بازدید 18610

دزدی‌های عجیب از ستاره‌های بزرگ

کد خبر: ۷۱۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 31 July 2017
چه چیز بدتر از این است که وقتی به خانه یا خودرویتان می‌رسید، متوجه شوید نه تنها فردی وارد خانه یا خودروی شما شده، بلکه بخشی از گران بهاترین دارایی‌تان را هم به سرقت برده است!
 
به گزارش روزنامه خراسان، سلبریتی‌های دنیای هنر و ورزش هم، با وجود سیستم‌های بسیار قوی امنیتی که معمولا در خانه‌ها و خودروهایشان دارند، مورد سرقت قرار می‌گیرند. معمولا هم عکس‌های پرزرق و برق این ستاره‌ها در خانه‌های مجلل و با خودروهای لوکس و جواهرات گران‌قیمتشان، سارقان را وسوسه می‌کند و گاهی همین عکس‌های اینستاگرام و روزنامه‌ها و مجلات به سارقان کمک می‌کند تا بدانند کدام ستاره، این روزها درخانه نیست و سفر است یا باید به سراغ کدام ستاره بروند تا پول بیشتری به جیب بزنند.
 
اتفاقی که در روزهای اخیـر برای «جان‌تری»، ستاره فوتبال انگلیس افتاد و کاپیتان سابق تیم‌ملی انگلستان با پست کردن عکسی از خود و همسرش در اینستاگرام دچار دردسرهای جدی شد. این عکس که آن ها را در سفر و پیست اسکی نشان می‌داد باعث شد که سارقان به خالی بودن عمارت 5 میلیون پوندی محل زندگی وی پی ببرند و به سراغ آن بروند. سه سارق، اتاق خواب زوج انگلیسی را برای بازکردن یک گاوصندوق، حسابی به هم ریختند و خراب کردند. دزدان یکی از جام‌های جان‌تری، بیش از 220 هزار پوند جواهر، مبلغ قابل توجهی پول نقد، یک نسخه امضا شده از چاپ اول کتاب هری پاتر به ارزش 18 هزار پوند و تعدادی از کیف دستی‌های همسرش به قیمت 126 هزار پوند را به سرقت بردند. البته با شکایت جان تری و پس از دستگیری، سارقان محکوم شدند. با این مقدمه و به همین بهانه، امروز سرکی می‌کشیم به ماجراهای مشابه و چهره‌های دنیای ورزش و هنر که مورد دستبرد واقع شدند.

عادل فردوسی‌پور، سرقت از منزل

یکی از آن دزدی های مشهور دنیای فوتبال ایران، دستبرد به آپارتمان «عادل فردوسی پور» بود. سال 87 وقتی خانواده فردوسی پور از یک مسافرت کوتاه به منزل برمی گردند، متوجه تغییراتی در داخل آپارتمان می شوند و این موضوع را فورا با پلیس در میان می گذارند و پلیس هم سرقت از منزل را تایید می کند. منتها به محض این که چنین خبری به دست رسانه ها رسید، خسارت وارده به عادل در این دزدی، چیزی حدود 500 میلیون تومان بیان شد! البته مجری سرشناس برنامه 90 در مصاحبه ای گفت: «من این ارقام را کاملا تکذیب می کنم. واقعا نمی دانم چرا برخی فکر کردند من در خانه ام چیزی به قیمت 500 میلیون تومان دارم. تمام وسایلی که از منزل من به سرقت رفت، چند تابلو، چند تخته فرش و چند عدد سکه بهار آزادی بود که به عنوان جایزه و یادگاری گرفته بودم، همین!»

علی پروین، سرقت از خودرو

زمانی «علی پروین» یا همان سلطان پرسپولیسی ها در اوج شهرت و محبوبیت بود و تمام مردم ایران او را می شناختند و چنان قدرتی داشت که اگر پرسپولیسی ها در یک بازی امتیاز از دست می دادند، دیگر حساب بازیکنان با کرام‌الکاتبین بود! اواخر دهه 70 شمسی، پروین برای تعطیلات آخر هفته راهی شمال شد. او صاحب یک ویلای شیک و لوکس در رامسر است و در شرایطی که مشغول استراحت در ویلای شخصی اش بود، متوجه شد که یک دزد جسور هر چهار چرخ بنز محبوبش را باز کرده است. کسی که جرئت کند به خودروی علی پروین دستبرد بزند، یا خیلی ساده و بی‌خیال است یا خیلی قالتاق و هفت‌خط!

ایمان مبعلی، سرقت مسلحانه پول نقد!

تا پیش از این سابقه نداشته کسی با پرچم یک باشگاه، از بازیکن آن تیم زورگیری کند. ماجرای سرقت از «ایمان مبعلی» یک اتفاق عجیب و بی سابقه در فوتبال ایران بود. مبعلی پس از پایان تمرین تیمش در سال 89 وقتی از در اصلی استادیوم آزادی خارج شد، فردی را دید که کنار اتوبان، پرچم آبی در دست گرفته است و می‌خواهد از او عکس و امضا بگیرد. ایمان هم که فکر می‌کرد با یکی از طرفداران واقعی استقلال روبه رو است، خودروی خود را متوقف کرد و از آن پیاده شد تا با این هوادار عکس بگیرد و در ادامه، او را سوار خودروی خود کرد تا به مقصد برساند، اما وسط راه، این فرد تفنگی از کیف خود بیرون می آورد و به سمت مبعلی می گیرد و می گوید چون فرزندش بیمار است، به پول احتیاج دارد و اگر مبعلی پول ندهد، شلیک می‌کند! سرانجام مبعلی تمام پولی را که همراه خود داشت (250 هزار تومان) به او می دهد تا از دست این هوادارنما! رها شود.  

جیسون ویلیامز، سرقت 150 هزار دلاری

خانه «جیسون ویلیامز»، ستاره سابق بسکتبال آمریکا و معروف به «شکلات سفید» هم از شر سارقان در امان نماند. زمانی که وی به دلیل سفر، خانه اش در کارولینای جنوبی را ترک کرده بود، دزدان فرصت را غنیمت شمردند و راه خود را به سکونتگاه بسکتبالیست آمریکایی باز کردند. بیش از 150 هزار دلار لوازم الکترونیک، جواهرات و یادگاری های ورزشی، توجه سارقان را جلب کرد و از منزل ویلیامز غیب شدند. همسر ویلیامز درباره این سرقت اعلام کرده بود که یادگاری های ورزشی برای آن ها از پول اهمیت بیشتری دارد و او به هر قیمتی می خواهد این یادگاری ها به خانواده شان برگردانده شود. این یادگاری ها شامل چوب های گلف و شورت های ورزشی امضا شده توسط ورزشکاران بزرگ بود.  

استیو جابز، سرقت 70 هزار دلاری

حتی آدم های معروف مرده هم از شر دزدان در امان نیستند. در سال 2012، خانه «استیو جابز» مرحوم که در پالوآلتوی کالیفرنیا قرار دارد، توسط فردی 35 ساله به نام «کارلم مک فارلین» مورد سرقت واقع شد. وی حدود 70 هزار دلار جواهر و تجهیزات الکترونیک شامل 6 آی پد و آیپاد، 2 آیفون، یک باکس تلویزیون اپل و یک مک‌بوک را به سرقت برد. جالب آن که مک فارلین به عنوان یادگاری، گواهی نامه رانندگی استیو جابز را هم برداشت. دزدی زمانی انجام گرفت که خانه استیو جابز در حال بازسازی بود و در نتیجه کسی در آن زندگی نمی کرد. دستگیر کردن مک فارلین خیلی دشوار نبود. زمانی که او تجهیزات به سرقت برده را روشن کرد، یکی از رایانه ها برای انجام به روزرسانی، به سرورهای شرکت اپل متصل شد. اداره پلیس از همین طریق توانست اقلام به سرقت رفته را ردگیری و سارق را دستگیر کند.

اورلاندو بلوم، سرقت 500 هزار دلاری

اگر طرفدار فیلم های فانتزی و حماسی باشید بدون شک «اورلاندو بلوم» را می شناسید. بلوم به خاطر نقش های متفاوتش در فیلم های ارباب حلقه ها، دزدان دریایی کارائیب و هابیت، شهرت فراوانی در هالیوود کسب کرده است. قدرت های ماورایی او در فیلم های تخیلی، هیچ گاه در زندگی حقیقی به کمکش نیامدند تا او هم به یکی از بدشانس ترین قربانیان دزدی های کلان تبدیل شود. زمانی که بلوم برای سفری کاری در نیویورک به سر می برد، دزدان نیمه شب و از پنجره وارد خانه اش شدند و حدود 500 هزار دلار از وسایلش را به سرقت بردند. در میان اموال به سرقت رفته، می توان به جواهرات، چند ساعت رولکس، آثار هنری، یک کیف بزرگ مارک لویی ویتون و حتی لباس های زیرش اشاره کرد. در دزدی از خانه اورلاندو بلوم، «الکسیس نیرس» مجری یکی از برنامه های تلویزیونی آمریکا به نام «نسبتا وحشی» متهم شناخته و دستگیر شد. وی که ادعا می کرد در زمان وقوع جرم در حالت طبیعی نبوده، به 180 روز زندان، سه سال تعلیق مراقبتی و جریمه ای به مبلغ 600 هزار دلار محکوم شد.

کریستین دانست، سرقت 15 هزار دلاری

اکثر سینمادوستان «کریستین دانست» را به واسطه بازی در نقش معشوقه اسپایدرمن می شناسند. پنت هاوسِ کریستین دانست در هتل بزرگ مانهاتان در نیویورک مورد سرقت دزدانی نه چندان حرفه ای قرار گرفت. در مجموع حدود 15 هزار دلار از منزل دانست ربوده شد که 13 هزار دلار آن، فقط کیف دستی های گران قیمت وی بود! بقیه اجناس به سرقت رفته شامل گوشی موبایل، کارت اعتباری، آیپاد، دوربین های دیجیتال و کارت شناسایی فیلم اسپایدرمن بود. البته خوبی ستاره بودن این  است که کریستین دانست با وجود در اختیار نداشتن کارت شناسایی، توانست روز بعد سر صحنه فیلم برداری اسپایدرمن حاضر شود. به لطف دوربین های امنیتی هتل، دزدها دستگیر شدند و اموال خانم دانست به وی بازگردانده شد. چندی پیش مشابه همین اتفاق، برای «کیـم کارداشیان» در یکی از سوئیت‌های لوکس یک هتل گران قیمت افتاد و بخش زیادی از جواهرات او توسط دزدان هتل، به سرقت رفت.

فلاویـو لوپز، سرقتِ دلار

سال 91 قرار داد «فلاویو لوپز» هافبک پرتغالی با باشگاه تراکتورسازی به صورت ارزی بسته شده بود و پول هایش را به شکل دلار و نقدی دریافت و در آپارتمان محل زندگی اش نگهداری می‌کرد. او که بعد از برگشت از یک اردوی تیمی به تبریز، متوجه شد در آپارتمانش شکسته است، در این باره می گوید: «دقیقا نمی دانستم چه اتفاقی افتاده، ولی به آرامی وارد آپارتمان شدم. فکرش را نمی کردم دزد وارد چنین ساختمانی شده باشد؛ زیرا امنیت ساختمان ما فوق العاده بود. اتاق ها و سالن را گشتم و متوجه شدم دزد، فقط در پی دلارها بوده و از آنجا که دلارهایم را زیر تخت و جایی که هیچ کس فکرش را نمی کرد گذاشته بودم، با دست خالی از آپارتمانم رفته بود.»

علی دایی، سرقت تلفن‌همراه

«علی دایی» هم از آن چهره هایی است که چپ و راست با دزدها برخورد داشته.ماجرا برمی گردد به تصادف شدیدی که قبل از نوروز سال 1390 برای دایی رخ داد. او که از اصفهان راهی تهران بود، به خاطر سرعت بسیار زیاد، نزدیکی های کاشان دچار سانحه شد و خدا خیلی دوستش داشت که دوباره به زندگی برگشت. آن شب، گوشی تلفن گران قیمت علی دایی گم شد و دیگر هرگز آن را پیدا نکرد تا شایعه دزدیده شدن این گوشی تلفن توسط برخی از حاضران در محل سانحه تصادف به گوش رسید. تقابل بعدی دایی و سارقان هم به یک درگیری وسط خیابان مربوط می شود. علی دایی برای انجام کاری شخصی، راهی یک بیمارستان در منطقه فرمانیه می شود و در راه بازگشت به خانه، دو موتورسوار زورگیر، به سمتش حمله می کنند تا زنجیر او را به سرقت ببرند اما  کاپیتان سابق تیم ملی که هنوز روی فرم است، با چند ضربه اساسی، جواب دزدها را می دهد و سارقان فرار را برقرار ترجیح می دهند.

پریناز ایزدیار، سرقتِ کیف و مدارک

فرقی ندارد یکی از مردم عادی باشی یا یکی از ستاره های سینما. فقط کافی است کمی بی دقتی کنی تا مورد حمله کیف قاپ ها قرار بگیری. یکی از ستاره هایی که در معرض این حمله ها قرار گرفته، خانم «پریناز ایزدیار» است. ایزدیار سال 95، در حالی که آخر شب به دنبال دوستش در فرمانیه می رود، مورد حمله دو دزد موتور سوار قرار می گیرد. او درباره این موضوع گفته: «برای رسیدن به محل مورد نظرم، شیشه سمت راست ماشین را پایین داده بودم تا آدرس بپرسم و متاسفانه فراموش کردم شیشه را بالا بکشم. طبق عادت کیفم روی صندلی جلو بود که دیدم یک نفر از پشت به ماشین نزدیک می شود. فکر کردم دوستم است چون تاریک بود. در یک لحظه جوانی از شیشه تا کمر داخل خودرویم شد و کیفم را قاپید. کیف را گرفتم ولی آن جوان یک مشت به من زد و کیف را با خودش برد و کمی جلوتر، روی ترک یک موتور پرید و با همدستش فرار کردند.» خیلی زود سارقان کیف پریناز ایزدیار دستگیرشدند، اما به گفته او نه از کیف خبری شد و نه از مدارکی که داخل کیف بود.

کارلوس کیروش، سرقتِ کت و شلوار برند

«کارلوس کیروش» هم از حمله دزدان بی نصیب نبوده. یک بار سال 93 کت و شلوار زیبا و گران قیمتش را از داخل خودرو دزدیدند و بار دیگر در سال 95، لباس تمرین این مربی پرتغالی را. کیروش بعد از این دو اتفاق، محتاط تر شده و بیشتر از قبل از وسایلش مراقبت می کند. البته پیش از این، در سال 89 چنین اتفاقی برای «افشین قطبی» هم پیش آمد و سارقان توانستند به راحتیِ آب خوردن، همه لباس های مارک دار و گران قیمتی را که قطبی در تمرینات تیم ملی می پوشید بدزدند.

لیندزی لوهان، سرقت 130 هزار دلاری

 «لیندزی لوهان»، بازیگر نام آشنای سینما هم از قربانیان گروه معروف «بلینگ رینگ» است. دزدها در روز روشن وارد خانه لوهان در منطقه اعیان نشین بورلی هیلز شدند. وقتی وی پس از پایان کار به منزل بازگشت با خانه ای به هم ریخته و شلوغ مواجه شد. سارقان از یک در که قفل نشده بود وارد شده و حدود 130 هزار دلار از اموال لوهان را به سرقت برده بودند. اقلام به سرقت رفته شامل جواهرات، دو ساعت مچی، یک کیف دستی، تعدادی تابلوی نقاشی، یک کت خز که به صورت ویژه برای خانم بازیگر دوخته شده بود و یک گردنبند مارک شَنِل بود. دوربین های امنیتی، ورود سه غریبه به منزل لیندزی لوهان را نشان می داد. چند روز پس از این حادثه، اداره پلیس تصاویر دوربین ها را منتشر کرد و همین امر موجب دستگیری سارقان شد.

هدیه تهرانی، سرقت لپ‌تاپ و دوربین

هدیه تهرانی، سوپراستار دهه 80 سینمای ایران هم یکی دیگر از چهره‌هایی است که از دستبرد سارقان در امان نبوده. ماجرا از این قرار است که سال 86، در حالی که مادر خانم تهرانی در بیمارستان بستری بود و هدیه، به قصد ملاقات با او، خودرویش را با عجله جلوی بیمارستان پارک می کند و می رود، دزدی، لپ‌تاپ و دوربینش را از داخل خودرو به سرقت می برد. او در این باره می‌گوید: «خودرو را پارک کردم و به ملاقات مادرم رفتم، در زمان بازگشت متوجه شدم که لپ‌تاپ و دوربین دیجیتالم که محتوی  اطلاعات کاری و شخصی ام بود را به سرقت برده اند. عجیب این است که به دیگر اشیای قیمتی و پول که در خودرو بوده ، کاری نداشتند.»

جواد نکونام، سرقتِ استوک‌های خاص

«جواد نکونام» کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان و هافبک باتجربه استقلالی ها به دزدیده شدن استوک هایش (کفش های کتانی مخصوص فوتبال) عادت کرده است. او تقریبا در هر ماه، یک استوکش را به خاطر دزدی از دست داده! همه این استوک ها به کنار، نکونام هنوز هم از آن کتانی حرف می زند که شرکت نایک آن را به صورت اختصاصی برای او تولید کرده بود؛ استوکی که سه رنگِ پرچم کشورمان روی آن نقش بسته بود و در سال 92 به سرقت رفت!

فیروز کریمی، سرقتِ خودرو بنز

«فیروز کریمی» سرمربی نام آشنای فوتبال کشورمان، یک خاطره بامزه درباره دزدی مربوط به بیست سال قبل دارد. او که در آن زمان، به تازگی یک بنز شیک خریده بود، اصلا علاقه نداشت قرارداد خود را با باشگاهش تمدید کند و این موضوع را با مدیریت باشگاه در میان گذاشت، اما نیم ساعت بعد، بنزش را دزدیدند. کریمی چند روز به دنبال خودرواش گشت اما کوچک ترین ردی از آن بنز شیک پیدا نکرد و همین امر باعث شد به باشگاه برگردد و قراردادش را تمدید کند. هنوز دو ساعت از بستن قرارداد نگذشته بود که به کریمی خبر می دهند بنزش پیدا شده است و دیگر نیازی نیست نگران خودروی خود باشد!
 
--------------------------------------
منابع:

therichest.com

 thesun.co.uk  

 thesporter.com      

Dana.ir

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان