بازدید 3596
قیمت نفت:

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید اوپک و رشد شاخص دلار

در روز چهار شنبه قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت. علت این امر افزایش تولید اوپک و همچنین افزایش ارزش دلار گزارش شده است. این در حالی ست که تولید نفت آمریکا پس از ماه ها افزایش مستمر کاهش یافته است و تولید بالای برخی از تولید کنندگان، به رغم تلاش اوپک برای کاهش تولید نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می باشد.
کد خبر: ۷۰۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 05 July 2017
در روز چهار شنبه قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت. علت این امر افزایش تولید اوپک  و همچنین افزایش ارزش دلار گزارش شده است. این در حالی ست که تولید نفت آمریکا پس از ماه ها افزایش مستمر کاهش یافته است و تولید بالای برخی از تولید کنندگان، به رغم تلاش اوپک برای کاهش تولید نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۶۹ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۹۲ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۰ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۷.۳۲ دلار صورت گرفت.

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید اوپک و رشد شاخص دلار

تاماس وارگا، تحلیل گر ارشد نفت در لندن گفته است: «تولید زیاد اوپک در ماه ژوئن و رشد احیر شاخص دلار مانع از هر تلاشی برای افزایش قیمت نفت خواهد شد.»

بنا بر گزارش رویترز، نفت صادر شده به وسیله سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن برای دومین ماه افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات اوپک در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی به ۲۵.۹۲ میلیون بشکه در روز رسیده است که ۱.۹ میلیون بشکه در روز بیشتر از میزان صادرات در زمان مشابه نسبت به سال گذشته بوده است.

این کاهش قیمت در حالی رخ داد که هر دو شاخص نفتی ۱۲ درصد نسب به پایین ترین قیمتشان در ۲۱ ژوئن رشد داشتند.

تجّار گفته اند که بسیاری از معامله گران پیش از تعطیلات روز استقلال ایالات متحده در 4 جولای به استقبال تعطیلات رفته اند و این در حالی ست که برنت نیز با نزدیک شدن به بشکه ای ۵۰ دلار با مقاومت فنی مواجه شده است.

با این وجود می توان تا حدودی به آینده بازار خوش بین بود.

فعالیت حفاری برای تولید نفت جدید در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار در سال جاری کاهش یافته است و این در حالی ست که تولید نفت آمریکا نیز بنا بر داده های منتشر شده از سوی دولت آمریکا، برای اولین بار در سال جاری، در ماه اپریل کاهش داشته است.

علی رغم کاهش فعالیت های حفاری آمریکا، کماکان تعداد دکل های این کشور بیش از دو برابر تعداد آن در سال گذشته می باشد که رقم آن سال گذشته در زمان مشابه ۳۴۱ عدد گزارش شده بود.

از تاریخ ۲۵ می تا کنون که سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تولید خود را برای ۹ ماه دیگر کاهش دهند، قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت کاهش یافته است.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک)، من جمله روسیه، در تلاش اند، تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهد.

تحلیلگران می گویند که افزایش مستمر تولید نفت توسط آمریکا و همچنین افزایش تولید کشور هایی که از توافق کاهش تولید نفت معاف شده اند، یعنی لیبی و نیجریه، موجب شده است که تلاش اوپک برای تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، دست کم تا این لحظه، با شکست روبه رو باشد.

تولید ماه ژوئن اوپک روزانه ۲۸۰ هزار بشکه افزایش داشته است و به ۳۲.۷۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر