بازدید 6685
خوانده می‌شوید؛

برای کاهش کودک‌آزاری‌های سریالی این چند وقت چه باید کرد؟

چند هفته‌ای است، در میان اخبار مهم و پر بحث خبرگزاری‌ها، اخبار مربوط به کودک آزاری، بیش از پیش خودنمایی می‌کند. روی دادن یک اتفاق ناگوار برای کودک شش ساله‌ای در پارس‌آباد مغان و پس از آن، تکرار حادثه‌ای دیگر برای یک کودک پنج ساله در اراک ـ که هر دو منجر به مرگ این دو کودک شد ـ موجب گشت بار دیگر، لزوم توجه به آموزش صحیح کوکان و مبارزه با کودک‌آزاری مورد توجه واقع شود.
کد خبر: ۷۱۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 01 August 2017
چند هفته‌ای است، در میان اخبار مهم و پر بحث خبرگزاری‌ها، اخبار مربوط به کودک آزاری، بیش از پیش خودنمایی می‌کند. روی دادن یک اتفاق ناگوار برای کودک شش ساله‌ای در پارس‌آباد مغان و پس از آن، تکرار حادثه‌ای دیگر برای یک کودک پنج ساله در اراک ـ که هر دو منجر به مرگ این دو کودک شد ـ موجب گشت بار دیگر، لزوم توجه به آموزش صحیح کوکان و مبارزه با کودک‌آزاری مورد توجه واقع شود.

طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ـ که این روزها بحث کودک آزاری و حمایت از کودکان را به مجلس کشانده ـ با اشاره به بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان، می‌گوید: بیش از ۴۲ درصد از موارد کودک‌آزاری در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و کودکانی که در خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض کودک‌آزاری هستند.

از روز انتشار اخبار درباره آتنا و سپس پریا، دو کودکی که در ماه گذشته در اثر کودک‌آزاری جان باختند، بسیاری بر این باور بودند، نباید این دست اخبار را در رسانه‌ها فریاد زد، چون موجب گسترش این گونه اعمال مجرمانه می‌شود. در سوی مقابل اما بسیاری از منتقدان این روش،  سرپوش گذاشتن را مهم‌ترین حربه برای کودک‌آزارها می‌دانند و معتقدند، ترس از بیان این موارد، موجب گستاخ‌تر شدن متجاوزان می‌شود، به ویژه اینکه بسیاری از موارد کودک آزاری در خانه و توسط افراد خانواده انجام می‌شود و اگر این فضا برای برملا شدن آن را از بین ببریم، در واقع محیط را برای کودک‌آزارها امن کرده‌ایم.

البته موضوع لزوم آموزش جدی به کودکان هم مطرح است. بسیاری بر این باورند، باید در سیستم آموزشی به کودکان آموزش و آگاهی داده شود تا هم از خود محافظت کنند و هم در صورت بروز هر گونه اتفاق، آن را به کسی اطلاع دهند.

اکنون می خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم؛
 
* برای کاهش کودک‌آزاری‌های سریالی این چند وقت چه باید کرد؟

* چرا جامعه به سمتی می‌رود که شاهد رویدادهای فراوانی از این دست هستیم؟

* نقش آموزش در تصحیح این رفتار تا چه میزان است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۳۳
همه‌اش از گور سند ۲۰۳۰ بلند میشه
خدا رو شکر جلوی این سند ننگین گرفته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
اگه داری مسخره بازی در میاری که برو تکلیفت رو با خودت و شخصیت بی معنیت مشخص کن اگر هم شوخی نمی کنی لطفا برای رضای خدا هم که شده یک بار متن سند رو دانلود کن و مطالعه کن ببین که چی رو به چی داری ارتباط می دهی
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
بازم دست آمريكا توي كاره؟ بابا طرف شيشه ايه بچه رو اذيت ميكنه و يا دچاره فشار و فقر رو بد بختيه دق دلش رو سره بچه بي دفاع خالي ميكنه چكاره سند 2030 داره!!!!! اينكه قانونهاي ما بازدارنده نيست چكاره 2030 داره؟ اينكه توي مملكت ما بچه ماله پدر محصوب ميشه و ماله جامعه نيست چكاره 2030 داره؟ اينكه اگر بهيار بدونه بچه توي خونه داره شكنجه ميشه اما پدر حاضر نيست بفرستش بهزيستي پس بهيار نميتونه قانونا كاري براش بكنه تا مراحلش طي بشه هم كلي زمان ميبره چكاره 2030 داره؟ تا كي همش آمريكا و اروپا ؟قديمي شده ديگه بابا. كمي قبول كنيم خودمونم مشكل داريم.
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
آسپرین دکتر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
این سند کمتر از یکسال که داره راجع بهش بحث میشه، آیا قبل از این کودک /نوجوان آزاری نبوده ؟؟؟؟ ،
تعارف را کنار بگذاریم و بدون پرده سخن بگوییم و هر بحثی را سیاسی نکنیم و قبول داشته باشیم که جامعه ما بیمار است.
به نظر من مشکل جنسی در جامعه ما اولین مشکل موجود قبل از مشکلات اقتصادی و معیشتی می باشد و با راهنمایی مراجع وبزرگان باید حل شود و نه اینکه صورت مسئله پاک شود .
سالانه میلیاردها تومان به خاطر همین مشکل ارز از کشور خارج می شود .
مشکل جنسی تا حل نشود مردم بیمار خواهند ماند . بسیاری از قتل ها بیماری ها درگیری ها خودکشی ها ازدواج ها ناموفق بزهکاری تجاوز جرم خشونت از همین سرکوب امیال جنسی می باشد .
حالا شاید دوستان بخواهند صورت مسئله را پاک کنند وبگویند ما یک کشور اسلامی هستیم و....
در جواب باید بگویم که اسلام دین کاملی هست وحتما" برای برطرف کردن این مشکل راه حل دارد ولی ما متاسفانه توجه نمی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
جالبه خیلی از سایتها هم برای افزایش آمار بازدید ی دست می گذارند روی همین ضعف ایرانها
مثلا تیتر می زنند "کار بی شرمانه دختر دانش آموز در کلاس درس+عکس" بعد وقتی وارد خبر میشی میبینی یه عکس گذاشته دختره داره با یک جسم تیز روی میز تحریر خط میکشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
راست میگه! خبر کار بی شرمانه رو من دیدم خخخخ
وضعیت جامعه به لحاظ تردد آزادانه معتادان و شیشه ای ها و دزدها و . . . اصلا خوب نیست نخستین کار آن است که سرو سامان اساسی به این وضع داده شود که محال است مسئولین فعلی همتی در این مورد داشته باشند!
دستگاههای فرهنگی ما هم که بسیار منفعلانه عمل می کنند هنوز که هنوزه کل کار فرهنگی ما با بچه ها شده آموزش قران و احترام به بزرگترها و دروغ نگفتن و . . .
اینها همه جزء واجبات هستند ولی آداب اجتماعی، شناخت بدن، نحوه تعامل با غریبه ها، ارتباط با جنس مخالف و ... همه و همه جزء مواردی هستند که باید آموزش داد
بنابراین می ماند آموزش والدین به فرزندان، باید پدر و مادرها خودشان به بچه ها همه چیز را متناسب با سن و زمانه آموزش دهند
بسمه تعالی
سرپرستان این کودکان، از سطح فهم و ناآگاهی در رنج هستند. و گاها اختلافات شدید و متارکه باعث قربانی شدن کودک میشود.
بیشتر این کودک آزاری ها برای بچه هایی است که دارای والدین معتاد یا دارای مشکلات روانی است. باید این نوع والدین شناسایی شوند و از طرف دیگر باید از افرادی که می خواهند ازدواج کنند تست دقیق روانی و اعتیاد گرفته شود.
ضمنا بچه های خیابانی و کودکان کار هم سروسامان داده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
به طور کلی درست می گویید ولی وجدانا یه نگاه به چهره پدر و مادر بنیتا بیانداز ببین با گفته شما تطابق
داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
الویت با اصلاح والدین است چون در نهایت اگر خانواده خوب باشه افراد دزد و متجاوز هم کمتر در جامعه جولان می دهند
خانواده ها باید مراقب باشن در درجه اول.ازدواج دوم با هر آدم و به هر قیمی درست نیست.رها کردن بچه اشتباه حتی برای چند لحظه.بچه قدرت دفاع نداره بسیار باید مراقب بچه ها بود
با سلام عومل مختلفی در بروز این پدیده دخیل است .ابتدا فرهنگ سازی در خانواده ولزوم تعیین حدود مجاز در خانواده ها .عدم رد وبدل شدن تمام حرف ها در مقابل کودکان -ننشستن کودکان در جمع بزرگان درتمام محافل - ندادن امتیازات متعدد به کودکان - جلوگیری ازبلوغ زود رس چه ذهنی چه جسمی-سپس توجه به نقش پرورش در اموزش وپرورش ومدرسه ،که متاسفانه به هیچ وجه به این مهم توجه نمی شود - وساده وارزان بودن تحمل کیفر وجرائم اولیه که باعث می شود ،نقش باز دارندگی بی اثر ویا کم اثر شود .ودر اخر حتی اگر تمام این موارد رعایت شوند ،با زهم هستند افراد مریضی که باید شناخته شوند ،لزوم توجه به بهداشت روان ،بررسی روحی وروانی دانش اموزان در مقاطع مختلف بویژه در مقاطع راهنمایی ودبیرستان.در 40 سال پیش مشاور در مدارس حضور داشت .باید وضع خانوادگی.اخلاقی ،روحی وتنش های موجود در خانواده دانش اموز همواره رصد شود تا در صورت وجود نا هنجاری ها،یا در مان شود ویا فرد شناخته شده ومراقبت گردد .همچنین توجه به کودکان کار وبی سرپرست که بدون تحصیل در جامعه پراکنده اند ودر مقابل تعرض های خاموشی که به انها می شود .در اینده زمینه ، برای تغییر ازشکل مفعول به فاعل ،با انگیزه انتقام وفرار از تحقیر را فراهم می سازد .
سند2030
سانسور خبری رو متوقف کنید و دست از کتمان بردارید....
آموزش مقابله و برخورد با این مسایل رو به کودکان و خانواده در اولویت قرار بدین...
فرهنگ رفتن پیش مشاور و روانشناس رو جا بندازید...
در هنگام مواجه شدن با این موارد پوشش خبری سراسری داشته باشید تا از شایعه سازی پرهیز بشه و مردم هم کمک کنن...
از تجربیات سایر کشورها هم استفاده کنین...
2
مربوط به برجام میشه. دقت کنید سند برجام تو کاره.
ما این چند وقت رو صبر می کنیم تا ببینیم چی میشه. بعد هم صبر میکنیم تا ببینیم قانون گوزار ببخشید قانون گذار چه کار وکونه. بعد هم صبر میکنیم تا ببینیم اجرا کننده و بعد هم ناظر چه کار وکونه. همین دیگه دیدید آقا برجام نه نه خانم برجامه مقصره!!!
هیچ کاری که نمیتونید کنید. فقط شبکه های پیام رسان رو فیلتر کنید تا مردم خبردار نشن. بهترین کار
اموزش از صداوسیما.مراقبت والدین حساسیت رسانه ها و قوه قضاییه به کودک آزاری و داشتن پلیس متخصص کشف این جرایم بسیار برای یک جامعه مهم است.
با سلام مشکلات بیکاری وازدواج و معیشت مضرات سرقت خشونت و حل نشدن مشکلات سر کش جنسی وعدم اگاهی و توجه نکردن جامعه ودولتها روزبروز مشکلات را دو چندان میکند واگر اگاهی واقعی نباشد انسان از ان حالت انسانیت خارج میشود و حتی خانواده خودش رانمیشناسد و جریح میشود
بررسی بحران های اجتماعی موجود نیازمند تشکیل انجمنی قابل و توانمند است که به واقعیات موجود جامعه واقف باشند و از تصورات اتوپیایی دوری کنند. مساله ای که روز به روز بیشتر خودنمایی می کند آن است که دولت-ملت این سرزمین روندی نزولی را در پیش گرفته است. ارکان وحدت در سطح ملی تضعیف شده اند یا از دست رفته اند. بحران هوبت گریبان مان را گرفته و نمی توانیم پلی میان ایرانی بودن و اسلامی بودن ایجاد کنیم.
از طرفی دیگر رشد رسانه های ارتباط جمعی بازتاب حفره های اجتماعی را سریع تر از گذشته میسر ساخته اند، همچنین، همچون تمام زمینه ها مساله ی ما ضعف در کار علمی است، نتیجه آنکه بیشتر زمینه ها آمار و اطلاعات مناسبی در اختیار نداریم تا در صورت لزوم به آنها مراجعه کنیم. مبحث تربیت هم جای بحث فراوان دارد. ما میان خود محوری و خدا محوری در الگوی تربیت مان مانده ایم. هر کدام از این الگوها دارای مقتضیات خاص خود هستند و نتایج مختص به خود را باعث می شوند. اساساً ما در درک اسلام و تعالیم پیامبر اکرم دچار کج فهمی هایی شده ایم که متعاقباً نتوانسته ایم به خوبی آنها را معرفی و تبلیغ کنیم. مذهبی که سراسر آکنده از محبت و رحمت و اخوت است به شکلی تیره و عبوث به جامعه ارایه شده، تا آنجا که بر مبنای واقعیات دیگر ارزش های مذهبی در میان آحاد جامعه به عنوان هنجار به حساب نمی آید. ما ابتدا باید خودمان را بیابیم تا بتوانیم با بحران ها مقابله کنیم وگرنه هر بار باید کاسه ی چه کنم به دست گیریم و زانوی غم به بغل، گیج و گنگ به انتظار راه حلی بنشینیم.
امید که خداوند تعالی راه گشایی عنایت بفرماید.
باید حداقل یه سند مثل 2030 تهیه کنیم+ آموزش همگانی از سنین بسیار پایین (4 سالگی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
استغفرالله دیگه چی؟
لازمه هر کاری در این مملکت دوری از نگاه سیاسی به موضوعات هست-این سیاسی بازی و سیاسی کاری پدر مردم رو درآورده و با این روش سنگ روی سنگ بند نمیشه
شغل فراهم کرد.درآمد مردم رو زیاد کرد.یارانه رو قطع نکرد.
پاسخ ها
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
یعنی هر کی بیکار باشه ویارانه اش قطع بشه می ره بچه هشت ماهه رو می زاره تو ماشین !!!!
نظر کارشناسی بدین لطفا" مردم همیشه در صحنه یه لحظه فکر کنین دارین زیر پست مسی پیغام محبت امیز می زارین!
کودک آزاری فقط تماس جنسی توی سن پایین نیست. هر نوع خشونت چه کلامی چه رفتاری که توی روحیه کودک اثر منفی به جا بگذاره نوعی کودک آزاری محسوب میشه. دلایل هم تقریبا مشخصه. جامعه ما به شدت به سمت منفی گرایی میره. اون هم بخاطر شرایط بد اقتصادی و اجتماعی هست. معضلاتی مثل بیکاری و طلاق چیزی نیست که کسی بتواند منکر کند. جامعه ایران رو به سمت افسردگی و عدم اعتماده. من پدر از شدت خستگی کار روزانه خیلی وقتا حتی حوصله صحبت کردن با افراد خانوادم و ندارم. آستانه تحمل مردم به پایین ترین حد رسیده. متاسفانه مسئولین هم به فکر جناح بازی هستند. مملکت به شدت از نظر مدیریتی به مشکل خورده. متاسفانه اگه شرایط به همین روال پیش بره وضعیت از این هم بدتر میشه....
غربگراها ریختن دارن از سند 2030 و آموزش مسایل نامربوط به کودکان دفاع می کنند.
چرا از هر مسئله ای می خواهید سو استفاده کنید و حرف خودتون رو بزنید.
اعتیاد و مشکلات اقتصادی و روانی جامعه با آموزش مسایل غیر متعارف به کودکان حل نمی شه و این مسایل هیچ ارتباطی با هم ندارند بلکه وظیفه دولت هست که این مشکلات رو برطرف کنه و فرهنگ دینی باید در جامعه ترویج بشه نه فرهنگ دیکته شده توسط لیبرالها.
باید تغییرات اساسی در قوانین کودک آزاری و همچنین در ساختنار قوه قضائیه و نیروی انتظامی خصوصا پلیس اگاهی صورت پذیرد.
بهبود معیشت مردم و خانواده ها
کاهش آمار طلاق
تصویب لایحه حمایت از کودکان
اجرای سند 2030 در بخش آموزش
خیلی از ما بزرگتر ها هم در دوران نوجوانی رفتارهای زشتی در جامعه دیده ایم خود من در سن حدود 15 سالگی یکبار جلوی سینمای روبروی مدرسه مان یکبار هم توی اتوبوس گیر همچین آدمهای مریضی افتادم که خوشبختانه چون سنم خیلی کم نبود و میدونستم قضیه از چه قراره زود فرار کردم
من یک پیشنهاد خیلی بکر دارم که انتظار دارم نشریه وزین تابناک عنایت فرموده و نظرم را منتشر کند با تشکر

با توجه به اینکه در سالهای اخیر تفکیک دختران و پسران در اتوبوسها و در دانشگاهاا و .... باعث کاهش آمار فساد و فحشا در جامعه شده پیشنهاد دارم همین تفکیک را بین افراد زیر 15 سال و بالای 15 سال به نحو جدی انجام دهند به صورتی که این دو گروه در هیچ محفلی از جمله پارک سینما میهمانی ها و حتی پیاده رو و اتوبوس های عمومی هم جدا از هم باشند تا جامعه ای سالم و به دور از هرگونه فساد و بی بند و باری داشته باشیم انشاالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی