بازدید 3200

نشست خبری نمایشگاه TGC

نشست خبری نمایشگاه TGC برگزار شد. در این نشست مدیران این همایش به شبهات مطرح شده پاسخ دادند.
کد خبر: ۷۰۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 06 July 2017
نشست خبری نمایشگاه TGC برگزار شد. در این نشست مدیران این همایش به شبهات مطرح شده پاسخ دادند.

به گزارش کلیک، آشتیانی دبیر برگزاری TGC در نشست خبری این همایش گفت: «هدف این رویداد تعامل بازی‌سازان ایرانی و بین‌المللی و جلسات تجاری شرکت‌های بازی بوده است. ما ۱۲۰ غرفه در نمایشگاه داریم.  ۶۰ سخنران شامل ۴۰ سخنران بین‌المللی و ۲۰ سخنران ایرانی در بخش همایش TGC داریم.»

دبیر همایش بازی‌سازی تهران گفت: «تعداد شرکت‌کنندگان تا این لحظه از مرز ۲۳۰۰ نفر عبور کرده است در حالی که در ابتدای مسیر برگزاری با ۱۰۰۰ نفر را یکی از اهداف خوب خود می‌دانستیم. نشر بازی‌های داخلی و خارجی، تبادل تجربیات بین شرکت‌های داخلی و خارجی و همکاری بین این شرکت‌ها از اهداف مهم اینچنین رویدادی است که امیدوارم به آن دست پیدا کنیم.»

حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست خبری گفت: «در تیرماه ۹۵ تصمیم به برگزاری همایش TGC گرفتیم زیرا با حضور در همایش‌های بین‌المللی دیدیم که صنعت بازی‌سازی ما محجور مانده است. ما بیش از ۲۰۰۰ بازی‌ساز و ۱۰۰ شرکت بازی‌سازی در کشور داریم. ارتباط بازی‌ساز‌های ما با دنیا قطع شده بود و قرار است TGC این ارتباط را برقرار کند.»

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «با برگزاری این رویداد ناشران بین‌المللی به سمت بازار ایران می‌آیند و بازی‌سازان ایرانی نیز به فکر عرضه‌ی بازی در خارج از کشور می‌افتند. اعتماد به بازی‌سازان در بخش بین‌الملل بر خواهد گشت.»

کریمی قدوسی افزود: «ما در مسیر برگزاری این همایش خون دل‌ها خوردیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند این همایش ضربه به فرهنگ و اراده‌‌ی جوانان ایرانی می‌زند و آنها می‌توانند این چند روز با حضور در اینجا ببینند که این مراسم چقدر به ارائه‌ی بازی‌های ایرانی اسلامی، علم‌آموزی بیش از ۲۰۰۰ بازی‌ساز ایرانی و شناسایی استعدادهای ایرانی در جهان کمک می‌کند و خود از حرفی که زدند پشیمان می‌شوند.»

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «ما اگر برای برگزاری این همایش می‌خواستیم این مراسم را به تنهایی برگزار کنیم کسی بنیاد بازی‌ها، وزارت کشور یا هیچ شرکتی را نمی‌شناختند. اما شرکت گیم کانکشن فرانسه با کمک به ما و اختیار ما در انتخاب شرکت‌کنندگان از خارج میان ۳۰۰ شرکت خارجی کمک بسیار خوبی به ما کرده‌اند.»

پیر کارد مدیر گیم کانکشن فرانسه در این نشست خبری به خبرنگاران ایرانی گفت: «خیلی خوشحالم اینجا هستم و این روز بسیار جالب رو می‌بینم. این اولین رویداد ما در خاورمیانه است. همچنین رویدادی هیچ وقت در خاورمیانه برگزار نشده است و ما به این افتخار می‌کنیم. تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بسیار بیشتر از مراسم‌های ترکیه و لبنان است. ما در اینجا آمده‌ایم که دری را برای ارتباط صنعت گیم ایران و جهان باز کنیم.»

مدیر گیم کانکشن افزود: «ما برای ارتباط باید در ابتدا اعتمادسازی کنیم. اعتمادسازی نیاز به یک رابطه‌ی بلند مدت داریم. ما اعتماد به شما بدهیم که تصویر واقعی از ایران به دنیا بدهیم. شما می‌دانید تصویر واقعی از ایران به دنیا داده نشده است و برای برقراری این ارتباط و اعتماد بسیار تلاش کردیم. شرکت‌های ایرانی امروز این در را روبروی خود می‌بینند که بتوانند بازی‌هایی را برای بازار جهانی ارائه‌ کنند و می‌توانند خود را نیز در این فرصت ارتقاء داده و کیفیت خود را افزایش دهند. ما می‌خواهیم انرژی خود را صرف بهبود شرایط کنیم. ما از در ایران بودن لذت می‌بریم.»

حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد ادامه همکاری با گیم کانکشن گفت: «ما سال گذشته که قراداد را امضا کردیم این شرط در آن وجود دارد که قرارداد خود به خود تمدید شود مگر اینکه دو طرف ناراضی از شرایط باشند. سال دیگر به دنبال هفته گیم تهران هستیم که در این هفته هم بازی‌سازان حضور دارند، هم گیمرها می‌آیند، هم مردم حضور خواهند داشت و هم شرکت‌های خارجی حضور داشته باشند.»

پیر کاردیه مدیر گیم کانکشن فرانسه در مورد ادامه همکاری با ایران اعلام کرد که ما مشتاقیم همکاری با ایران را ادامه بدهیم و خلاءهای بازار خاورمیانه را نیز پر کنیم. سطح کیفیت بازی‌های ایرانی که در اینجا ارائه شدند بسیار بالا و متنوع است. بازی‌های ایرانی داریم که استانداردهای بین‌المللی را می‌گیرند و در خارج از ایران بازار خواهند داشت. جنبه‌ی فرهنگی بازی دیده می‌شود و بازار ایران در ۱۰ سال گذشته محدود شده بوده است. رقابت در بازار باز دنیا برای شرکت‌های ایرانی بسیار  سخت است. امیدواریم. با توجه به پشتیبانی خوب و سطح تحصیلات ایران این شرکت‌ها در دنیا موفق باشند.»

حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  در مورد کمک و نقش گیم کانکشن گفت: «مجموعه گیم کانکشن بسیار به ما کمک کرده است. نتیجه‌ی این همایش در شنبه به دوستانی که تیتر زدند به کام آمریکایی‌ها نشان خواهد داد که اشتباه کرده‌اند. افرادی از آمریکا آمده‌اند از بدنه بازی‌‌سازی هستند و  نه خریدارند نه مسئول آمریکایی.برخی‌ها ۱۸۰ درجه برعکس فکر می‌کنند. این به خاطر بار اول بودن است. اولین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم با مشکلاتی از این قبیل برخورد کرده است و این اشکال برای همه‌ی رویدادهایی که اولین بار برگزار می‌شود، وجود داشته است.»

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به خبرنگار کلیک در مورد مشکلات پیگیری همایش‌ها در ایران وتدابیر TGC در این مورد توضیح داد: «یک استثنا دارد همایش ما که به هیچ وجه فرمایشی و سفارشی نیست. در همایش ما دوستان خودشان سرمایه و هزینه را دادند و خود باید پیگیر شوند. ما بعد از همایش یک نظرسنجی برای کیفیت همایش برگزار کرده و عمومی اعلام می‌کنیم. ما بستر را فراهم کردیم و باید شرکت‌های خصوصی پیگیر این بخش باشند. ما زمینه‌ها و بسترها را فراهم کردیم و پیگیری باید از سوی این افراد باشد.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل