بازدید 5527
عضو کنگره آمریکا:

فروش هواپیما به ایران را یکجانبه متوقف کنید

«پیتر رسکام» عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در مدت دو سال از امضای برجام، ایران جسورتر و بیشتر از قبل برای آسیب زدن به منافع آمریکا و متحدانمان، مصمم‌تر شده است».
کد خبر: ۷۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 14 July 2017
«پیتر رسکام» عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در مدت دو سال از امضای برجام، ایران جسورتر و بیشتر از قبل برای آسیب زدن به منافع آمریکا و متحدانمان، مصمم‌تر شده است».

به گزارش فارس، همزمان با دو ساله شدن برجام، یک قانونگذار آمریکایی بر لزوم فشارهای بیشتر توسط کنگره و کاخ سفید علیه ایران تاکید کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، دولت دونالد ترامپ قصد دارد در گزارش جدید خود به کنگره بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 را تأیید کند.

طبق گزارشات،‌ واشنگتن قصد دارد قبل از فرا رسیدن ضرب‌الاجل روز دوشنبه، تصمیم خود برای اعلام پایبندی ایران به برجام را به اطلاع کنگره برساند(جزئیات بیشتر). 

23 تیر 1394 (14 جولای 2015 ) «برنامه جامع اقدام مشترک» بین ایران و گروه 1+5 منعقد شد و امروز جمعه، ‌برجام رسما دو ساله شده است.

حالا یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما در قبال ایران، خواستار شدت عمل علیه ایران شده است.

«پیتر رسکام» در «واشنگتن اگزمینر» نوشت: «همین ماه جولای،‌ کنگره آمریکا باید مصوبه تحریم‌های جامع که ایران را به دلیل اقدامات بی ثبات‌کننده‌، حمایت از تروریسم،‌ نقض حقوق بشر و آزمایش‌های غیرقانونی موشکی‌اش هدف قرار می‌دهد،‌ به میز رئیس‌جمهور ترامپ بفرستد».

اشاره او به طرح جدید سنای آمریکا برای تحریم‌های جدید ایران و البته روسیه است که فعلا در صف به رای گذاشتن مجلس نمایندگان آمریکا باقی مانده است.

قانونگذار آمریکایی ادامه داد:‌«علاوه بر این اقدام(فرستادن تحریمها به میز رئیس‌جمهور برای تبدیلش به قانون)، دولت ترامپ همچنین قادر است مسیر اصلی خط تولید تسلیحات ایران از طریق اقدام یکجانبه برای مانع شدن از دریافت صدها هواپیما است».

رسکام مدعی است که ایران از هواپیماهایی که از غرب می‌خرد برای ارسال سلاح و انتقال نیرو به سوریه و حزب‌الله لبنان استفاده خواهد کرد.

او در انتقاد از توافقات بوئینگ و ایرباس با ایران برای فروش هواپیما تصریح کرد: «برای فروش هواپیما، بوئینگ و ایرباس باید مجوزهایی از دفتر کنترل دارایی‌های(اوفک) وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کنند. اوفک اختیار تام و کاملی برای اصلاح،‌ لغو یا به تاخیر انداختن این مجوزها دارد. استیون منوچین وزیر خزانه داری می‌تواند یکجانبه تصمیم به متوقف کردن فروش هواپیما به ایران بگیرد».

این قانونگذار آمریکایی تاکید کرد که اقدام وزیر خزانه‌داری در توقف یکجانبه فروش هواپیما به ایران،‌ از «حمایت کامل کنگره آمریکا» برخوردار خواهد بود.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه مدعی شده است که توقف فروش هواپیما به ایران،‌ «نقض توافق هسته‌ای ایران نیست».

رسکام می‌نویسد: «طی دو سال از امضای برجام، ایران جسورتر شده، پول به این کشور سرازیر شده و بیشتر از قبل مصمم به آسیب زدن به منافع امنیت ملی آمریکا و متحدانمان شده است».

این عضو کنگره آمریکا در پایان می‌نویسد:‌ «اگر شرکای بین‌المللی‌مان، مایل نیستند که برای مسئول شناختن ایران در قبال اقدامات بدخواهانه‌اش با ما کار و همکاری کنند،‌ ما باید خودمان تنهایی این کار را بکنیم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار