بازدید 4692

ثبت ۵ سررسید مثبت در بازار آتی سکه / نگاه جهانی طلا به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا

در معاملات در روز گذشته قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۰۴ درصد رشد، قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه با ۰.۰۴ درصد رشد، قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز نسبت به روز دوشنبه ۰.۰۸ درصد رشد، قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۰۵ درصد رشد و همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ هم با ۰.۰۴ درصد رشد داد و ستد شد.
کد خبر: ۷۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 26 July 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۲ هزار و ۱۸۰ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز به ۲۹۲ میلیارد ریال رسید. این در شرایطی است که روز گذشته طلای جهان بعد از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه در بازار تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و قبل از نشست فدرال رزرو با کاهش اندکی روبرو شد.

به این ترتیب قیمت طلای جهان در بازارهای آسیا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۵۲.۹۰ دلار رسید . فلز زرد دیروز با رسیدن به قیمت ۱۲۵۸.۷۹ دلار بالاترین قیمت از ۲۳ ژوئن را ثبت کرده بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا هم برای تحویل فوری در اگوست با ۰.۱ درصد کاهش به ارزش ۱۲۵۳.۳۰ دلار در هر اونس داد و ستد شد.

به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته ، هر ۵ سررسید مثبت بودند، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۰۴ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه رشد ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۳ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه ۰.۰۸ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۰۵ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۲۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ هم با ۰.۰۴ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزارتومان داد و ستد شد. (بورس کالای ایران)


نگاه جهانی طلا به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا

مدیر موسسه سرمایه گذاری تی اس لمبارد بر این باور است که مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. بر اساس این گزارش استیون بلیتز در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو آمریکا باشند. گرچه به نظر می رسد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر ندهد ولی تا حد زیادی سیاست های پولی این بانک طی ماه های آینده روشن خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر زمان افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو و آغاز برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری باشند. به نظر من انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی هفته های آینده می تواند تا حد زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو تاثیر گذار باشد. اعلام آمارهای نگران کننده نرخ تورم تاثیر زیادی بر تغییر نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد داشت.

اینکه فدرال رزرو آمریکا از چه زمانی قصد کاهش تراز مالی خود را دارد، می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته باشد.

به نظر می رسد سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا ژاپن کانادا و استرالیا نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

بانک مرکزی کانادا اخیرا برای نخستین بار در 7 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد ولی این مساله تاحد زیادی به آمارهای مهم اقتصادی به خصوص نرخ تورم بستگی خواهد داشت.

از سوی دیگر وضعیت تحولات سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص نگرانی های مربوط به اوضاع آمریکا می تواند عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا باشد.

ادامه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه ایران و کره شمالی و ناکامی جمهوریخواهان در لغو قانون بهداشت و سلامت اوباماکر می تواند از مهمترین عوامل موثر بر نوسانات بازارهای بین المللی باشد. (سایت طلا)


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل