال محدودیت های خاص صادر کند.

رویدادی که چه بسا نقل آن برای آنهایی که در دیگر نقاط جهان زندگی می‌کنند، بهت آور و باور ناپذیر باشد؛ اما برای ما ایرانیان، آنقدر طبیعی‌ است که نیاز به اثبات ندارد. شاید از این روی که بارها در حاشیه اتفاقات دیگر نیز موارد مشابهش را دیده‌ایم. چه حادثه از نوع بلایای طبیعی مانند سیل و توفان باشد و چه از جنس حوادث غیرطبیعی مانند حمله تروریستی!

این مورد آخر زمانی بروز کرد که عده ای تروریست روانه مجلس شورای اسلامی شده و با تیراندازی به افرادی که در مسیرشان قرار داشتند، جان چندین تن از هموطنانمان را ربودند؛ اما نتوانستند مانع از گرد هم آمدن افراد کنجکاو موبایل به دست در اطراف ساختمان مجلس شده و مانع از ثبت تصاویر و فیلم های اختصاصی ایشان از حادثه تروریستی رخ داده شوند.

اشتیاقی عجیب و به ظاهر مهار ناپذیر که هر بار با نکوهش بسیاری مان مواجه می‌شوند اما کافی است تا رویدادی ویژه در مجاورتمان رقم بخورد تا شاهد تکرارش باشیم و حتی خودمان در بطنش قرار بگیریم. چه حادثه، از نوع زد و خورد دو شهروند باشد و چه از جنس حضور افراد سرشناس در کشورمان. افرادی مانند موگرینی که بارها و بارها نام و تصویرش را در رسانه ملی و روزنامه ها دیده‌ایم و با دیدنش از نزدیک، گویی مسخ می‌شویم.
 

این را تصاویری نشان می‌دهد که شماری از نمایندگان مجلس در حاشیه مراسم روز گذشته خانه ملت خلق کردند؛ نمایندگانی که ظاهرا تیم دست اندرکار برگزاری مراسم تحلیف از اشتیاقشان به قرار گرفتن در کنار امثال موگرینی و ثبت این لحظات در قاب تصاویر کامل آگاه بودند که کوشیدند با مسدود کردن راه ایشان برای دسترسی به این میهمانان، از رخ دادن این لحظات پیشگیری کنند اما چندان موفق نبودند.

عدم موفقیت ایشان را می‌شود به وضوح در تصاویر خلق شده از حضور برخی نمایندگان ذوق زده در یک قاب با موگرینی متعجب دریافت که بارها در ساعات اخیر در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود و رهاوردش برای بسیاری مان، تکان دادن سر به تأسف است؛ نه به این دلیل که نمایندگان را تافته جدا بافته از خودمان و جامعه مان می‌دانیم، بلکه از این روی که نمی‌دانیم وقتی نمایندگان این چنین برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی سر و دست می‌شکنند، چگونه می‌توان از دیگران انتظار داشت در صورت بروز حوادثی نادرتر از حضور مشاهیر جهان (مثل فروپاشی یک سازه)، برای رسیدن به صف اول حادثه و گرفتن عکس سلفی و یادگاری تلاش نکنند؟!



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۳۶
اینها قراره مشکلات مملکت را حل کنند !!!!
زهی خیال باطل .
آبروی مملکت را نبرند حل مشکلات پیشکش
اون یارو که رفته رومیز نشسته ، فرهنگ ، سواد، شعور، درک اجتماعی ،ادب وشخصیتش وحشتناکه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
شانس آوردیم مثل مامان هوگو چاوز نشد !!!
از اون حاج آقای روحانی که در تصویر میخندد و عکس میگیرد بعید است!!!
جالبه یه عده هم تو حوزه انتخابیشون برا گرفتن سلفی با این اقایون سر و دست می شکنن
با اعمال چندش آور این نمایندگان از ایرانی بودم خجالت کشیدم خدا عاقبت همه مارا ختم به خیر کند:broken_heart:
از وقتی که این حرکت نمایندگان را دیدم برای خودم متاسف شدم که به چه کسانی رای دادم. واقعا متاسفم.
قابل توجه كساني كه فكر مي كنند ايرانيان از با فرهنگ ترين مردمان هستند! البته شايد در روزگاري بوده اند.
وقتی نمایندگان مردم اینجوری باشند چه توقع از خودمردم می توان داشت
تابناک جان ! ما همینی هستیم که در تصویر ها می بینی نه بیشتر نه کمتر . نمایندگان ما هم در همین خاک و با همان فرهنگی رشد یافته اند که ما بزرگ شده ایم . متأسفانه سال های سال است که در ایران به مسایل فرهنگی بی توجهی شده که نتیجه آن در حال حاضر مشهود است . وقتی در کشوری توجه به مسایل تربیتی و فرهنگی ، حمل بر غربزدگی شود و اصرار بر روش های نادرست خودمان با انقلابی گری اشتباه گرفته شود مشاهده این گونه تصاویر نباید متعجب مان کند . موفق باشید .
و سیمای میلی به جای پرداختن به مسایل فرهنگی همچنان در مورد غرب فاسد و بی فرهنگ صحبت می کند !!!
بدبخت هنگ کرده. میگه یا خدا اینجا کجاست که اومدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسیار شرم آور بود
اینها همان ژن برتران که آقازاده هاشون ........!!!
ما ملتی هستیم که آب دهانمان را در خیابان می اندازیم . به بهداشت خودمان توجهی نداریم و در مکان هاییکه جمعیت زیادی وجود دارد از بوی نامطبوع بدن خفه می شویم . درصف ها نوبت را رعایت نمیکنیم . لباس های تیره می پوشیم که کمتر کثیف بودنشان مشهود باشد . در رانندگی تابع قوانین و مقررات نیستیم . در گردشگری زباله هایمان را در طبیعت رها میکنیم . زیرسیگاری ماشینمان را کف خیابان خالی میکنیم . تا ساعت 2 صبح به پارتی ادامه می دهیم و صدای موسیقی مان گوش همسایه بخت برگشته را کر می کند . خودروی خود را وسط خیابان رها میکنیم تا به مکان مورد نظر نزدیک تر باشیم . غیبت می کنیم . سر همدیگر کلاه می گذاریم . مثل آب خوردن دروغ می گوییم . زورگیری میکنیم . حالا در کنار همه این صفات پسندیده !!! یک نفر هم سلفی گرفته . بی خیال .
اگر یک نفر همچنین برخوردی با خواهر، مادر و یا همسر ایشان انجام بدهد ، واکنش این افراد چه خواهد بود ؟ در ضمن فارغ از همه این مسایل وقتی در مواجه با یک فرد خارجی که در کشور خود شخصی معمولی است ، به این شکل در یک مراسم رسمی ذوق زده می شوند و توانایی کنترل رفتار وجود ندارد، وای به حالی که در یک مجلس غیرعلنی نسبت به مذاکره اقدام کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
واکنششان را اخیرا دیده ایم
با کله میزنن دماغشو میشکنن حتی اگه پلیس باشه
از بس با دنیا ارتباط نداشتیم شدیم مثل انسانهای غارنشین و اولیه

رفتارهای هیجانی ذوق زدگی بی فکری ندید بدید بازی خودنمایی همه و همه حاصل فرهنگ انزوا و خود رو تافته جدا بافته دونستن و یک رفتار خودمانی زننده حتی گاهی لودگی و لمپنیسم هست که حتی در رسمی ترین محافلمان هم به چشم میخورد.
وارد ادارات که میشوید 90 درصد کارکنان و حتی دیده ام گاهی روسا با دمپایی تردد میکنن بدون اینکه از این رفتار شرمنده باشن توجیه هم اینه که از صبح پا تو کفش بوده و ...
یه جا کافیه نذری بدن چنان بی آبرو بازی شاهد هستید توجیه وحشی بازی و حرص زدن و هل دادن هم میشه اینکه غذای تبرک هست و یکی نیست بپرسه مثلا اگر تو صف بایستید و تو سر هم نزنید دیگه تبرک نیست
آموزش و پرورش هم که قربونش برم تنها چیزی که به آدمها یاد نمیده آداب معاشرت و مهارتهای اجتماعی و ادب و تربیت هست



خوب دیگه انتظار معجزه دارید؟!؟!
توقعی نیست و خیلی طبیعی است چون اینا نماینده اونان
خطاب به عکس اون حاج اقای نماینده که نمیشناسم
حاج اقا قبول باشد تقبل الله!!!
مردم ما سلفی دوست دارن به توچه تابناک حسود
جرا عکسها را شطزنجی کردید اینها که با افتخار با پلاسکو و ... عکس یادگاری می گیرند. بذارید به این افتخاراتشان بنازند چرا این بیجاره ها را از این مطرح شدن محروم میکنید؟!!!
شهدای عزیزشرمنده ایم دعاکنیدبساط اینها ازروی زمین جمع شود
شانس آوردیم ایوانکا ترامپ نیومده بود تهران!!!
مجلس گشت ارشاد نداره ؟
این نمایندهارو همین مردم فرستادن مجلس دیگه
از اون آقای رحیمی که یکروز تو اسارت به زن هندی میگفت ای زن از فاطمه به تو این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است پس چی شد آقااا
اگر قرار باشه برای کاری مراجعه کنین به دفتر این آقایون(مردمی از حوزه انتخابیه خودشون) اکثر این بزرگواران با اخم وقیافه گرفتن برخورد میکنن. خنده هاشون فقط برا بعضی ها!! تا بناگوش باز میشه.
فرهنگ مردم کوچه بازار بسیار بالاتر از این بدبختهاست. یادمه کاترین اشتون اومد بازار اصفهان اصلا همچین برخوردهایی از مردم ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
موافقم .
مجلس عصاره ملته. ملتی که این عصاره اش باشه، تفاله اش چی خواهد بود؟
بقول آشنا مشکل این آقایان فرهنگی است.لطفا یک 5واحدی فرهنگ و یک 10 واحدی غرور ملی برای این آقایان بگذارید تا پاس کنند.
از مردم عادی چه انتظاری است وقتی این به اصطلاح نمایندگان بی شعور و بی شخصیت و خدا نشناس بی غیرت چنین می کنند
بقیه اعضای مجلس برای حفظ آبرو باید یک حرکتی کنند
تا رسیدن به بلوغ فرهنگی وشایسته سالاری راه درازی در پیش داریم
همين سايتاي خبري شاهزاده گان عربستان رو مسخره ميکردند که تو سفر ترامپ مثل زن خارجي نديده رفتار مي کردند. ولي شواهد نشون ميده که سياست مداران ما هم زن خارجي نديدند!!! اينم يک وجه مشترک ما با کشورهاي عربي!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل