بازدید 5267
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص بورس همراه با دو خودرویی به کانال 79 هزار نزدیک شد

بازار سهام امروز نیز روند مثبت روز گذشته و چهارشنبه هفته قبل را ادامه داد و شاهد رشد 0.13 درصدی شاخص کل بورس تحت حمایت نمادهای همراه، فخوز، خپارس و خودرو بود. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با افزایش 3.8 واحد به رقم 900 واحد رسید.
کد خبر: ۷۱۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 09 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 18 تیرماه 96 با افزایش 103 واحدی به رقم 78 هزار و 985 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز  کاری بازار سرمایه در هفته جاری، برای دومین روز پیاپی شاهد سبز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 34 واحدی به رقم 26 هزار و 499 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با 41 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 268 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 31 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 260 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 201 واحدی تا رقم 86 هزار و 140 واحد رشد داشت. شاخص بازار اول نیز با 28 واحد رشد به رقم 54 هزار و 409 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افزایش 475 واحدی، عدد 177 هزار و 358 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در ساعت 10:45 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 993 واحد قرار گرفت.

شاخص بورس همراه با دو خودرویی به کانال 79 هزار نزدیک شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 57 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 56 واحد، نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 22 واحد، نماد خودرو (ایران خودرو) با 20 واحد و نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 9 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد امروز شاخص کل بورس تهران داشتند.

در طرف مقابل نیز، نماد فخاس (فولاد خراسان) با 35 واحد و نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: صنایع کاغذسازی کاوه، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، نفت سپاهان، عمران و توسعه شاهد، لامپ پارس شهاب، فروسیلیس ایران، پلاسکوکار سایپا، بین‌المللی محصولات پارس، حق تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، اوراق اجاره تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بودند. و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: نفت سپاهان، گروه صنعتی سپاهان، زغال‌سنگ نگین طبس، بیمه پارسیان، اوراق صکوک اجاره صامیا، تولید تجهیزات سنگین هپکو، لیزینگ خودروی غدیر بودند. شایان ذکر است نماد معاملاتی شرکت های فولاد خوزستان(فخوز)، تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت)، حق تقدم شرکت نیرو ترانس(بنیروح)با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله می باشند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 261 میلیارد و 743 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 121 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 879 نوبت دادوستد بود.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل با ادامه صف فروش نماد حفارس و دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نماد حسیر مواجه بودیم این در حالی بود که سایر هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. گروه سرمایه گذاری اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند در این بین نمادهای وبیمه و ونیکی با فشار فروش بیشتر و نمادهای وتوصا، گوهران، واتی و وگستر با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند. در گروه لیزینگی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای وایران و ولبهمن صف فروش را تجربه کردند، در شروع بازار نیز نماد ولغدر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد. گروه های شیمیایی و روانکارها در غیاب تمامی نمادهای گروه پالایشگاهی، اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند و تنها نمادهای شفارس( صف خرید)، شتوکا، پاکشو، شکلر، زاگرس، شپاس و مارون با معاملاتی مثبت همراه بودند. درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا معاملاتی متعادل در جریان بود، نمادهای ارفع و فنوال با صف خرید، نمادهای فولاد، فاسمین، کروی، فلوله، فولای و کاما مثبت و نمادهای فسپا، فجر، فخاس و کدما با صف فروش دنبال شدند همچنین نمادهای فخوز و فروس به ترتیب با رشد حدود 6 و 9 واحدی مورد بازگشایی قرار گرفتند و در پایان معاملات نمادهای فسپا و کطبس جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

اکثر نمادهای گروه های ساختمانی و سیمانی با معاملاتی متعادل مواجه بودند که در این بین نماهای سفارس، سبزوا، سشرق، سپاها، سفانو، ثتران، وآذر، ثرود و ثپردیس از تقاضای بالاتر و معاملاتی مثبت تر و در آنسو نمادهای ثفارس، ثنوسا، ثاژن، ثامان، سغرب، سیدکو، سدرو، سبهان و سهرمز با فشار فروش بیشتری همراه بودند. درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، در این بین نمادهای بالبر، فجام و تپمپی با صف فروش، نمادهای خصدرا، لسرما، وهور و تکنو با افت قیمتی و نمادهای بنیرو، تکمبا، بسویچ و مبین مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار