بازدید 9057
۲

جزئیات افزایش قیمت خودرو

کد خبر: ۷۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 04 July 2017
رئیس شورای رقابت جزییات افزایش قیمت خودرو را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا شیوا در یک نشست خبری با اشاره به مصوبه عصر دیروز این شورا درباره افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: این افزایش قیمت در راستای درخواست خودروسازان برای رشد قیمت محصولاتشان صورت گرفته که با توجه به عواملی مانند کیفیت، قیمت تمام شده تولید و تورم بخشی خودرو اعمال می شود.

وی ادامه داد: شورای رقابت طبق قانون در هر بازاری که انحصاری باشد و در آن ویژه خواری و انحصارطلبی وجود داشته باشد، ورود خواهد کرد.

شیوا تصریح کرد: یکی از وظایف شورای رقابت کمک به رفع موانع تولید و کسب و کار است. باید در وضع اقتصادی کشور تحول ایجاد شود تا شاهد رونق در کسب و کار باشیم.

شیوا به برخی مخالفت‌ها از سوی برخی وزارتخانه ها با ورود شورای رقابت به برخی مسایل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:حرف و حدیث‌هایی مطرح است که فلان وزارتخانه راجع به عملکرد شورا فلان چیز را گفته، باید بدانند که قانون گذار مشخص کرده که تشخیص انحصاری بودن یا نبودن یک بازار بر عهده شورای رقابت است.

وی تأکید کرد:هیچ کس نمی تواند در این رابطه حرفی بزند مگر اینکه مجلس قانون را تغییر دهد.

به گفته رئیس شورای رقابت، این شورا قیمت تعیین نمی‌کند، بلکه دستورالعمل قیمت گذاری را مشخص می کند.

شیوا ادامه داد: افرادی که از شورای رقابت انتقاد می کنند بدانند که تصمیمات شورا کاملا کارشناسی است،هر وقت خواستند حرفی بزنند اول ببینند آن حرف مبتنی بر قانون است یا خیر؟ بعد صحبت کنند

شیوا در ادامه با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: طبق قانون، دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برای خودروهایی که قیمت مصرف کننده آنها کمتر از ۴۵ میلیون تومان است، توسط شورای رقابت تعیین می شود.

وی توضیح داد: برای خانواده پراید و تیبا متوسط افزایش قیمت ۱.۲۵ درصد است و در مورد پارس تندر که از محصولات گروه سایپا است متوسط افزایش قیمت ۱.۵۷ درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: تورم بخشی محصولات سایپا حدود ۶ درصد بوده است.

به گفته رییس شورای رقابت، متوسط افزایش قیمت برای خانواده پژو و سمند نیز ۲.۶۹ درصد است.

رییس شورای رقابت، متوسط افزایش قیمت برای خانواده پژو و سمند را نیز ۲.۶۹ درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودروهای با قیمت بالای ۴۵ میلیون تومان ربطی به شورای رقابت ندارد، گفت:قیمت گذاری پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۵۰۸ از دستور کار شورای رقابت خارج شد.

وی دلیل خروج این سه خودرو از قیمت گذاری توسط شورای رقابت را وجود رقبا برای این خودروها در بازار عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
این شورا فقط نمایشی ست... هیچ کاری ازش ساخته نیست و یه عده نشستن توش که بابت اینکه سالی یه بار بیان بگن پراید فلان درصد پراید گرون شد دارن حقوق میگیرن...
تابناک نظرات رو منتشر کن
به این نتیجه رسیدم اگر ماشین نخرم و با تاکسی و آژانس اینور اونور برم به صرفه تره دنبال جای پارک هم نیستم استرس سرقت ماشین هم ندارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار