بازدید 14683

ورود اولین انسان‌ها به قاره استرالیا چه زمانی بوده؟

اولین انسان‌ها 18 هزار سال قبل از چیزی که تا کنون تصور می‌شد وارد قاره استرالیا شده‌اند
کد خبر: ۷۱۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 20 July 2017
اشیای باستانی که به تازگی در یک غار در شمالی‌ترین نقطه استرالیا یافت شده، نشان می‌دهد انسان‌ها حدود 65 هزار سال پیش پا به قاره استرالیا گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از میرور، بر اساس تحقیقات منتشر شده، تیشه و تبر و سنگ‌های تراش خورده و تیز شده‌ای که از دل غاری در شمالی‌ترین نقطه استرالیا یافت شده، نشان می‌دهد که اولین انسان‌ها حدود 65 هزار سال پیش وارد این قاره شده‌اند. این بدین معنی است که انسان 18 هزار سال زودتر از چیزی که تا کنون تصور می‌شده است، پا به این قاره گذاشته‌ است.

برای تشخیص قدمت اشیای باستانی مکشوفه، که در یک فرورفتگی زیر یک صخره در کناره‌های دشت ساوانا که در 300 کیلومتری شرق داروین قرار دارد، قرار گرفته بودند، از تکنیکی به نام "لومینسنس" (luminescence dating) استفاده شد.

کشف یک تاریخ جدید برای ورود اولین انسان‌ها به قاره استرالیا، ریشه‌های فرهنگ بومی و تاریخ قدیمی‌ترین تمدن مستمر جهان را به عقب می‌کشد. چرا که قدمت حضور انسان در این قاره تا به حال 47 هزار سال پیش‌بینی شده بود.

"کریس کلارکسون"، سرپرست این پروژه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی استرالیا گفت: این کشف درک علمی دانشمندان از تاریخ مهاجرت انسان از قاره آفریقا را نیز تغییر می‌دهد.

وی افزود: دانشمندان معتقد بودند انسان‌ها برای اولین بار زمانی میان 60 هزار تا 100 هزار سال پیش قاره آفریقا را ترک کرده‌اند. از آنجایی که استرالیا در انتهای این مسیر مهاجرت قرار گرفته است، اکنون می‌توانیم از این کشف به عنوان یک معیار استفاده کرده و بگوییم انسان‌ها باید آفریقا را زودتر از این‌ها ترک کرده باشند.

دانشمندان در حفاری‌های قدیمی به روش‌های جدید تشخیص قدمت اشیای باستانی که امروزه در اختیار دانشمندان حال حاضر است، دسترسی نداشته‌اند تا بتوانند قدمت واقعی آنها را شناسایی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان