بازدید 1710

سفیر سابق روسیه: گفتگوها با «مایکل فلین»بسیار شفاف بود

سفیر سابق روسیه در واشنگتن می گوید که گفتگوهای وی با مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید، «کاملاً شفاف» بوده است.
کد خبر: ۷۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱ 06 August 2017
سفیر سابق روسیه در واشنگتن می گوید که گفتگوهای وی با مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید، «کاملاً شفاف» بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ـ«سرگئی کیسلیاک» سفیر سابق روسیه در واشنگتن روز شنبه اظهار داشت که گفتگوهای وی با «مایکل فلین» مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید پیرامون همکاری دوجانبه میان روسیه و آمریکا، «کاملاً شفاف» بوده است.

«سرگئی کیسلیاک» که دوران سفارت خود در واشنگتن را در ماه ژوئیه به پایان رساند، در پرونده تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در خصوص مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همچنان یک شخصیت مهم و کلیدی بشمار می رود.

شایان ذکر است که در پی علنی شدن قصور مایکل فلین در افشای محتوای مکالمات خود با سرگئی کیسلیاک و تلاش برای گمراه ساختن «مایک پنس» مشاور رئیس جمهور آمریکا در مورد این دیدارها، این مشاور امنیت ملی کاخ سفید مجبور به استعفاء شد.

کیسلیاک در مصاحبه ای در تلویزیون روسیه گفت: «ما [من و مایکل فلین] در مورد ساده ترین موضوعات صحبت کردیم... اما این ارتباط درست، بی سروصدا و کاملاً شفاف بود. در هر صورت، هیچ اطلاعات مخفیانه و سری از جانب ما وجود ندارد».

وی در ادامه افزود: «موضوعاتی وجود دارند که برای همکاری میان روسیه و آمریکا از  اهمیت برخوردارند، که مهمتر از همه آنها موضوع تروریسم است. و این یکی از موضوعاتی بود که ما درمورد آن بحث و گفتگو کردیم».

گفتنی است که روزنامه «واشنگتن پست» اواخر ماه مه گذشته از رایزنی «مایکل فلین» مشاور امنیتی سابق کاخ سفید با کیسلیاک برای ایجاد خط ارتباطی محرمانه با روسیه خبر داده بود، و اندکی بعد این رسانه آمریکایی مدعی شد که «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ نیز در این رایزنی ها دخیل بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل